Gjest Gjest_Vibeke_* Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg er en vinelsker som er stadig på jakt etter nye gode viner å smake:) Nå om sommeren er det som regel hvit og rosé det går i. Ellers er jo Tinto de verano og sangria ikke å forakte om sommeren:) Er det noen der ute som sitter på gode vintips de vil dele? Jeg er glad i Allram grüner veltliner fra Østerrike, Ponte fra Portugal og en drøss andre viner.
Gjest Linsa Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 jeg husker ikke helt hva den heter, men det er en jeg syns er utrolig god. Veldig fin både som mat- og drikkevin. Du får den kun i 3 l. boks, boksen er blå. Det er den enste rødvinen på boks, som har blå boks. Til vanlig er det jo bare hvitvin som er "kledd" i blå boks. Den koster rundt 320 kroner, hverenste dråpe er verdt penga for å si det sånn. El diablo er også god i mine øyne, mhmmm:) Utover det så husker jeg ikke navnet på de vinene jeg syns er gode, men rødvin er best! Jeg kjenner igjen flaskene når jeg ser de på polet;)
Gjest Linsa Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Lyseblå, med en hvit ramme til navnet og en tegning. Jeg syns å huske at den var argentinsk, eller kanskje italiensk. Jeg husker ikke helt.
Nelly Pelly Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Rosèvin med et navn som Rosauri eller noe i den duren. Bitteliten etikett som er sort og med noen rosating inni. Hvitvinen Chateu Bonnet er grei til det meste, og det er også Cavalchina(?)(god til sterk mat). Soave er også en god hvitvin. Endret 10. juli 2009 av Nelly Pelly
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Mye tung vinkompetanse samlet på KG, skjønner jeg!
Troyamin Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Selv er jeg mest glad i rødvin. Da mest sør-afrikansk og australsk. Quarry Hill, Banrock Station er kjente og gode viner. Allesverloren er en sør-afrikansk vin som passer veldig godt til sommerens grillmat. Jeg har også brukt den til vilt.
LekeHusmor Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Tariquet Rosé er veldig god syns jeg, eller den litt mer kraftige klassikeren Il Mimo. Av hvitvin kan jeg anbefale Gabo do Xil fra spania og Coteaux du Giennois fra Frankrike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå