Gjest Aryel Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Hei, noen bekjente (ikke nære venner) skal gifte seg om litt over 1 måned, de skal holde bryllup på en fredag med feiring for familie ol og fest for øvrige lørdag. Hvordan er skikkene med hensyn til gaver (legge i hvor mye), antrekk (hva er etiketten ang farge, lengde etc) ol på slike "etter fester" ? er ikke middag, kun fest....
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Er det helt uformelt, eller har du fått/kommer det skriftlig invitasjon? Ofte kan man jo "lese" ut av måten invitasjonen er laget på hvor formelt det er. Hvis det bare er en vanlig fest, uten middag og uten skriftlig invitasjon, ville jeg kledd meg vanlig pent (ikke noe overdådig). Og ville sannsynligvis prøvd å finne noen andre å spleise på en koselig og fin gave med. Og brukt kanskje et par hundre kr på gaven? (Dersom de kun er bekjente og ikke nære venner/familie altså.)
Gjest Aryel Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 takk for gode råd, vi tenker i samme bane.. det kommer invitasjon, så er ikke sikker på hvor formelt det er.. hvor vanlig er det egentlig med fest dagen etter bryllup?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Vi skal gifte oss utenlands og skal ha fest en mnd etter bryllup. Festen blir med mat, gratis vin/øl, meg i brudekjole og mannen i dress.. Lokalet skal pyntes som til bryllup og vi håper på taler og alt annet som pleier å være i bryllup! Min forlover skal i allefall holde tale, og meg og mannen holde tale til hverandre. Så.. jeg håper gjestene pynter seg som til vanlig bryllup, og kommer til å signalisere det i invitasjonen, ved å skrive noe ala "antrekk kjole/dress". De må gjerne ha lange, korte, røde, sorte kjoler (men ikke hvit ) Vi skal skrive ønskeliste, og håper på fine gaver (for vi vil gjerne samle på service og lignende)
Sunshine Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Hvorfor gi en dårligere gave fordi festen ikke er som alle andre? :klø: Gir dere gave etter type fest og ikke etter deres forhold til brudeparet? Jeg hadde gitt like flott gave som jeg ville gjort i et "vanlig" bryllup, og ventet med å se ann antrekk til invitasjonen kom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå