Gå til innhold

Katt som bæsjer i nabohagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Naboen kom akkurat på døra og sa at han kom til å "ta knekken" på være to katter hvis de ikke sluttet å bæsje i hagen hans. Vi flytta hit for to måneder siden, og han sa de allerede hadde bæsjet to ganger i hagen hans.

Hjelp - hva gjør vi?

Er mange andre katter i nabolaget, i tillegg til at de som bodde her før hadde to katter. Alle de andre naboene elsker kattene våre. Har ærlig talt ikke fått med meg hvor de har gjort fra seg, men har en katteboks utenfor døra som jeg vet de bruker i blant.

Endret av lost_bird
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så naboen mener at dere skal omplassere kattene fordi det havner en bæsj i hagen hans én gang i måneden? Må være utrolig kjipt å ha sånne naboer.

Jeg ville sagt at jeg tilbyr meg å gå en kjapp runde på hans eiendom hver kveld for å fjerne evt. lort etter katt, selv om det mest sannsynlig da ikke er dine egne katter du rydder etter. Noe mer enn det kan du jo faktisk ikke gjøre, når du allerede har et dotilbud til dem på din tomt. Er det noen yndlingsplasser de liker å gå på kan du også bruke GetOff eller CatOff der. Alternativet er at naboen tilkaller deg så du får plukket opp etter kattene når de en sjelden gang dumper npe i hagen hans.

Min katt fikk det med å løpe til nabobarna og vise frem mus i fjor sommer. Mamman deres viste meg 7-8 mus på rad og rekke under en busk, som han først hadde hatt oppvisning med foran hele familien. Og sånn hadde han visstnok holdt på i ukesvis. :rodme: Jeg syntes det var utrlolig flaut og ekkelt visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med det, annet enn å fjerne musene og håpe han ville finne seg noe annet å holde på med. Heldigvis syntes naboen det bare var morsomt (sikkert derfor katten begynte å showe sånn også), og katten gav seg med det etter et par uker til.

Skrevet

Tusen takk for trøstende ord :) Tror jeg skal dra rett til dyrebutikken og kjøpe cat off/get off i morgen, og krysse fingrene for at det skal funke. Bittelitt kjedelig å starte et naboforhold på den måten. Satser på at ting løser seg hvis vi er litt ydmyke.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Produktet funket!

roblemet nå er at katten har gravd noen små hull i hagen til naboen, og han har igjen bedt oss om å kvitte oss med katta. Han sier han har retten på hans side i forhold til dette. Blir rimelig lei meg når vår nærmeste nabo står og skriker til oss om dette i døra vårt. Lukket pent igjen døra når han kommer med kravet, mens han fortsatte å skrike "du lukker faen ikke døra igjen nå". Hva gjør vi?

Vi har bodd her i fire måneder nå, og det ENESTE jeg har lyst til er å flytte.. Alle andre naboer er forøvrig fantastiske. Hjelp...

Skrevet

Uff. Nå er jeg skikkelig lei meg... Vi har vært såå ydmyke. Kjøpte 6 flasker med sånn cat-away, tilbød oss å fylle på i hagen jevnlig osv. Katten sluttet HELT å gjøre fra seg der. Også nå dette... Hadde han gjort det på en bittelitt "hyggeligere" måte istedenfor å starte hele samtalen med å skrike, så hadde det vært mye bedre. Men, nå er jeg bokstavelig talt redd. Er redd for at han skal skade kattene. Og hvis vi må kvitte oss med kattene, vil vi heller selge huset og flytte. Hva syns dere vi skal gjøre?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Naboen din kan ikke kreve at du skal kvitte deg med katten. Og hvis han kommer med slike trusler igjen, ville jeg tatt og fanget opp hva han sier med mobilkameraet. Bare sånn i tilfellet det faktisk skjer noe med katten din...

Skrevet

Vel, du kan jo prøve å lage en høy innhengning slik at katten(e) ikke går alle steder. Men da må denne være såpass høy at de ikke kan komme over.

Gjest Distiller
Skrevet (endret)

Hadde det vært meg, så hadde jeg flytta.

Jeg hadde ikke orket å ha en sånn nabo, og jeg hadde ikke funnet meg i å måtte gå rundt og være redd for at han skal skade katten min.

Men det er nå min mening. Vanskelig å si hva som er riktig for deg.

Endret av Distiller
Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan i all verden vet naboen at det er akkurat dine katter som lager hull i hagen? Det virker nesten som om han har lagt dere for hat og bare bruker kattene som unnskyldning.

Desverre finnes det mange kattehatere rundt omkring. Her i området har det nå bl.a. dukket opp et forbausende antall katter som sannsynligvis har fått i seg kjøleveske...

Imidlertid så kan ikke naboen kreve at du kvitter deg med katten med mindre han kan bevise at de har vært og ødelagt noe hos ham(en bæsj i hagen kvalifiserer IKKE). Fortsetter han å trakkasere dere, så ville jeg rett og slett ha tipset politiet. Kanskje han hadde dempet seg hvis de kom på døra.

Skrevet

Du har ikke tatt en prat med de andre naboene for å høre om det er andre som har samme problemet med denne karen?

Gjest sikkert det
Skrevet
Produktet funket!

roblemet nå er at katten har gravd noen små hull i hagen til naboen, og han har igjen bedt oss om å kvitte oss med katta. Han sier han har retten på hans side i forhold til dette. Blir rimelig lei meg når vår nærmeste nabo står og skriker til oss om dette i døra vårt. Lukket pent igjen døra når han kommer med kravet, mens han fortsatte å skrike "du lukker faen ikke døra igjen nå". Hva gjør vi?

