Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet noen om indisk person som Sai Baba?

Videoannonse
Annonse
Gjest Melchizedek
Skrevet

Sai Baba er en bedrager en løgner og en sex forbryter

Gjest Eurodice
Skrevet
Sai Baba er en bedrager en løgner og en sex forbryter

Hvor har du dine opplysninger fra?

Gjest Gjest
Skrevet

Sai Baba regnes også av en del som en stor guru og avatar, men det har vært ganske mye snakk om pedofilianklager og juksing når det gjelder mirakler, så statusen er nok litt svekket...

Det er forresten litt morsomt, det skal være sånn at man kan møte Sai Baba i drømme fordi han er i stand til å nå ut i andres bevissthet - på astralplanet eller noe sånt? - jeg tror dette regnes som en siddhi, "overnaturlige" evner en kan få på veien til opplysthet - og for fem år siden nevnte en bekjent av meg at han hadde våknet om morgenen og husket at han hadde drømt om en Sai Baba. Vi søkte opp fyren på nettet og syntes dette var ganske pussig, men tilla det (heldigvis) ikke mer vekt. Når jeg ser på det i dag synes jeg det er et interessant sammentreff, samtidig vet jeg at min bekjente hadde vært nokså åndelig søkende og blant annet tilbrakt et år (?) i kloster i India noen år før, i tillegg til at han interesserte seg for mandalas og religiøs kunst, så det ville vel i grunn være mer sannsynlig at han på noe tidspunkt hadde vært borti navnet Sai Baba enn ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...