ciba Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 hei i dag er jeg litt nervøs å litt sån tirst, for at hundene mine å katten reiser på kennel i morgen, skal være der i 10 dager, jeg har aldri hatt dyr på kennel, å er veldig nervøs, å redd for hva da tenker å tror, når vi reiser fra dem der, samtidig har jeg lyst at jeg å mannen kan få 10 dager som kun er for oss to. jeg føler at den elste hunden merker at det er noe, hun er stille å ser nesten trist på meg, mannen sier at det er bare noe jeg føler hehe, noen som tror at de merker det,?? tror dere at det føler at jeg svikkter dem når vi reiser?
Eplefe Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Hunder har ikke samme tidsbegrep som oss, så jo, de vil føle at du forlater dem, men ikke i større grad enn når du er på jobb/ute med venner eller lignende.
ciba Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2009 ja får håpe det fungere sån for dem, når jeg skal noe når ikke dem blir med, sier jeg at jeg skal bare i butikken, å da går de stille å rolig å legger seg på plassene sine, hehe skal si det når jeg reiser i morgen da, hvordan har deres dyr vært når de har kommet hjem fra kennel?
ciba Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2009 er det noen flere her ute som har dyra sine på kennel? hvordan efaring har dere derfra når dyra kommer hjem?
Eplefe Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Vi dro på ferie og etterlot hunden vår hos en venninne av mamma, og da vi kom hjem RØK han båndet sitt (riktignok et fryktelig pinglete bånd siden han ikke drar, det er mest for syns skyld at vi har ham i bånd i det hele tatt) for å springe til oss.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Husk at dyr ikke kan tenke framover i tid, så de bekymrer seg nok ikke for om du kommer tilbake eller ikke. De gangene jeg har hatt hund på kennel, har de hatt det trivelig der og lekt med andre hunder. Gjensynsgleden har vært stor, da! Hunden din forstår neppe hva som skjer, men hun er muligens usikker fordi du oppfører deg annerledes (hvilket du gjør hvis du går rundt og er bekymret, selv om det ikke syntes for folk flest - hunder er følsomme på kroppsspråk osv) Tror ikke at hunder føler svik. Det kan godt være at de føler ubehag idet de blir forlatt, men de skylder ikke på noen.
Gjest Glør Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 Jeg tror ikke de har samme begrep om tid som vi har. Min hund har seperasjonsangst, og for henne er de første 5-10 minuttene verst, også går det greit etter det. Hun reagerer akkurat likt om vi har vært ute i 15 minutter eller 8 timer. De gangene vi har hatt pass over lengre tid er det heller ingen forskjell i reaksjonen.
Aurora M. Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Nei, jeg er helt sikker på at dyrene ikke føler at du svikter dem som du sier. Dyr lever i nuet, og innfinner seg med tingenes tilstand slik som de er. Akkurat på den måten har de det mye bedre enn oss, for de går ikke rundt og angrer på ting eller skulle ønske ting var annerledes o.s.v Det er ikke dermed sagt at de ikke har følelser, for det tror jeg de har masse av. De kjenner sikkert et savn etter dere. Minnes stemmene deres o.s.v Mange dyr har også en fabelaktig hukommelse, og jeg tror også de kan tenke. Men de tenker bare ikke sånn som oss. De reflekterer ikke over hvorfor det ble som det ble kan du si. Og når jeg sier de kan savne, så behøver jo slett ikke det å være en fæl ting. Vi savner jo dem vi og når vi må dra fra dem. Så lenge dyrene har det godt der de er, så skal du slett ikke ha dårlig samvittighet for de!
Gjest Volven Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Når jeg leverer pus på kennel sier jeg alltid at jeg "kommer snart." Han virker beklemt men siden jeg alltid kommer tilbake og henter ham igjen etter ferien, vet han jo av erfaring at "matmor kommer snart og henter meg." Sier også at jeg "kommer snart" når jeg skal ut. Tror dyr lever mye i nuet og har det litt kjekt på kennel. Får nye venner de som vi vet du
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Heisann! Jeg har aldri hatt hund på kennel selv, men moren til forloveden min hadde ei som het Troika. Når matmor ikke var hjemme, var hunden trist fra matmor dro til matmor kom hjem igjen. Samme hvor mye man koste, var hun ikke blid igjen før hun så matmor. Og det hadde ingenting å si hvor lenge matmor ble borte heller. Så jo, jeg tror hundene kan sørge om man reiser fra dem.
la Flaca Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Heisann! Jeg har aldri hatt hund på kennel selv, men moren til forloveden min hadde ei som het Troika. Når matmor ikke var hjemme, var hunden trist fra matmor dro til matmor kom hjem igjen. Samme hvor mye man koste, var hun ikke blid igjen før hun så matmor. Og det hadde ingenting å si hvor lenge matmor ble borte heller. Så jo, jeg tror hundene kan sørge om man reiser fra dem. Hvis man ikke lærer hunden å være alene og å bli tatt hånd om av andre så vil veldig mange hunder ha problemer med å være borte fra eier. Det er veldig trist for hundens del.
Sjokola Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 har hatt hunden min i kennel i fjor for et par netter. Å si 'ha det' gikk veldig bra, hun gikk med men kennel-eieren med en gang. Da jeg hented henne viste hun ikke hva hun skulle gjøre da hun så meg. Hun virket litt sjenert, om at jeg var sint på henne. men da jeg sa: kom hit! Og ga henne en stor kos da var det over, alt i orden igjen. Det føltes om at hun trodde at jeg var sint, noe jeg ikke var selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå