Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på hytta i sommer, og det kan være en del mygg der på tur opp dit. (vi må gå et par timer med guttungen i bæremeis) Hva slags myggbeskyttelse kan jeg bruke på min snart 16 mnd gamle sønn?

Vi har slike fiskehatter med netting, men han blir fortvilet og prøver å ta den av. Kan man bruke myggmiddel på så små barn? Jeg reagerer selv veldig på myggstikk, hovner kraftig og klør i over ei uke etterpå, så jeg vil helst beskytte ham så godt som mulig...

Gjest kipa ikke logget inn..
Skrevet

jeg har kjøpt noe som er fra 6 mnd på apoteket, en gul flaske, men husker ikke hva den heter...den funker i hvertfall :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjøpt et slikt tørkle til lillegutt på 4 mnd

http://www.yiego.no/quickcart/index.php

Jeg knytter det rundt halsen, legger det oppå vogna eller knytter det fast på ergoen når vi er på tur. Det funker kjempegodt og man slipper ekle kjemikalier på babyhuden.

Skrevet

Da jeg var på apoteket fikk jeg beskjed om at myggmidler til barn under to år ikke fantes.

Skrevet

Jeg fikk akkurat samme beskjeden nå, imli...

Skrevet

Hvis det tørkleet funker, er det jo genialt. Jeg trenger myggbeskyttelse i neste uke jeg, så jeg skulle hatt et sånt et... de selges kun på nett - eller hentes i Lillestrøm?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bestilte det fra dem og det gikk veldig kjapt å få tørklene i postkassa. (husker ikke nøyaktig, men tror det tok bare 1 dag el 2)

Jeg så de på god morgen norge, da var handysize butikken på besøk og viste fram reiseprodukter. Mener at den butikken er på oslo city. Noen jeg kjenner fant de også på flyplassen på gardermoen.

Og igjen, ja det funker og er helt genialt:-)

Er ikke spesielt glad i klissete og stinkende myggsprayer. Tørklet lukter litt, men det lukter godt.

Skrevet

Forresten så er Eurax (kløstillende middel) kjekt og ha, og myggen liker visst ikke lukten av den. Så man kan jo smøre på litt Eurax på utsatte steder også, skader i alle fall ikke :)

Skrevet

Eurax skader ikke, men det stinker jo noe så innihampen... Vil ikke ha den lunka i nesen hele dagen nei! :jolie:

Skrevet

Hehe, myggen synes nok det samme om lukta ;)

Gjest kipa ikke logget inn
Skrevet

den jeg refererte til finnes altså, gul flaske men er spray, ikke klissete. Desverre er den med barna på tur til nord, men når de kommer i morgen kan jeg si hva den heter ;-) fra 6 mnd mener jeg det var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...