Gå til innhold

Vite datoen til utdrikkingslaget?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Jeg slenger ut et spørmsål her og håper på ærlige svar tilbake.

Jeg skal gifte meg om kort tid og har fått nyss i hvilken dato utdrikkingslaget mitt skal være.

Dette er en dato som passer dårlig for meg, min kommende mann og våre eneste barnevakter. To av de som betyr mest for meg kan heller ikke komme denne dagen.

Hva gjør jeg?

Kan jeg kreve å få vite datoen?

-ja, jeg vet det er en mulighet for at de bare planter ideer i hodet mitt, og er det sant så er jo det flott for da kan alle være med. Men la oss ta utgangspunkt i at den datoen som er valgt ikke er tatt ut av hensyn til oss som familie? Vi har tre barn som skal plasseres og min mann jobber mye.

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jj_*
Skrevet

Den første en forlover snakker med om datoen for utdrikiningslaget er vel den vordendes ektefelle, for å unngå kræsj med planer. Spesielt siden dere har barn. Så med mindre du har en særdeles lite tenkende forlover, ville jeg ikke bekymret meg.

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Det var nettopp det jeg også tenkte, og han vet heller ingenting... Og er egentlig litt sur for det, han er avhengig av å få vite ting i god tid pga jobbsituasjonen.

Han blir selv enig med sin forlover angående dato som passer best..

Uff, jeg vil egentlig ikke ha alt dette styret jeg.

sukk fra meg

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, det går jo an å si til forlover at du har hørt et rykte om at det blir den og den datoen, og bare ville forsikre deg om at det ikke stemmer, for den passer så dårlig for dere. Og så legge til at det er flott om hun avklarer dato med i alle fall din mann, om så ikke med deg. En forlover kan da vel ikke blir fornærmet for slikt?

Skrevet

Enig med gjest her. Nevn det for henne. Men tror samtidig mest på at "alle" er med på spillet. Det høres veldig usannsynlig ut at hun ikke har snakket med mannen din! Lykke til med alt:)

Gjest Blitt lurt
Skrevet
Enig med gjest her. Nevn det for henne. Men tror samtidig mest på at "alle" er med på spillet. Det høres veldig usannsynlig ut at hun ikke har snakket med mannen din! Lykke til med alt:)

De lurte meg også!!

Mannen sa han visste ingenting, og han lata også som han var sur for det etc.

Men de hadde planen klar, de klarte også og rundlure meg,hehe.

En venninne av meg som til vanlig ikke er god å holde på hemmeligheter (hun bor langt borte) hadde skrevet på fb at hun og ei annen hadde vært på grillfest, snakket med henne i telefon en time før de kom å hentet meg, og da fortalte hun behørlig i detaljer om gårsdagens fest, baaare tull!!

egentlig hadde de alle sittet hos min forlover og gjort sammen siste rest,hehe.

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Tusen takk for fine svar!!!

Jeg får nok bare vente og se, jeg reiser bort datoen jeg har fått nyss i, så jeg håper virkelig ikke det er da... Men, men tiden vil jo vise hva som er planlagt.

De vet at jeg HATER å ikke vite og ikke ha kontroll, så de gjør nok sitt beste for at jeg ikke skal få vite noe som helst :)

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp planlagt og gjennomført et utdrikningslag, og hadde selvsagt ordnet barnevakt og alt det praktiske. Bruden trodde ikke det ble den helga i det hele tatt, i og med at mannen var på jobb og hun var alene hjemme med to små barn. Hennes mor var "på jobb" - men hadde fått byttet skift og stilte opp som barnevakt. Voila!

Jeg tar det som en selvfølge at en forlover ordner barnevakt og planlegger dagen på skikkelig vis, og jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det.

Endret av Trampe
Skrevet

Jeg ble drukket ut forrige helg. Kjæresten min sa at han ikke visste noe, men det gjorde han selvsagt, og alt var planlagt. Det hadde jeg også regnet med fra min forlover.

MEN hans utdrikningslag har jeg fått nyss om via venner, og jeg som trodde helt sikkert at jeg skulle bli tatt med i planleggingen der. Jeg har gitt beskjed om når vi er opptatt og når vi har ferie, men allikevel ikke hørt noe. Nå viser det seg at det er midt i vår ferie, og da synes jeg at det kunne vært avklart med meg på forhånd pga planer og barn.

Det blir bare stress å bekymre seg, så du får nok bare glemme hele greia og ta det som det kommer. Blir det den gale helga, så får det bare bli sånn, selvom det er litt kjipt. Regner med det blir vanskelig å bytte dato nå. Vi krysser fingrene for at du blir lurt :jepp:

Skrevet

Den viktigste deltakeren i brudens utdrikningslag er selvsagt bruden. Forlover bør da samarbeide med brudgommen for å finne en dato som passer for både bruden og evt. barnevakt, og det gjør hun helt sikkert. Men hør med forloveren din for sikkerhetsskyld, selv om hun nødvendigvis ikke trenger å si datoen til deg. Det kan jo tenkes at hun ikke har planlagt dette så godt som hun trodde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...