ciba Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 i dag så hørte jeg en samtale mellom to i butikken, de snakket om at det ikke lenger var lov å binde hunder på utsiden av butikken, lengere da kunne falken heller noen bare hente hunden, uten om at det er en førehund, kan jo være at det er tilfelle, siden det er så mange barn som blir bitt av hund å voksene som går bort til dem, men jeg husker når jeg var liten lærte jeg at en ikke skulle gå bort til fremende hunder, som sto bundet fast ute heller uten følge, har dere hørt noe om at det ikke er lov å binde hunden ute? jeg har gjort det noen ganger når jeg har godt tur, å det er noe jeg har glemt på butikken, et brød heller en melk, heller noe
Gjest Wacmoc Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Det er lov, så lenge hunden ikke står i veien for trafikken ut og inn av butikken ( mennesker altså ). Heller ikke rett ved siden av sykler og parkerte biler så folk MÅ nerme hunden for å komme forbi.
Leo Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Det har vært slik siden 1. januar 2004 da Hundelovens § 5 trådte i kraft: Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser. Denne loven er for øvrig noe man som hundeeier i aller høyeste grad bør ha kjennskap til, så les og lær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå