Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Etter ørtende natt på rad hvor jeg blir vekket av valpen vår om natten, vurderer jeg nå å ha han i buret sitt om natten. Han er renslig og er blitt såpass stor at han ikke lenger trenger de nattlige tisseturene. Han sover på soverommet vårt og klarer bare ikke å ligge på et sted natten igjennom. Våkner flere ganger av at han trasker rundt og slenger seg ned. Dette begynner å tære på. Jeg er trøttere når jeg står opp enn jeg er da jeg går og legger meg. Synes dere det er ok å ha han i bur om natten(med tilgang på vann selvfølgelig)? Kan ikke stenge han inne på et eget rom, da han er ganske destruktiv..
bonafide Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Har lest på nettet at man kan kjøpe gjerder, slik at man kan lage et område i et annet rom som er valpens område. Der kan man ha litt leker, en seng, vann og mat. På den måten vekker den deg ikke, har det bra i inngjerdingen sin og får ikke gjort noe ugang Det er også fint å ha hvis dere skal ut litt og valpen ikke kan være med dere Når den blir enda større og er vandt med å sove i inngjerdingen (og forhåpentligvis er ferdig med å ramponere) kan dere bare fjerne gjerdet - hunden vil antagligvis fortsette med å sove i dette området - for det er da det den er vandt med Må samtidig spørre hva slags liten skøyer du har:) Har selv tenkt til å kjøpe en pomeranian til neste sommer da jeg flytter på hybel med kjæresten
la Flaca Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Med mindre han ikke bjeffer og maser, men bare tasser litt og skifter liggestilling er det o ganske ille å vurdere bur. Det du beskriver er jo helt normal oppførsel, og grunnen til at jeg ikke putter min hund i bur om natta. Både dyr og mennesker vil gjerne snu litt på seg i løpet av natta, og det skal man få lov til!? Er det virkelig noe som tar fra deg nattesøvnen, at han ikke ligger på samme plass hele natta? Det mest nærliggende er vel å droppe å ha han inne på soverommet. Hvor gammel er han? Rase?
Vulpes Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Hva med å bruke ørepropper? Jeg bruker ofte ørepropper om natten, slike i voks fra apoteket, og de er helt geniale. Stenger ute veldig mye lyd, og er slettes ikke ubehagelige å sove med.
Gjest ts Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Med mindre han ikke bjeffer og maser, men bare tasser litt og skifter liggestilling er det o ganske ille å vurdere bur. Det du beskriver er jo helt normal oppførsel, og grunnen til at jeg ikke putter min hund i bur om natta. Både dyr og mennesker vil gjerne snu litt på seg i løpet av natta, og det skal man få lov til!? Er det virkelig noe som tar fra deg nattesøvnen, at han ikke ligger på samme plass hele natta? Det mest nærliggende er vel å droppe å ha han inne på soverommet. Hvor gammel er han? Rase? Først- takk for alle svar Valpen er en bullmastiff på 4,5 mnd. Og du La Flaca, hvorfor er du så krass i alle svarene dine? Går det ikke an å ta en litt hyggeligere tone? Jeg sover ikke så lett at jeg våkner av den minste lyd og valpen vår tasser ikke akkurat rolig rundt og legger seg forsiktig ned. Den nærmest "tramper" rundt og kaster seg ned, sikkert en 10-15 ganger i løpet av natten. Når valpen veier nærmere 25 kg, så hører du den altså Tonje!: ørepropper er jo genialt At jeg ikke tenkte på det. Takk for tips
la Flaca Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Først- takk for alle svar Valpen er en bullmastiff på 4,5 mnd. Og du La Flaca, hvorfor er du så krass i alle svarene dine? Går det ikke an å ta en litt hyggeligere tone? Jeg sover ikke så lett at jeg våkner av den minste lyd og valpen vår tasser ikke akkurat rolig rundt og legger seg forsiktig ned. Den nærmest "tramper" rundt og kaster seg ned, sikkert en 10-15 ganger i løpet av natten. Når valpen veier nærmere 25 kg, så hører du den altså Tonje!: ørepropper er jo genialt At jeg ikke tenkte på det. Takk for tips Ja, det ante meg at han veier litt. Har en voksen hund som veier i overkant 25 og det høres ut som han virkelig slår seg når han legger seg ned, **DUNK** liksom. Au! Tror jeg ville begynt å trene på å ha valpen utenfor soverommet heller enn å ligge med ørepropper. Men til roen senker seg er det sikkert smart, og blir kanskje en vane? Ikke meningen å være krass, skal prøve å skjerpe meg!
