Gjest annemona Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Vi har akkurat kommet hjem fra Eurodisney 9 juli 2009.Vi var 3 voksne og to tenåringer. Vi har spart i fler år for og få god råd på denne turen. Men vi ble veldig overasket over at det var så mye folk der. Vi kom nesten ikke inntil noen attraksjoner for ventetiden lå på en til to timer . Fler hundre meter kø på alt du skulle. Uten om og gå på do eller kjøpe drikke . Da var det lett og komme fram. Så for unger med spesielle behov kan det nok bli mer mas en kos midt i sommerferien.Det er jo kjempestort der og så en må ha gode bein for og holde ut i noen dager der. I fint vær blir det jo veldig varmt der og. Det som var overaskende var at det ikke var veldig dyrt der. T shirt lå på litt over en hundre lapp og fine tykke jakker og gensere på en 3 til 400 kr. Lekesett mellom 150 til 200 kr. Fastfood resaurantene hadde priser som ca Mac Donald her. Det går jo mye tid til og komme seg fram og med buss fra hotellene til parken. En dag skulle vi ta tog ned i sentrum av Paris men det ga vi opp for køen var på en 500 m for og få billetter. Så vi brukte en del penger på taxi . Det kostet ca 850 kr ned i sentrum, ca 600 kr til flyplassen orly med taxi og shuttlebussen kostet ca 450 kr for 3 pers. Jentene vi hadde med ble veldig skuffet over at vi måtte bruke nesten halvparten av tiden vi var der på og stå i kø. Og at vi så nesten ingen disneyfigurer som gikk rundt. Mikke Mus var der en dag og for og ta bilde med ham var det også så lang kø at vi ga opp
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Hvordan er det mulig å bli overrasket over at det er mye kø i en av europas største fornøyelsesparker midt i sommerferien? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 At det er varmt i juli bør heller ikke komme som noe sjokk på noen.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Skjønner heller ikke at noe av dette var noe å bli så overrasket over. Var selv i EuroDisney midt i juli med begge sønnene mine for noen år tilbake. Klart det var varmt, men ikke ulidelig. Klart det var masse folk, men vi fikk med oss det vi ønsket likevel. Klart det var dyrt, men en må jo bruke etter hva man har råd til. Vi hadde en kjempetur, som ga oss minner for livet. Kunne gjerne tenkt meg å dra tilbake, jeg
The Kitten Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Vi var i Disney World da jeg var barn. Ja, det var kø og varmt. Ble vi overrasket over det? Nei.
Gjest MåneSkygge Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Skjønner heller ikke at noe av dette var noe å bli så overrasket over. Var selv i EuroDisney midt i juli med begge sønnene mine for noen år tilbake. Klart det var varmt, men ikke ulidelig. Klart det var masse folk, men vi fikk med oss det vi ønsket likevel. Klart det var dyrt, men en må jo bruke etter hva man har råd til. Vi hadde en kjempetur, som ga oss minner for livet. Kunne gjerne tenkt meg å dra tilbake, jeg Signerer. Var der da jeg var mindre og mamma var der for noen år siden med barnebarnet sitt. Mye kø ja, men fikk da prøvd det vi ville. Det er ikke bare der det er mye kø. Søstera mi var nettopp i Barcelona og de var på tivoli der. De måtte også stå opp til to tre timer i kø. Tror nok det er vanlig i større parker.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Jeg husker jeg sto fire timer i kø for den berg-og-dal-banen jeg ikke husker navnet på da jeg var i euro-disney i 1992! Så jeg var godt fornøyd med "bare" halvannen time da jeg var i DisneyWorld for to år siden
Nemii Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Man kan faktisk kjøpe "fast-track" billetter (husker ikke helt hva de heter), men man slipper å stå i kø! Vi kjøpte slike på nettet før vi reiste (billigere) både i Euro Disney, Disney World, Universal's, Sea world etc! At det er varmt på sommeren, sånn er det bare!!! :-)
LaFemme Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Man kan faktisk kjøpe "fast-track" billetter (husker ikke helt hva de heter), men man slipper å stå i kø! Vi kjøpte slike på nettet før vi reiste (billigere) både i Euro Disney, Disney World, Universal's, Sea world etc! At det er varmt på sommeren, sånn er det bare!!! :-) Fast-pass, ja. Køene forsvinner ikke helt, men de blir mye kortere ettersom du får en tidsperide du kan komme tilbake på for å ta riden/se attraksjonen, og du bruker en alternativ inngang. Har vært i Euro Disney 4 ganger selv og synes ikke ventetiden i køene er noe verre enn andre fornøyelsesparker midt i sommerferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå