Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kampen mot en vekt som peker alt for, alt for, alt for høyt og en usunn livstil i seg selv har jeg nå kommet så langt at jeg er godt i gang med å legge om alt av matvaner (sakte, men sikkert), men jeg skulle gjerne trent kondisjon også.

Problemet er en noe lav selvtillit som ødelegger alt av treningsglede med en gang jeg trår i nærheten av ett treningstudio eller prøver å ta meg en joggetur i befolkede omgivelser (og vanskeligheten med å finne områder der folk ikke vandrer, som samtidig egner seg til å jogge er omtrent umulig, har jeg oppdaget). Så nå leter jeg etter en treningsvideo som egner seg til hjemmebruk uten mengder av forskjellig utstyr som koster mengder av månedslønner.

Åja, som en liten binote, så hadde det foreløpig vært greit med noe som passer seg for gravide (jeg har lite peiling på dette, jeg vet bare at det finnes ting man skal unngå når man er gravid, selv innen trening). 26 uker på vei, om det har noe å si. Blir svært takknemlig om noen har noen tips. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør i alle fall være veldig lett trening. For etter hva jeg har hørt, så skal man ikke begynne med trening som gravid. Hvis man skal drive med regelmessig trening under graviditeten, så bør man ha gjort det regelmessig før graviditeten også.

Skrevet

Det som er er at jeg var i en del aktivitet før graviditeten, om enn ikke det jeg vil kalle bevist trening. Men etterhvert som jeg har kommet lengre og lengre ut i gravidteten (og gått ned i stillingsprosent på jobb) så har det blitt mindre og mindre, og det er i alle fall ikke riktig utvikling. ;)

Skrevet

Det har jeg klart å finne ut selv, det er halve problemet. Det er en jungel der ute, er ikke så lett å navigere, så jeg er litt ute etter anbefalinger. =)

Skrevet

Du finner alt du trenger på www.youtube.com

Anbefaler deg å prøve litt ulike treningsvideoer her!!

Gjest MooCow
Skrevet
Det har jeg klart å finne ut selv, det er halve problemet. Det er en jungel der ute, er ikke så lett å navigere, så jeg er litt ute etter anbefalinger. =)

Det er da masse anmeldelser paa de fleste dvdene paa Amazon saa hva er problemet? ;) Det er det jeg gaar ut i fra naar jeg handler der.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Lotte27, det ligger masse på youtube. Endel av de videoene som blir vist kan man få kjøpt i fullstendige utgaver og som treningsopplegg fra de som har lagt dem ut. Jeg har funnet mye bra på youtube, slik jeg har brukt det har jeg søkt på treningsmetoder jeg er interessert i, og så har jeg testet ut om det fungerer for meg. Noen treningsformer som kan tilpasses gravide er yoga og pilates (du bør lete opp videoer som er for gravide).

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Det er da masse anmeldelser paa de fleste dvdene paa Amazon saa hva er problemet? ;) Det er det jeg gaar ut i fra naar jeg handler der.

Når dvd'ene er region 1, kan vi spille de av i våre dvd-spillere da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...