Gå til innhold

Bryllupsnerver

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er det noen som har det som meg?

jeg går rundt og har hjertebank og høy puls nesten hele tiden.

fra morgen til kveld. har pms i tillegg.

så slitsomt er det.

igår var jeg på treningen og det hjalp godt.

men folk ringer meg stadig og spør etter kjolen, om jeg er stresset, samboern er stresset, at de gleder seg og er veldig ivrig selv...

i tillegg til min liste og mine barn har folk stadig noen småting for meg som jeg skal ordne.

hjelp! er dette normalt?

hvordan vil det gå med meg på selve dagen da? vil hjerte hoppe ut av brystet da eller hva?

Skrevet

Sikkert helt vanlig uten at jeg har vært der selv. Min tanke er først og fremst; delegèr oppgaver! Jeg har f.eks. ordnet det slik at min mamma er kontaktperson for familie som ønsker hjelp til overnatting. Avhold et møte med folk rundt deg som kan hjelpe til og få mest mulig gjort nå og ikke utsett ting. Jeg skal ha møte med mamma, toastmaster (storebror), lillebror (sjåfør), pappa, forloveren min og kjære ca. 3-4 uker i forveien og snakke om kjøreplaner og ting som jeg trenger hjelp med de siste ukene før bryllupet. Noen ganger må man gi litt slipp på kontrollen selv og la andre overta oppgaver for seg så man ikke blir helt overlesset av arbeid. Jeg har satt bort både pynting av lokalet, pynting av kirken, påkledning og pynting av brudepikene o.l. for å ha minst mulig å tenke på selv.

Det er veldig lurt å prøve å gjøre andre ting enn noe som har med bryllup å gjøre den siste tiden før den store dagen. Dra på trening, gå på kino, gå tur på skauen, slå av mobilen, ta en vinkveld med jentene osv.

Lykke til!

Skrevet

Skjønner hvordan du har det! Det er 6 uker til vi gifter oss, men jeg kan se for meg at det blir mye stress og nerver mot slutten. Vil ikke ha det, for jeg har lyst til å nyte forberedelser og ikke minst selve dagen.

DELEGERING er kjempeviktig! Bruk familie og venner, små oppgaver til mange og skriv lister med hvem som ordner hva. Vi har nettside også vi, og kan legge ut informasjon der + en god venn som er en super toastmaster.

(da skal jeg ta mitt eget råd, og delegere og skrive noen lister :gjeiper: )

Skrevet (endret)

Som nevnt over er det viktig å delegere oppgavene. Hva er du nervøs for? Hvis det er ting du føler at du ikke har kontroll over så be om hjelp. Jeg giftet meg for 1 år siden og mitt beste råd er å bruke de siste dagene på å slappe av. Hvis trening fungerer som avkobling, så gjør det! Det viktigste er at du klarer å nyte bryllupsdagen din og ikke henger deg opp i dumme detaljer etc. Det blir helt sikkert perfekt!

Lykke til!

Endret av effy
Gjest Gjest_Rosa_*
Skrevet

Jeg gifter meg om litt over fem uker, og sliter også med høy puls og gruer meg faktisk. Tror vi begynner å få kontrollen til selve dagen. Men det vil vise seg. Jeg skal iallefall ha med meg champis til frisøren for å roe nervene. Da blir nok alt rosenrødt :) Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet
er det noen som har det som meg?

jeg går rundt og har hjertebank og høy puls nesten hele tiden.

fra morgen til kveld. har pms i tillegg.

så slitsomt er det.

igår var jeg på treningen og det hjalp godt.

men folk ringer meg stadig og spør etter kjolen, om jeg er stresset, samboern er stresset, at de gleder seg og er veldig ivrig selv...

i tillegg til min liste og mine barn har folk stadig noen småting for meg som jeg skal ordne.

hjelp! er dette normalt?

hvordan vil det gå med meg på selve dagen da? vil hjerte hoppe ut av brystet da eller hva?

Vet akkurat hvordan du har det! Giftet meg forrige lørdag, og de siste ukene før slet jeg med søvnproblemer og stress. Som de andre sier her er delegering av oppgaver viktig, vi fikk god hjelp og de siste dagene før ble jeg mye, mye roligere. Jeg og min forlover overnattet på hotell dagen før og var ute på byen og spiste en bedre middag, skravlet og koste oss.

På bryllupsdagen hadde hun med champagne til frisøren og ordnet med mat, slapp å tenke på noen ting! Alt gikk kjempebra og vi hadde en helt fantastisk dag!!

Prøv å slapp av, alt går bedre enn man ofte tror- nyt dagen og masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...