Troyamin Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Når siste valpen kom i hus valgte vi å la stuen være valpesone. Flyttet ALT av ting den kunne ødelegge. Men jeg har likevel buret til hunden stående. Har laget det som en hule. Og jeg stenger ikke buret. Nå har jeg det kanskje lettere da jeg har en eldre hund som valpen har selskap i.
Gjest Marlo Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Så lenge valpen er stueren, så ville jeg nok ha valgt bur ja - evnt et eget rom. Da tror jeg nok at valpen vil roe seg fortere ned og sove gjennom natta
Gjest Illiya Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Først- takk for alle svar Valpen er en bullmastiff på 4,5 mnd. Og du La Flaca, hvorfor er du så krass i alle svarene dine? Går det ikke an å ta en litt hyggeligere tone? Jeg sover ikke så lett at jeg våkner av den minste lyd og valpen vår tasser ikke akkurat rolig rundt og legger seg forsiktig ned. Den nærmest "tramper" rundt og kaster seg ned, sikkert en 10-15 ganger i løpet av natten. Når valpen veier nærmere 25 kg, så hører du den altså Tonje!: ørepropper er jo genialt At jeg ikke tenkte på det. Takk for tips Hehe, kjenner igjen det med tung valp som tramper rundt og hiver seg ned:) Men jeg våkner ikke av det, så det gjør ingenting her. Vår sniker seg derimot opp i senga på morgenen, og legger seg tett inntil meg, så jeg våkner som regel skviset og klemt mellom valp og mann;) Ørepropper er vel bedre enn bur, ja.
Lalle Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 Her i huset sover valpen i buret sitt om natten. De første nettene etter vi fikk han, lå han ved siden av meg på gulvet. Buret er blitt et trygt sted, og han trives der. Når kvelden kommer, vil han i buret sitt, og han sovner med en gang. Har du plass til bur, anbefaler jeg det. Lykke til, du finner nok ut hva som passer dere
Frey Skrevet 9. juli 2009 #11 Skrevet 9. juli 2009 Gi heller valpen noen mentale utfordringer før leggetid istedenfor. Da blir de slitne i nøtta og sover godt.
Lalle Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Gi heller valpen noen mentale utfordringer før leggetid istedenfor. Da blir de slitne i nøtta og sover godt. Ja, meget viktig
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 nå har ikke jeg hund selv, men vet om flere som har hunden i bur om natta. Noen sier også at hunden deres føler seg tryggere når den ligger i et lite bur for seg selv, i stedet for å være alene i et større rom. Så det er jo verdt å prøve og se om han godtar det??
Tabris Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 Noen sier også at hunden deres føler seg tryggere når den ligger i et lite bur for seg selv, i stedet for å være alene i et større rom. Så det er jo verdt å prøve og se om han godtar det?? Det forutsetter at burdøren er åpen slik at hunden kan gå inn og ut som den vil. Da kan det absolutt være et trygt og godt alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #15 Skrevet 10. juli 2009 Det forutsetter at burdøren er åpen slik at hunden kan gå inn og ut som den vil. Da kan det absolutt være et trygt og godt alternativ. Jeg vet at døren ikke står åpen hos naboen i allefall, og hun påstår valpen hennes er roligere i buret sitt når hun er borte.
Tabris Skrevet 10. juli 2009 #16 Skrevet 10. juli 2009 Godt mulig den er det da den ikke har så mye valg. Det er feilaktig å tro at et hund allltid vil protestere vilt og høylytt hvis det er noe den ikke liker. Hunder er svært tilpasningdyktige, men det betyr ikke at alt den tilpasser seg til er for det gode.
Frey Skrevet 10. juli 2009 #17 Skrevet 10. juli 2009 Jeg vet at døren ikke står åpen hos naboen i allefall, og hun påstår valpen hennes er roligere i buret sitt når hun er borte. Selvfølgelig er den det, den blir jo passifisert.
Diabla Skrevet 10. juli 2009 #18 Skrevet 10. juli 2009 Min hund ligger i bur hver natt, og han går alltid å legger seg der selv når han ser vi gjør oss i stand til å legge oss.. Er det noe han er redd for går han som regel inn i buret sitt. Så vil vel tro at han da syns det er ganske greit å ligge der.. Er greit å ha et sted som er hans når vi er på tur. Men man må selv se ann hva hver sin hund liker å trives i..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå