Avalon Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hei, jeg lurte på om det var noen som kunne svare på noen ting. Jeg har veldig liten peiling på slike saker. skal skaffe meg en ekstern harddisk og har altså mac. De eksterne harddiskene til mac er litt vel dyre for min lommebok, så da må det bli en annen. Jeg ser at de fleste må reformaterest for at du skal kunne bruke dem til mac, det jeg da lurer på er det å reformatere den eksterne harddisken vanskelig eller omfattende? Jeg håper det er enkelt og fort gjort, da jeg ikke er noe teknisk, mac eller pc geni Har ikke ennå sett meg ut en spesiell ekstern harddisk om noen skulle spørre om det.
Kvist Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 De jeg har vært borti har det bare vært å plugge inn, og så funka det. Anbefaler at du ser etter en med firewiretilkobling, mye bedre enn USB. Eller, USBentusiaster vil hevde at USB2 er like raskt som vanlig firewire, og det har de delvis rett i. De er nemlig ca like raske om du ikke bruker maskinen til noe særlig, mens hvis du bruker maskinen samtidig som du overfører til eller fra disken vil firewire være kjappest. De som ser ut som "bøker" har vi flere av. Støysvake og stabile i bruk Men husker ikke hva de heter.
vesla86 Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 De som ser ut som "bøker" har vi flere av. Støysvake og stabile i bruk Men husker ikke hva de heter. Western Digital MyBook kanskje? Som nevnt, mange harddisker er allerede formatert i et system som fungerer både i Windows og Mac OS. Ulempen med dette filsystemet er at man ikke kan overføre enkeltfiler som er større enn 4GB. Det er ikke mange som har bruk for det heller, men hvis du tror at du kommer til å trenge det må du formatere til et system som bare fungerer i Mac OS. Og det er veldig lett, du kommer helt sikkert til å få det til! Bare spør her inne igjen hvis du skulle ha behov for det, så kan noen garantert lede deg gjennom prosessen
Gjest Grafica Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Lacie har god eksterne HD som kan brukes til Mac, vi har en 500GB som kostet oss 500kr eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå