Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har problemer med å få koblet meg til det trådløse nettverket. Det varierer veldig om jeg kommer meg på nettverket eller ikke. Når jeg skal diagnostisere problemer kommer det opp at det kan være dårlig kvalitet på trådløse signaler. Deretter kommer det opp forslag til hva som kan være grunnnen:

- Datamaskinen er plassert langt fra den trådløse ruteren eller tilgangspunktet

Dette kan det ikke være da den er rett ved, så dårlig signal kan det vel ikke være. Dessuten står det at det er full signalstyrke på nettverket når jeg skal trykke på.

- Den trådløse ruteren eller tilgangspunktet er slått av eller fungerer ikke som det skal

Vi har 2 bærbare datamaskiner i huset, og nettet fungerer kjempefint på den andre maskinen.

- Andre enheter forårsaker støy

Jeg kan ikke skjønne hva dette kan være isåfall. Har verken mikrobølgeovn eller mobiltelefon i nærheten som det står nevnt under punktet.

- Nettverket du søker etter, er konfigurert til ikke å kringkaste nettverksnavnet (SSIDen)

Dette vet jeg ikke om det kan være. Da jeg ikke skjønner hva de mener med det?

Jeg trenger rett og slett hjelp til å finne ut hva som kan være i veien her. Noen ganger fungerer nettet helt fint, andre ganger er det sånn som dette. Noen som kan hjelpe meg?

Bare spør hvis dere har noen spørsmål.

Endret av toyses
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jeg anbefale kabel?

Skrevet

Litt av poenget (siden det er en bærbar datamaskin) er vel at det skal være mulig å flytte datamaskinen rundt om i huset?

Skrevet

Er vel det. Sterkt medvirkende til at jeg har lagt opp kabel til langt flere steder enn jeg har pcer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...