Gjest Gjest_Pysa_* Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Har bestilt hotell via travellink.no, men ser at vi ankommer hotellet ganske seint på kvelden. Er dette noe man burde gi beskjed til hotellet om, så de ikke tror vi ikke kommer og gir det til noen andre?? Innsjekking fra kl 12 eller 14 tror jeg det var.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Ja - send dem en mail så de vet at du faktisk kommer og sånn ca når du kommer.
Midna Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 (endret) Det kan lønne seg det, men hvis du har garantert med et kort når du bestilte (tror dette er vanlig de fleste steder) så holder de nok rommet uansett. Hos oss er det i alle fall slik at så lenge det ligger et kort inne på bestillingen (selvom rommet ikke er forhåndsbetalt) så lar vi bestillingen stå til gjesten kommer, samme hvor sent det er. Hvis hotellet er overbooket så kan det jo også hende de tar en sjanse og gir ut flere rom enn de har utover kvelden i håp om at noen ikke kommer (noe som alltid skjer), og da er det greit å ha gitt beskjed om at du garantert er der og hvilket klokkeslett. Endret 9. juli 2009 av Midna
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Ingen vits å gi beskjed(med mindre du vil være hyggelig), så lenge du sjekker inn iht. avtale, det være seg dato eller klokkeslett. Er du heldig så kan du også få oppgradering ved sen annkomst.
gard Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Hei Jeg pleier å gi beskjed dersom jeg skal ankomme sent til et hotell
Gjest qwe Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Hei, ring å gi beskjed. Grunn policyen i hotellbransjen er at rom holdes til klokken 18.00 om det ikke er meldt sen ankomst, dette er ikke noe som praktiseres i stort omfang, men er noe hotellet kan legge til grunne om de videreselger rommet ditt før du kommer.
Glitnir Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 Har dere betalt allerede, eller kan dere fritt la være å møte opp? Dersom dere har en garantert bestilling (allerede betalt), kan dere vanligvis møte opp helt frem til neste dag. Ellers er det vanlig klokken 18, som nevnt over. Les bestillingsbekreftelsen, og uansett er det aldri en dårlig idé å si ifra til hotellet for å være på den sikre siden.
Gjest Gjest_Pysa_* Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Hei! Vi har forhåndsbetalt for hotellet.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Jeg ville helt klart ha gitt beskjed hvis dere kommer sent (altså etter 18-19). Jeg jobbet i flere år som resepsjonist ved flere hoteller, og vet at overbooking er vanlig praksis (jeg har jobbet ved to av de store kjedene i Norge). Folk som har bestilt, ikke meldt sen ankomst og dukker opp langt utpå kvelden kan i værste tilfelle ende opp med å komme til et hotell uten rom tilgjengelig. Har du en gyldig reservasjon og har betalt så vil det være hotellet sitt ansvar å finne et alternativ for deg, men det kan f.eks. innebære å bli innlosjert på et annet hotell, overnatte på et litt provisorisk rom (f.eks. møterom) eller lignende. Rutinen de stedene jeg jobbet var at rom som kun var reservert, og ikke betalt, ble holdt til kl 18 hvis vi ikke hadde fått beskjed om sen ankomst. Selv om vi hadde fått kortopplysningene ble rom solgt hvis vi fikk muligheten. Rom som var forhåndsbetalt var de siste som ble solgt, men sent på kvelden hendte det også at slike rom ble solgt hvis vi ikke hadde hørt noe fra gjestene. Ofte prøvde vi i slike tilfeller å komme i kontakt med kunden først. (det er veldig mange som booker rom uten å dukke opp. Både privatpersoner og firma. Endel hoteller har også rom på opsjon hos ulike firma og reisebyrå som ikke kan selges før dagen før, eller kanskje også samme dag. Ofte selges disse rommene likevel fordi opsjonen ofte ikke blir brukt. Og så skjer det da altså endel ganger opsjonen blir brukt og man er 10 rom i manko...) Moralen er altså; gi beskjed ved sen ankomst og ta med bekreftelse på bookingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå