Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange snakker varmt om Simo. På SM er det Teutonia som teller i "Desember-klubben".

Jeg er så forvirret.

Kombi-vogn eller dypvogn OG sportsvogn?

Hvor lenge brukes dypvognen, og er understellet til kombivogner mye tyngre/større enn understellet til sportsvogner?

Merke?

Tre hjul eller 4 hjul?

Tilleggsutstyr?

Noen som har lyst til å opplyse meg? Det ville vært så greit å ha litt peiling før man begynner å gå i butikker....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en Emmaljunga dypvogn og er veldig fornøyd med den. Stor bag, og ellers stødig.

Som sportsvogn har jeg en Ora-vogn og er egentlig ikke fornøyd. Dårlig kvalitet, men ellers en stødig og grei vogn.

Skulle jeg ha valgt i dag, ville jeg ha kjøpt en Duovogn får å få separat dypdel. Dypvogna blir ikke brukt så lenge, så jeg ville ikke ha lagt i så mye for en dypvogn. Jeg gikk over til sportsvogn da babyene var ca

5-6 mnd.

Litt usikker på hvilke merke men vet at simovogner ofte er høyere enn andre slik at min lange mann kan trille den.. :ler:

Sportsvogner har som regel mindre hjul enn de på dypvogner, mens på duo og kombivogner er det samme understell.

Eneste ulempen med kombivogn er at bagen er så liten, og blir fort for liten til babyen, men på den andre siden blir den jo ikke brukt så lenge og en kan ta den med inn og ellers over alt. På duovognen er det som sakt separate dyp og sportsdel, slik at baken er større, stødiger og tyngre, men varer lengre.

Når det gjelder 4 eller 3 hjul, ville jeg personlig ha valgt 4 hjul, ettersom jeg ikke synes trehjulinger er fint.

Triller har jeg ingen erfaring med. Jeg har kjøpt meg en Troll-tvillingtrille nå, og håper jeg blir fornøyd.

Men på triller sitter understell og sitte del fast i hverandre.

Her er en annen tråd om temaet: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=41202

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...