Vi har bodd her i fire måneder nå, og det ENESTE jeg har lyst til er å flytte.. Alle andre naboer er forøvrig fantastiske. Hjelp...

Er det en slags væske du har kjøpt, eller er det sånne luktkuler? Og hvor i hagen til naboen din gjorde du av stoffet?

Skrevet

Takk for mange svar! Det jeg har kjøpt er noe slags gele som blandes med vann (finnes i spray form også). Naboen ville at vi skulle kjøpe det, også tar han det på hagen selv - så er faktisk litt usikker på hvordan det funker.

Når det gjelder "gravingen" så er det snakk om noen (3-4 ) bittesmå groper (syns jeg) på 5x5 cm på den ene siden av hagen hans. Han sier han har sett katten gjøre det i vår hage (grave altå) så han har derfor trukket konklusjon om at det er vår katt som har gravet i hans hage - noe som forøvrig høres ganske fornuftig ut.

Etter at mannen min kom hjem i går gikk han bort til naboen for å prate med ham (jeg sa jeg skulle sende ham bort når han kom hjem). Da fortalte naboen at dette produktet egentlig ikke hadde funket i det hele tatt (vi har kjøpt over 10 flasker til ham), tidligere har han sagt at katten har sluttet 100 % å gjøre fra seg i hagen hans. Han kunne derimot ikke vise til steder hvor katten hadde gjort fra seg, noe vi syns er litt merkelig.

Når det gjelder andre naboer så er jeg usikker på hva de syns om denne karen. Vi er fortsatt nye i området, så vi vil ikke være for "fremtredende". Naboene på den andre siden er derimot veldig glad i kattene, mater dem, koser med dem osv.

Det er mange katter i nabolaget.

Skulle ønske det var lett å selge og flytte, men det er ikke akkurat det heller. Blir nesten litt dumt å flytte fordi naboen hater den ene katten vår. Bor ikke i borettslag, så det er ikke noe sted vi kan "ta opp dette" som et problem.

Vi syns det er veldig trist at katten vår gjør sånt, og lurer jo litt på hvor vi har "feilet" i katteoppdragelsen. Men - å kvitte oss med den - det greier vi nok ikke.

Og til deg som foreslår bleie, jeg tror ikke det funker mot graving. Men takk for tipset.

Skrevet
Takk for mange svar! Det jeg har kjøpt er noe slags gele som blandes med vann (finnes i spray form også). Naboen ville at vi skulle kjøpe det, også tar han det på hagen selv - så er faktisk litt usikker på hvordan det funker.

Når det gjelder "gravingen" så er det snakk om noen (3-4 ) bittesmå groper (syns jeg) på 5x5 cm på den ene siden av hagen hans. Han sier han har sett katten gjøre det i vår hage (grave altå) så han har derfor trukket konklusjon om at det er vår katt som har gravet i hans hage - noe som forøvrig høres ganske fornuftig ut.

Etter at mannen min kom hjem i går gikk han bort til naboen for å prate med ham (jeg sa jeg skulle sende ham bort når han kom hjem). Da fortalte naboen at dette produktet egentlig ikke hadde funket i det hele tatt (vi har kjøpt over 10 flasker til ham), tidligere har han sagt at katten har sluttet 100 % å gjøre fra seg i hagen hans. Han kunne derimot ikke vise til steder hvor katten hadde gjort fra seg, noe vi syns er litt merkelig.

Når det gjelder andre naboer så er jeg usikker på hva de syns om denne karen. Vi er fortsatt nye i området, så vi vil ikke være for "fremtredende". Naboene på den andre siden er derimot veldig glad i kattene, mater dem, koser med dem osv.

Det er mange katter i nabolaget.

Skulle ønske det var lett å selge og flytte, men det er ikke akkurat det heller. Blir nesten litt dumt å flytte fordi naboen hater den ene katten vår. Bor ikke i borettslag, så det er ikke noe sted vi kan "ta opp dette" som et problem.

Vi syns det er veldig trist at katten vår gjør sånt, og lurer jo litt på hvor vi har "feilet" i katteoppdragelsen. Men - å kvitte oss med den - det greier vi nok ikke.

Og til deg som foreslår bleie, jeg tror ikke det funker mot graving. Men takk for tipset.

Høres ut som om du har en nabo med markeringsbehov :) Føler med deg. Er det mulighet for å levere tilbake sprayen der du kjøpte den?

Hva om du gir han ett par av de plantene katter hater, blir nok billigere i lengden. Så kan du lager noen godt opparbeidede(luftige bed med sand/jord) godt over på din del av hagen? Om du legge ett par bæsjer der som du tar ut av kassen til pusen så kanskje begynner han å gjøre fra seg der i stedenfor?

Skrevet

For en gretten gubbe!!

Kan du ikke slå deg sammen med flere av katteeierne i nabolaget (hvis du kjenner dem da) og bare lufte dine erfaringer angående denne mannen? Det kan jo hende at de har lignende erfaringer. Og jeg må bare si at du har strukket deg MYE lenger og vært mer ydmyk enn jeg hadde vært i samme situasjon! Hvis han ikke tåler å se dyr i hagen sin så kan han jo flytte i blokk?? Det er faktisk hans valg å ha mennesker (og dyr) rundt seg.

Du kan jo si til han neste gang han kommer hylende på døra di at du vurderer å anmelde han for sjikane. Han kommer ingen vei med dette, men det er selvfølgelig tragisk hvis det skulle gå utover uskyldige dyr!

Blir bare lei meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...