Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å bestille slik prøvesett fra Everyday Minerals, men er litt usikker på hvilke farger!

Jeg har en typisk lys nordisk hudfarge, men den blir lett rødlig- og da gjerne veldig rød. Samtidig har jeg opplevd å se helt gul ut i ansiktet med f.eks foundations i fargen vanilje.

På EM sine sider ligger fargene under kategorier som Warm, Golden, Cool, Beige, Buff og Olive. https://www.everydayminerals.com/index.php?...1&Itemid=41

Hvilken fargekategori burde jeg gå for?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Hei :) Det høres ut som om vi to har ca samme hudfarge..

Etter mye prøving gikk jeg for "Beige sandy fair" i formulaene matte og Original glo (jeg blander ca 50/50)

Mitt beste tips for å finne frem til rett farge er å bestille en prøve av hver av kategoriene du synes se ok ut for deg, på andre gratisbestilling kan du da lett utelukke de kategoriene som ble feil for deg. Det som er så fint med em er at du heldigvis kan bestille så mange gratissett du vil! Jeg vet, det tar litt tid å finne den rette fargen, i hvertfall når man tenker på den grusomt lange shippingtiden! Jeg har nå venta i over en måned på kittet til 34 dollar!! Men jeg tror det er tollvesenet i Norge sin feil, for gratiskittene tok aldri så lang tid..

Jaja.. det ble et langt svar dette, håper det hjalp litt da :) lykke til :)

Gjest Vampen
Skrevet

Her må du nok bare prøve ja.:)

Jeg har nok ganske lik farge som deg, og endte på Beige-Sunkissed Fair.

Jeg vet, det tar litt tid å finne den rette fargen, i hvertfall når man tenker på den grusomt lange shippingtiden! Jeg har nå venta i over en måned på kittet til 34 dollar!! Men jeg tror det er tollvesenet i Norge sin feil, for gratiskittene tok aldri så lang tid..

Det må være posten i Norge. Jeg fikk mitt kit i dag, det tok 8 dager fra jeg bestilte det til jeg hadde det. :) Det kom med Fedex, så det har vel ikke vært innom postens fortolling engang. Mulig det er derfor det gikk så fort..

Gjest Sandbekken
Skrevet
Her må du nok bare prøve ja.:)

Jeg har nok ganske lik farge som deg, og endte på Beige-Sunkissed Fair.

Det må være posten i Norge. Jeg fikk mitt kit i dag, det tok 8 dager fra jeg bestilte det til jeg hadde det. :) Det kom med Fedex, så det har vel ikke vært innom postens fortolling engang. Mulig det er derfor det gikk så fort..

Å fedex? det har jeg aldrig hørt om! Litt flaut kansje..

Hvordan får man dem til å shippe EDM? man har jo bare de fire(?) valgene på shipping siden til EDM.. :/

Gjest Vampen
Skrevet
Å fedex? det har jeg aldrig hørt om! Litt flaut kansje..

Hvordan får man dem til å shippe EDM? man har jo bare de fire(?) valgene på shipping siden til EDM.. :/

Hehe, ja, jeg ble ganske overrasket selv.. Jeg krysset bare av på det vanlige alternativet, "USPS First Class Mail International Package" og regnet med at det skulle komme med posten som vanlig.

FedEx er et amerikansk selskap som er en slags "konkurent til posten", og bla tar seg av flyfrakt til andre land. Jeg prøvde å google litt, for jeg ble ganske overrasket over å få en hentelapp fra FedEx Gardermoen, men ble ikke så mye klokere. Jeg fikk en lapp om at de hadde prøvd å utlevere pakken på døra, men siden vi ikke var hjemme fikk jeg en hentelapp fra posten. Jeg betalte ikke fortolling eller noe når jeg hentet den på posten. Jeg TROR, kanskje, det fungerer slik at de tar seg av fortollingen selv, og sender meg en regning i posten eller noe.

Vareprøvene jeg fikk fra EM kom med vanlig post, så hvordan denne pakken kom med FedEx vet jeg ikke.. :sjenert: Jeg har ihvertfall aldri fått opp FedEx som et eget alternativ jeg kan krysse av.. Kanskje det har noe med verdien på pakken å gjøre? Jeg har ikke bestilt så mange ganger fra EM, så jeg trodde det var normalen.

Uansett, det tok mye kortere tid enn det har gjort med pakker som har gått via posten. Sikkert fordi man slipper postens eviglange fortolling.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Så rart Vampen! Kunne ønske jeg også var så heldig :) jeg hav nå ventet i over en måned på min pakke, og det er for vinterhuden min! så jeg var jo nødt til å bestille en mørkere foundation for sommeren (ca 10 dager siden) så jeg håper ikke den tar like lang tid.. :O

På EM sin nettside finnes det et forum, og der ligger en tråd for oss norske som ei helt herlig dame/jente har startet. Her kan vi spørre om alt mulig og sleppe kronglete oversettelser, bytting og sånn kan vi også gjøre der ;)

Jeg skrev inn i går og spurte om hvor lang tid som er normal shippingen, og nevnte da mitt lille problem med sommerfoundationen.

Og her kommer det utrolige: Hun som startet tråden svarte med en gang og tilbydde seg å fylle opp en prøvekrukke med sin egen foundation (som var akkurat den jeg trengte!) og sende den til meg!!

Venter nå å få den på lørdag allerede :) :)

Skrevet
Så rart Vampen! Kunne ønske jeg også var så heldig :) jeg hav nå ventet i over en måned på min pakke, og det er for vinterhuden min! så jeg var jo nødt til å bestille en mørkere foundation for sommeren (ca 10 dager siden) så jeg håper ikke den tar like lang tid.. :O

På EM sin nettside finnes det et forum, og der ligger en tråd for oss norske som ei helt herlig dame/jente har startet. Her kan vi spørre om alt mulig og sleppe kronglete oversettelser, bytting og sånn kan vi også gjøre der ;)

Jeg skrev inn i går og spurte om hvor lang tid som er normal shippingen, og nevnte da mitt lille problem med sommerfoundationen.

Og her kommer det utrolige: Hun som startet tråden svarte med en gang og tilbydde seg å fylle opp en prøvekrukke med sin egen foundation (som var akkurat den jeg trengte!) og sende den til meg!!

Venter nå å få den på lørdag allerede :) :)

Wow, det er hva jeg kaller helt utrolig service! :jepp:

Gjest Sandbekken
Skrevet
Wow, det er hva jeg kaller helt utrolig service! :jepp:

Ja sant!! og hun jobber ikke for em heller! Hadde vel bare lyst til å hjelpe meg :)

Jeg fikk pakken fra henne nå i dag, og der hadde hun lagt med en helt ny svamp fra EM også! Søtt kort fikk jeg og alt.. Jeg føler meg smigret :) :) :)

Skrevet

Bruker Ivory (intensive) og Fair Neutral (original glo) avhengig av hvordan jeg selv føler huden ser ut om dagen. Startet med prøver fra den nest lyseste fargen i de diverse varmeskalaene unntatt de ment for asiatisk og mørk hudfarger. Bildene på siden kan være veldig forskjellig fra det man ender opp med så takk og lov for at man kan bestille en god del prøver.

Anbefaler deg å skaffe Mint blant concealerene, hjelper noe enormt med hud som fort blir rød. Bare pass på å bruke lite om gangen :gjeiper: hvis ikke blir man fort grønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...