kevlar Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Som utøvende kunstner var jeg i dag i møte med et norsk distribusjonsfirma for skateboards og -klær. Det påfallende i dette møtet var å treffe en av kara som i alle år har stått bak veksten av denne kulturen i Norge, siden tidlig 80-tall. Jeg kan bare anta, men ville tippe han er en plass mellom 40 og 45, og han nevnte i en bisetning at det var «godt det ikke var noen dresskledde guttehvalper som kom for å møte ham». Jeg er selv «del av kulturen», og selv med mine knappe 25 år merker jeg en del holdninger i retning at kulturen og moten er noe jeg burde ha vokst fra meg (ser det bl.a. som en trend her inne i diskusjoner om hvordan menn bør kle og te seg), og det er da jeg blir nødt å spørre megselv: Hvis det å drive med sporten og kle seg i klærne er en sterk del av min identitet, interesser jeg liker, et hyggelig miljø og klær jeg føler meg komfortable i, hvorfor skal jeg vokse fra det? Hvorfor skal jeg bli et hobbyløst monster i åletrange bukser? Gjør det meg til en mer moden person? Gjør det meg til en bedre person, en bedre kjæreste, en bedre elsker, en bedre far? Selv vil jeg tørre å påstå det motsatte. Å gi slipp på sin identitet for å tilfredsstille en norm skapt for en eldre generasjon betyr bare at man er en ryggmargløs pyse. Burde vi ikke heller se på dagens trender for voksne og tenke at dette tilhører den generasjonen som nå regjærer – og gjøre klar for at neste generasjons voksne har en tilhørighet til en mer «urban» mote?
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Jeg var ikke klar over at dette var et problem. De voksen som vil kle seg moderne gjør jo det. Du velger selv hvor du skal handle klær, og du bli jo ikke sett rart på selv om du er moteriktig.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Har du hørt denne? "Det er ikke sant at klær skaper mannen, du er den du er og blir ingen annen"
Gjest brutal_mann Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Ære være dem som er seg selv hele livet. Konformitet er en folkesykdom som dreper individet. Men som en er seg selv i gængstah fæsjin eller en smukk dress fra dyreste hippe konservative konfeksjonsbutikken i hele landet er et fett. Bare en er den en faktisk er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå