Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Supermimz
Skrevet

Min samboer og jeg har vært sammen i over 6 måneder nå, og storkoser oss.

Jeg er vanligvis forsiktig med å å ta steget hvor jeg forteller min kjæreste at jeg elsker ham, men denne mannen elsket jeg med ett, plutselig. Jeg har ikke opplevd noe liknende.

Jeg har sagt det til ham flere ganger, men han klarer ikke svare. Det gjør så grusomt vondt når han ikke kan si det igjen, og hver dag drømmer jeg om når øyeblikket skal komme.

Jeg klarer sjeldent si det til ham lengre, og nøyer meg med 'glad i deg'. Desse ordene kan bare beskrive smulene av det jeg virkelig føler, så til tider sprekker jeg..og må bare si det til ham. Når han ikke kan svare så sprekker hjertet mitt. Griner nesten her jeg sitter!

Han vil kjøpe hus sammen med meg, og lurer på om jeg vil ta opp lån. Er det ikke litt tidlig tenkte jeg da, han kan jo ikke si at han elsker meg ennå!

Jeg vil veldig gjerne snakke med ham om hvorfor han ikke kan fortelle meg at han elsker meg, men jeg vil ikke ødelegge noe, eller gjøre noe som får ham til å føle seg presset.

Erfaringer,synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vanligvis forsiktig med å å ta steget hvor jeg forteller min kjæreste at jeg elsker ham, men denne mannen elsket jeg med ett, plutselig. Jeg har ikke opplevd noe liknende.

Jeg har sagt det til ham flere ganger, men han klarer ikke svare. Det gjør så grusomt vondt når han ikke kan si det igjen, og hver dag drømmer jeg om når øyeblikket skal komme.

Jeg klarer sjeldent si det til ham lengre, og nøyer meg med 'glad i deg'. Desse ordene kan bare beskrive smulene av det jeg virkelig føler, så til tider sprekker jeg..og må bare si det til ham. Når han ikke kan svare så sprekker hjertet mitt. Griner nesten her jeg sitter!

Han vil kjøpe hus sammen med meg, og lurer på om jeg vil ta opp lån. Er det ikke litt tidlig tenkte jeg da, han kan jo ikke si at han elsker meg ennå!

Jeg vil veldig gjerne snakke med ham om hvorfor han ikke kan fortelle meg at han elsker meg, men jeg vil ikke ødelegge noe, eller gjøre noe som får ham til å føle seg presset.

Erfaringer,synspunkt?

Folk er forskjellige, noen har vel vansker med å si ting rett ut - uttrykker at de elsker deg på andre måter enn å si ordene verbalt. For min egen del har jeg aldri helt skjønt at det kan være noe problem å si - jeg elsker deg - om du virkelig elsker dama, da kommer jo sånt naturlig. Forstår i alle fall at det er trist å ikke få kommentaren tilbake, men trenger jo ikke være at han ikke elsker deg da. Men skjønner ikke at det kan være noe skade å si det til han, spørre hvorfor han ikke sier det/om han ikke er komfortabel med det osv.? Og at det betyr noe for deg. :)

Skrevet

Siden dere kun har vært sammen i litt over 6mnd ville jeg ha ventet med å ta opp lån og kjøpe hus sammen i hvertfal... Da ville jeg heller ha leid en leilighet sammen..

At han ikke har sagt at han elsker deg, gjør også at jeg ikke ville ha kjøpt hus sammen enda... Et såpass stort skritt som huskjøp hadde jeg kun gjort sammen med noen jeg vet elsker meg, og tør å si det til meg... Da ville jeg heller ha ventet litt og forklart han at det er litt tidlig, men at dere gjerne kan leie noe sammen og bo der så å så lenge før dere kjøper noe sammen...

Skrevet

Jeg har det på samme måte med min kjæreste, men hos oss er det jeg som ikke greier å si det enda. Det er ikke det at jeg ikke er glad i ham og at jeg ikke ser en fremtid sammen med ham, men det er noe så enkelt som at jeg vil virkelig være sikker på at jeg elsker ham før jeg sier det.

Skjønner at det kan være vanskelig å si det og ikke få det tilbake, men du kan trøste deg med at for noen er det vanskeligere å komme dit at man føler at man elsker noen. Det er jo bedre at han venter og når han endelig sier det så vet du at det er sant tenker jeg :)

Kjæresten min sier det ofte til meg, men sier samtidig at det er helt greit at jeg ikke greier si det tilbake - dette tar vekk mye av presset på meg for å si det. Så kanskje det er en idè å gjøre det samme med kjæresten din? :) Så kan du si det alt du orker, men samtidig tar du vekk noe av presset :)

Skrevet

6 mnd er ikke lenge, for mange tar det mye lengre tid å bli klar for å si så sterke ord.

Det er vel også litt tidlig å ta opp lån sammen enda, dere har jo god tid til å bli godt kjent før dere kjøper noe sammen ?

Gjest Supermimz
Skrevet

Tusen takk for fine jordnære svar, dere er gode dere. :o)

Veldig fint å høre fra noen som er i samme situasjon. Jeg er enig i at huskjøp er en hastesak nå, spesielt ettersom han ikke er helt sikker på om han elsker meg. Jeg skal begynne å si at det er greit at han ikke sier det igjen, når jeg absolutt må si det til ham. Takk for råd :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært sammen i over 3 1/2 år. Jeg har sagt disse tre ordene - to ganger i løpet av den tiden. Han har ikke sagt det tilbake. Han har sagt "jeg tror jeg elsker deg". Jeg er trygg på hva han føler likevel.

Noen sier det hele tiden til hverandre, hver dag, og andre sier det ikke så ofte, kanskje aldri. Det betyr ikke at de ikke har følelser av den grunn.

Ellers er jeg enig i at jeg ville ventet med huskjøp. 6 mnd'er er ikke kjempelenge.

Skrevet

Jeg er vanligvis forsiktig med å å ta steget hvor jeg forteller min kjæreste at jeg elsker ham,

Viktigste er jo at dere storkoser dere..

Det høres ut som det er vanlig for deg å si jeg elsker deg.. Tror ikke det er vanlig for mange av oss å si jeg elsker deg til så fryktelig mange personer gjennom livet. Jeg har bare sagt det til EN person før min nåværende kjæreste. Har bare følt det for han jeg sa det til tidligere og min nåværende kjæreste jeg..

Men det er meg.. mulig kjæresten din også er litt sånn ??

Gjest Supermimz
Skrevet

Ja, han er mere reservert om sine følelser. Jeg kan vel kansje beskrivest som en tikkende vandrende kjærlighetsbombe. Jeg har selv vært forsiktig med å si at jeg elsker noen, men denne mannen er veldig lett å elske, så det kan ikke hjelpest.. :P

Skrevet

Da synes jeg du skal være aleles storfornøyd med tingenes tilstand, og kose deg masse! Det er livet man lever, og handligene man viser overfor hverandre som betyr aller aller mest!!!!!

Vent med huskjøp, og ikke bekymre deg for tre ord!!

Nyt livet!

Skrevet

Kanskje han elsker deg, men at "jeg er glad i deg" er hans ord på følelsene? For meg er det ikke naturlig å si "jeg elsker deg". Det blir litt hollywood-aktig. Men jeg elsker han til solen og tilbake igjen uansett. Likevel sier jeg kun "jeg er glad i deg". Han ville vel ikke kjøpt hus med deg om han ikke elsket deg?

Skrevet

Vi kjøpte leilighet etter 3 mnd, har nå vært sammen i 2 år men har fortsatt ikke sagt at vi elsker hverandre.. Jeg tenker det inni meg hver gang jeg ser ham, men vi sier fortsatt bare at vi er kjempeglade i hverandre. Tror ikke det har så mye å si for forholdet sin del (selvom det selvfølgelig hadde vært supert å høre det), om man er villig til å kjøpe hus sammen med noen regner jeg med at følelsene er på riktig plass ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Press han! Press han knallhardt! Så vil du garrantert slippe å bekymre deg mer for at han ikke sagt de tre "magiske" ordene.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Det er ganske mange menn der ute som ikke liker å uttrykke seg med ord, men gjennom handlinger. Jeg ville trodd at det at han ønsker å kjøpe hus sammen med deg tydelig indikerer at han elsker deg og vil tilbringe fremtiden sin sammen med deg.

Gjest Supermimz
Skrevet
Press han! Press han knallhardt! Så vil du garrantert slippe å bekymre deg mer for at han ikke sagt de tre "magiske" ordene.

Brutal mann da. ;P

Jeg hadde satt pris på en saklig kommentar fra en mann, kan du ikke prøve igjen? :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Brutal mann da. ;P

Jeg hadde satt pris på en saklig kommentar fra en mann, kan du ikke prøve igjen? :)

Det _er_ et saklig svar. Men det krever at den enkelte evner å tenke selv. Og ikke minst kjenne på hva en _faktisk_ føler når en leser mne svar. Folk generelt er ikke i nærheten av å føle nok, og så være ærlige nok om sine følelser til seg selv. Svaret på mange av livets "mysterier" ligger i det å være ærlig med seg selv ser du.

Gjest Supermimz
Skrevet
Det _er_ et saklig svar. Men det krever at den enkelte evner å tenke selv. Og ikke minst kjenne på hva en _faktisk_ føler når en leser mne svar. Folk generelt er ikke i nærheten av å føle nok, og så være ærlige nok om sine følelser til seg selv. Svaret på mange av livets "mysterier" ligger i det å være ærlig med seg selv ser du.

Vel, når det gjelder innlegget ditt så trigget det en følelse jeg har klart kjent på før. Det å presse kjæresten min er _absurd_. :)

Hva får deg til å tenke at folk generellt ikke er ærlige ovenfor seg selv om egne følelser, og hva får deg til å tenke at dette er relevant i denne tråden? Jeg vil anta at ditt svar ikke er helt tilfeldig formulert,hehe så forklar gjerne.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Vel, når det gjelder innlegget ditt så trigget det en følelse jeg har klart kjent på før. Det å presse kjæresten min er _absurd_. :)

Hva får deg til å tenke at folk generellt ikke er ærlige ovenfor seg selv om egne følelser, og hva får deg til å tenke at dette er relevant i denne tråden? Jeg vil anta at ditt svar ikke er helt tilfeldig formulert,hehe så forklar gjerne.

Ingenting er bedre enn at du finner det absurd, da er du i alle fall på en antatt rett vei.

Folk flest vet veldig godt hvor skoen trykker i mellommenneskelige relasjoner, men de søker trøst i illusjoner. De kommer til plasser som KG for å bli trøstet og oppmuntret med alle slags rosa drømmer og fantasier. Noe som de, dessverre, også ofte får. Så går de tilbake fulle av illusjoner til et forhold som aldri vil ha sjangs til å overleve.

Nå som du føler at det å presse kjæresten din er absurd, hva er da naturlig å gjøre? Slik jeg leser deg så begynner du å få panikk fordi han ikke sier han elsker deg men vil kjøpe hus med eg. Mao så bare MÅ noe være galt lizzm... Så hva er det største problemet, at an ikke enda har sagt at han elsker deg, eller at du begynner å få panikk? Er virkelig disse "tre magiske ord" det viktigste, elelr gjør han andre ting som betyr mer? I min verden er ting enkelt, ord betyr ikke en dritt, handling betyr alt.

Sånn, da har du fått min fasitt, så får du finne din.

Gjest Gjest
Skrevet

Samboeren din vet at om han sier at han elsker deg, så har du nådd målet ditt om å få ham fullstendig under tommelen. Det vil bli vendepunktet som gjør at du ubevisst begynner å se deg om etter en ny mann.

Gjest Gjest
Skrevet
ord betyr ikke en dritt, handling betyr alt.

Det er korrekt for menn, men ikke for kvinner.

Du kan banke en kvinne gul og blå, eller snyte henne for alt hun eier og har, så lenge du sier du elsker henne og at du angrer og at alt mulig annen svada.

Det er ikke din verden som er enkel, det er den jevne kvinne som er enkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...