Gå til innhold

Brudekjole uten kortsett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

For et par uker siden giftet jeg meg endelig og det ble veldig vellykka :) Nå er det søsteren min sin og jeg tenkte da å være en god forlover å hjelpe henne med å finne kjole. Jeg husker med gru hvor vanskelig det var å finne kjolen min. Trodde det skulle bli mye lettere og at det var mer å velge mellom, men den gang ei. Selv endte jeg med en kjole med korsett, noe som gav med en veldig fin midje :) Jeg merka dog at jeg fikk ganske vondt i ryggen etterhvert. Nå er det slik at søstra mi har ryggproblemer og derfor bare kan drømme om å bruke korsett. Jeg lurer derfor om dere har noen forslag til kjoler uten korsett? Vi har kikket endel på nettet, men har ennå ikke funnet kjolen med stor K. Hun er ute etter noe som ikke strammer for mye og som ikke har for stor utringning.

Alle forslag tas i mot med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal hun ha stor kjole eller rett enkel? mellomting? Slep uten slep? troppløs?

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet
Skal hun ha stor kjole eller rett enkel? mellomting? Slep uten slep? troppløs?

enkel/mellomting kanskje.Tror hun er ganske åpen for idèer. Kjolen bør være enkel, men ikke kjedelig, hvis du kjønner. Gjerne med noen detaljer på. F. eks så fant hun en som hadde et bånd rundt livet som ble knytt i en sløyfte bak som hun likte godt, men den hadde selvsagt kortsett. Hun vil ha med stropper, men det er ingenting i veien for å kjøpe en uten for så å sy på stropper i etterkant. I forhold til slep tror jeg ikke hun vil ha et langt et, men kanskje et lite et. Hun vil og at kjolen ikke skal være for stram i magen heller.

Man har sine tanker om hvordan kjolen skal være, men så kan det hende man finner noe helt annet likevel. Det gjorde ihverfall jeg, så det er bare til å komme med forslag ;)

Vi har for øvrig sett igjennom kolleksjonen til maggie sottero, san patric og mori lee allerede :)

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

oi, så den siste er det ikke kortsett i? :) Trodde alle med snøring bak hadde korsett jeg. Den siste tror jeg kanskje kan være noe. Føreløpig har vi sett på kjoler som dette: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=A3326

men vi selvsagt åpne for andre typer forslag og.

Tusen takk, så snill du er :)

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

Dette er for øvrig drømmekjolen hennes: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=A3326

Vi kikka egentlig etter kjoler som den forrige jeg viste, men så forelsket hun seg helt i denne fordi hun likte at den så litt "middelardersk" ut ;) Hun lurer nesten på om hun skal "ofre" ryggen for den :P hehe, men får se om hun blir bedre først :)

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet
Dette er for øvrig drømmekjolen hennes: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=A3326

Vi kikka egentlig etter kjoler som den forrige jeg viste, men så forelsket hun seg helt i denne fordi hun likte at den så litt "middelardersk" ut ;) Hun lurer nesten på om hun skal "ofre" ryggen for den :P hehe, men får se om hun blir bedre først :)

Jeg limte inn feil kjole i forrige post. Her er den riktige: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...&style=J135

Skrevet (endret)

Hva med lette kjoler i chiffon eller blonder? Novia d'Art har for eksempel mange flotte kjoler uten korsett, se her og her.

Endret av Concertina
Skrevet

mange av Maggie sottero sine kjoler med snøring bak har spiler av plast elller myk materie av et eller annet slag, men ikke på langt nær så stivt og hardt som et korsett. Må kanksje prøves for å få et inntrykk...

Mange av maggie kjolene jeg har prøvd har hatt fin korsettfasong pga spilene (som i BH nesten), men har ikke følt at de er der pga de er så myke og lette.

Den siste hun har sett er utolig nydelig!..ligner litt på Angela som jeg selv prøvde, bare den er uten stropper! :jepp:

Skrevet

Også er det en side som heter jkdress.com, leste om den her inne :)

Gjest Beckys sister
Skrevet

Heisann.

Tusen takk for all hjelp. Dere er snille. Likte veldig godt den som heter Kameryn. Glad jeg har to år på meg. Kommer nok til å satse på kjole uten korsett. Foreløpig syns jeg Grace Kelly er fin. Men liker den best bak. Så om jeg finner en kjole som ser ut som Kameryn foran og Grace Kelly bak, blir jeg overlykkelig:)

Uansett. Veldig snilt av dere å lete for meg. Drømmekjolen dukker nok opp når jeg minst venter det:)

Hilsen Beckys sister

Gjest Gjest
Skrevet
enkel/mellomting kanskje.Tror hun er ganske åpen for idèer. Kjolen bør være enkel, men ikke kjedelig, hvis du kjønner. Gjerne med noen detaljer på. F. eks så fant hun en som hadde et bånd rundt livet som ble knytt i en sløyfte bak som hun likte godt, men den hadde selvsagt kortsett. Hun vil ha med stropper, men det er ingenting i veien for å kjøpe en uten for så å sy på stropper i etterkant. I forhold til slep tror jeg ikke hun vil ha et langt et, men kanskje et lite et. Hun vil og at kjolen ikke skal være for stram i magen heller.

Man har sine tanker om hvordan kjolen skal være, men så kan det hende man finner noe helt annet likevel. Det gjorde ihverfall jeg, så det er bare til å komme med forslag ;)

Vi har for øvrig sett igjennom kolleksjonen til maggie sottero, san patric og mori lee allerede :)

Prøv Solgunn's på Lillestrøm! (eller var det solrunn?) Uansett; Der er de VELDIG flinke og hjelpsomme. De fant drømmekjolen til meg etter 10 minutter!!! Jeg er kjempefornøyd!!

Jeg hadde også problemer med å finne drømmekjolen og var i tre forskjellige salonger før jeg ble anbefalt denne!

De har ikke all verdens nettside men de har et STORT utvalg og alle prisklasser.

Kjolen jeg kjøpte har korsett med ikke med snøring (glidelås skjult av knapper) så jeg føler ikke at det blir for stramt på noen måte. Den er i Forever Yours Collectionen som dere også finner på nett.

Lykke til!!!

Skrevet

kristins brudesalong?

Eller er det fler der?

:)

Skrevet
kristins brudesalong?

Eller er det fler der?

:)

Er flere brudesalonger i Lillestrøm: Kristins Brudesalong, Solgunns Boutique (som jeg desverre har hørt mye rart om....), Brudehuset Lillestrøm (hvor jeg kjøpte kjolen min, de fører bla. Novia d'Art), og Queen Brudesalong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...