Gjest Gjest_Inga_* Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Er det noen som vet om hvor det evt finnes? Føler også at vi er litt for unge til å gå i parterapi, 22 og 24 år. Ser lissom for meg gifte par som er på randen til skilsmisse går i parterapi. Hehe.. Men vi trenger hjelp, og jeg tror begge trenger hjelp av en tredje part, for vi er enige om at vi elsker hverandre, og egentlig ikke vil slå opp, men vi har det ikke bra. Har noen erfaring med parterapi her? Hva innebærer det? Er det forskjellige typer parterapi? Er de psykologer, sexologer...? Hilsen meg:)
Gjest nearor Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Er det noen som vet om hvor det evt finnes? Føler også at vi er litt for unge til å gå i parterapi, 22 og 24 år. Ser lissom for meg gifte par som er på randen til skilsmisse går i parterapi. Hehe.. Men vi trenger hjelp, og jeg tror begge trenger hjelp av en tredje part, for vi er enige om at vi elsker hverandre, og egentlig ikke vil slå opp, men vi har det ikke bra. Har noen erfaring med parterapi her? Hva innebærer det? Er det forskjellige typer parterapi? Er de psykologer, sexologer...? Hilsen meg:) Jeg har ingen erfaring med parterapi selv, men jeg vet at det finnes ulike typer. De er ikke nødvendigvis psykologer, sexologer ol, men for å kunne kalle seg rådgiver, må man ha denne typen utdannelse. Sertifisering ol. I hedmarkområdet vet jeg om f eks "Bedre samliv" (bedresamliv.no)
Agurk Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Hamar familevernkontor i Hamar. Ligger ute på Tjuvholmen i Gjensidige-bygget. Lykke til
Gjest døl Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 ikke som et sjokk at du er fra hamar. de fleste der trenger parterapi.
Gjest Gjest_inga_* Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 ikke som et sjokk at du er fra hamar. de fleste der trenger parterapi. Jeg kjenner ingen andre nei. Mine foreldre er lykkelig gift, og det er mange av deres vennepar. Haha. Kanskje du vil utdype litt? Det var en ganske intressant påstand må jeg si.
leirbål Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 At dere er unge er ikke noe å tenke på i denne sammenhengen. Jeg synes samliv burde vært et fag i ungdoms skolen allerede. Og at dere søker hjelp er jo flott. Altfor mange gir opp for lett synes jeg. Det jeg vet om det er at dere snakker med en tredje person, vanligvis sammen, men av og til hver for dere. Jeg vet jo ikke om alle jobber slik jeg har beskrevet, men det er vanlig. Dere beskriver noen av problemene deres, og terapauten hjelper dere å se det fra den andres side. Noen ganger finner dere en løsning der og da, andre ganger får dere i oppgave å prøve å finne en løsning til neste gang. (Greier dere det ikke er det greit.) Dere kan også få andre oppgaver og øvelser. Samlivsterapi er veldig individuelt lagt opp, så det er vanskelig å si hva slags opplegg dere får. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Til "døl"... Dårlig erfaring på Hamar? Jeg har dårlig erfaring fra uppi dal'n.. Men lever i håpet om at fremdeles finnes igjen noen godt gjemte perler der oppe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå