Gjest Har fått skoleplass Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 I dag fikk jeg bekreftet at jeg kom inn på restaurant- og matfag som var mitt 1. valg. Har allerede begynt å tenke på hva slags utstyr jeg trenger. Ser at jeg har rett til et stipend på lånekassen på 2750,- (har sendt inn søknad i dag). Dekker dette alt jeg trenger, eller bør jeg (mine foreldre) gjøre regning med å betale en del i tillegg? Hvis noen har gått på restaurant- og matfag hadde det vært kjekt å høre hva slags erfaringer dere har. Trivdes dere? Hva slags jobb har dere fått etter dere var ferdig med utdannelsen. Jeg sitter her og er veldig glad, men også veldig spent. Blir veldig glad for alle svar.
Krølltroll Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 I dag fikk jeg bekreftet at jeg kom inn på restaurant- og matfag som var mitt 1. valg. Har allerede begynt å tenke på hva slags utstyr jeg trenger. Ser at jeg har rett til et stipend på lånekassen på 2750,- (har sendt inn søknad i dag). Dekker dette alt jeg trenger, eller bør jeg (mine foreldre) gjøre regning med å betale en del i tillegg? Hvis noen har gått på restaurant- og matfag hadde det vært kjekt å høre hva slags erfaringer dere har. Trivdes dere? Hva slags jobb har dere fått etter dere var ferdig med utdannelsen. Jeg sitter her og er veldig glad, men også veldig spent. Blir veldig glad for alle svar. Hei! Jeg gikk på restaurant og matfag, aner ikke om stipendet fra lånekassen vil holde, fordi jeg ikke husker hvor mye som gikk med på det jeg kjøpte inn. Det jeg kan huske at jeg trengte: Kokke-/skjorter/jakke® Vet ikke helt hva de kalles, men slike med to rader med knapper foran, viktig å ha kuleformede knapper så det er lett å rive av deg jakka hvis du skulle få noe varmt over deg ;o) Kokkebukse® slike med ruter eller hundetannmønster (ser stilig ut ;o)) Forkle® Klut® til alt fra å tørke av seg til å ta ut i ting i ovnen med Vernetuppsko, bruk litt penger på dem så du får gode sko å gå/stå lenge i! (hvis du har vernetupp har du mer du skal si hvis du skulle få noe over føttene og bli skadet) Kokkelue, finnes både som papir (høy typisk) og som stoff ("henge"lue) Kan ofte få kjøpt papir kokkeluer på skolen. Og da kan jeg ikke huske noe annet enn bøker. Av klær og kluter er det lurt å ha mer enn en av hver siden du garantert vil møkke deg til og skal ha rent tøy hver dag du har matlagning. Da får du mulighet til å vaske det, mens du fortsatt har rent tøy =) Masse lykke til!! Jeg hadde igjen 2 mnd av mitt år da jeg sluttet pga psykiske problemer, men jeg håper nå om dagen å få meg jobb på en kafè ;o) Dette blir sikkert kjempegøy, vet jeg hadde det gøy =D Masse god og spennende mat, samt at du lærer å lage mat til folk med allergier og slikt! Gjorde hvert fall jeg ^^
Gjest TS Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Hei! Jeg gikk på restaurant og matfag, aner ikke om stipendet fra lånekassen vil holde, fordi jeg ikke husker hvor mye som gikk med på det jeg kjøpte inn. Det jeg kan huske at jeg trengte: Kokke-/skjorter/jakke® Vet ikke helt hva de kalles, men slike med to rader med knapper foran, viktig å ha kuleformede knapper så det er lett å rive av deg jakka hvis du skulle få noe varmt over deg ;o) Kokkebukse® slike med ruter eller hundetannmønster (ser stilig ut ;o)) Forkle® Klut® til alt fra å tørke av seg til å ta ut i ting i ovnen med Vernetuppsko, bruk litt penger på dem så du får gode sko å gå/stå lenge i! (hvis du har vernetupp har du mer du skal si hvis du skulle få noe over føttene og bli skadet) Kokkelue, finnes både som papir (høy typisk) og som stoff ("henge"lue) Kan ofte få kjøpt papir kokkeluer på skolen. Og da kan jeg ikke huske noe annet enn bøker. Av klær og kluter er det lurt å ha mer enn en av hver siden du garantert vil møkke deg til og skal ha rent tøy hver dag du har matlagning. Da får du mulighet til å vaske det, mens du fortsatt har rent tøy =) Masse lykke til!! Jeg hadde igjen 2 mnd av mitt år da jeg sluttet pga psykiske problemer, men jeg håper nå om dagen å få meg jobb på en kafè ;o) Dette blir sikkert kjempegøy, vet jeg hadde det gøy =D Masse god og spennende mat, samt at du lærer å lage mat til folk med allergier og slikt! Gjorde hvert fall jeg ^^ Tusen takk for informativt svar. Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å begynne.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Du som skrev dette, hvordan gikk det og hva jobber du med i dag? Anonymkode: 41e0c...671 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå