Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Vi skal snart til London, skal være der ei vekes tid og har tenkt å skaffe Oysterskort til tunnelbanne osv. Ut fra Oysterskortets hjemmeside finn eg at det kan skaffast på alle flyplasser -unntatt- Heathrow, og det er naturligvis dit vi skal. Stemmer dette? Blir vi nødt til å kjøpe vanlig billett fra Heathrow inn til byen først?
Mermaid Blues Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har kjøpt, og fylt opp, oystercard på t-banestasjonen, tipper de selger dem på t-banestasjonen til Heathrow ...kanskje derfor de ikke selger på flyplassen eller noe? Men de er ikke vanskelig å få tak i hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Hvis det står der, så stemmer det sikkert. Vi har nettopp være i London i 4 dager, og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe et vanlig 4-dagerskort, det har jeg alltid gjort når jeg har vært der en langhelg. Men nå får man faktisk ikke kjøpt noe annet enn Oyster card. Enkeltbillettene er blitt sinnsykt dyre (4 pund fikk vi vite da vi spurte! Kan nesten ikke tro at det stemmer men...). Vi tok buss til sentrum rett etter ankomst, så jeg har ikke prøvd å kjøpe det på Heathrow.
Gjest TS Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Det er, etter det eg har forstått, heile tre tbanestasjoner på Heathrow, så da satser vi på at det blir solgt der. Ellers så kan vi jo ta bussen. Vi skal nok komme oss derifra i allefall.
juliane Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Vi kjøpte Oyster card på Heathrow i januar, så ikke bekymre deg! Det var ikke på t-banestasjonen, men på en transportinformasjonsdisk i ankomsthallen hvis jeg ikke husker feil. Vi putta innpå et ukeskort i sone 1 og 2, samt penger nok til to turer ut til sone 3 og selvfølgelig tur/retur flyplassen. Bare forklar personen i skranken hva dere trenger, så finner de ut hva som lønner seg for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå