Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Har noen gode tips til noe morsomt å finne på i Oslo i helgen? Vil gjerne finne på noe morsomt med jenta vår på 4 år siden det er midt på sommeren. Alle vi kjenner med barn er bortreiste, så vi har lyst å gjøre noe morsomt som vi ikke trenger å være mange for å gjøre. Jeg er nesten på termin med ny baby, så vi er litt lite fleksible til sprell som tusenfryd, hesteriding osv.. dessuten er det ikke meldt pent vær.. Har noen en god barnefilm å anbefale? Er Istid 3 for skummel for ei på 4 år? Det er 7-års grense.. Er det noen som vet om noe annet morsomt som skjer i Oslo for barn denne helga?
Gjest Eurodice Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Har noen gode tips til noe morsomt å finne på i Oslo i helgen? Vil gjerne finne på noe morsomt med jenta vår på 4 år siden det er midt på sommeren. Alle vi kjenner med barn er bortreiste, så vi har lyst å gjøre noe morsomt som vi ikke trenger å være mange for å gjøre. Jeg er nesten på termin med ny baby, så vi er litt lite fleksible til sprell som tusenfryd, hesteriding osv.. dessuten er det ikke meldt pent vær.. Har noen en god barnefilm å anbefale? Er Istid 3 for skummel for ei på 4 år? Det er 7-års grense.. Er det noen som vet om noe annet morsomt som skjer i Oslo for barn denne helga? Ettersom jeg ikke bor i Oslo nå, vet jeg ikke hva som foregår. Men zoologisk og teknisk museum er gullgruver, da. Der har jeg hatt med barnebarn fra de var i toårsalderen.
Karry Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Har noen gode tips til noe morsomt å finne på i Oslo i helgen? Vil gjerne finne på noe morsomt med jenta vår på 4 år siden det er midt på sommeren. Alle vi kjenner med barn er bortreiste, så vi har lyst å gjøre noe morsomt som vi ikke trenger å være mange for å gjøre. Jeg er nesten på termin med ny baby, så vi er litt lite fleksible til sprell som tusenfryd, hesteriding osv.. dessuten er det ikke meldt pent vær.. Har noen en god barnefilm å anbefale? Er Istid 3 for skummel for ei på 4 år? Det er 7-års grense.. Er det noen som vet om noe annet morsomt som skjer i Oslo for barn denne helga? Det er uendelig med muligheter:-). Ta på gummistøvler og regntøy - Gå på Teknisk Museum (Frysja) - Ta en vandring på Akershus festning, mye spennende i kaptein sabeltann retning (med litt fantasi) - Dra i svømmehallen. Da må du vel til Tøyen,. Risenga i Asker eller Nadderudhallen - Dra på Hoppeloppeland (Østerås), da kan du sitte og drikke kaffe om du vil - Gå på Operataket og spis is et sted - Ta en tur til vannspeilet i gamlebyen - Ta en av båtene ute på fjorden, feks til Fram/Kontiki på Bygdøy - Folkemuseet på Bygdøy- kjempefint hvis du parkerer ved Rodeløkka og går det lille stykket gjennom kongsgården til museet. Og når du først er på Bygdøy, gå til stranda. Selv om det regner er det spennende å plukke skjell, klatre på steiner etc. - Ta en rusletur på Aker Brygge og spis is selv om det regner - Dra Frognerparken på lekeplassen "Frognerborgen" ved inngangen. God kaffe og boller i kafeen der også. - Hvis fint vær dra på Frognerbadet - Kino selvsagt. Har ikke sett Istid 3 ennå, men har tenkt å ta med min 5 åring på den iallefall - Gå på tur hvor som helst, ta feks trikken til Sognsvann (der er det også morsomme gruver inni fjellet, men da må du vite litt hvor de er....) Og hundre andre ting:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå