Gå til innhold

Diskusjon.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg liker å benytte meg av diskusjonsfora. Jeg har vært her på Kvinneguiden i flere år nå, både som gjest, men også i perioder som registrert bruker, og jeg liker meg godt her. :)

Men som kjent er det jo slik at forandring fryder. Jeg lurer derfor på om det finnes andre generelle diskusjonsfora som passer for en kvinne på rundt de 40? Jeg har f.eks. inntrykk av at diskusjon.no er dominert av tenåringsgutter og at det dermed ikke er noe for meg. Eller tar jeg feil her?

:)

Hei!

Som innholdsansvarlig der borte i "gutteklubben" kan jeg vel si såpass at det er en stor overvekt av unge menn. De siste årene har vi sett en vekst i alder og så smått også litt flere kvinner. Men Kvinneguiden er den største "konkurrenten" her, dog er begge eid av Edda Media.

Det som er gjort de siste par årene er at forumet gikk fra et forum hovedsakelig for data til å ta for seg alle emner. Kategorier som Barn og familie, Samliv og relasjoner (som i år er vår største kategori) og egentlig det meste annet i Samfunn har endret demografien noe. Vi satser også på at dette vil fortsette og har endel planer for å gjøre det enda bedre.

Men vi har mange utfordringer. Spesielt ønsker vi å styrke kvinneandelen og andelen menn og kvinner på over 30 år og det er ikke til å stikke under en stol at det kan florere endel umodne svar i seriøse kategorier. Dette satser vi sterkt på å få bedret Vi håper brukere vil gi oss en sjans og de litt eldre kan da også få anledning til å gå foran som inspirasjonskilder for de yngre. En kar som tom waits for alice, som er et par tiår eldre enn undertegnede er jo "landskjent" der inne for sin saklighet.

Det er heldigvis slik at dere brukere selv kan velge hvor dere vil være. Jeg håper forumet ikke bare blir størst for menn under 35 år, men for alle grupper mennesker. Vi får bare gjøre vårt for å tilrettelegge best mulig. Det er kun VGD som kan vise til samme størrelse (dog slår KG og Diskusjon.no dem hvis vi ser dem kombinert).

jeg var inne på diskusjon.no men var så feil å poste feil innlegg på feil plass, det er vel fem mnd siden, å være gang jeg prøver å skrive der kommer det opp. beklager, du har ikke avgang på diskusjon.no

synest det er dumt,, var jo første gangen jeg skrev der, fikk ikke beglagt meg, før de stenkte for meg, bare for jeg satt inn feil innlegg på feil plass, nei aldri mere inn der

var ikke noe arvorlig jeg skrev heller, tror det hva, hvordan du opplever å være røyk fri heller noe der, ikke noen grun for å stenke meg da, har prøvt å gå inn som regga å uregga men det nytter ikke

Ingen hos oss blir utestengt for å poste feil, da skal det i så fall ha skjedd en feil. Du kan sende meg en e-post, så kan jeg fort sjekke opp hva som har skjedd. :)

Innlegget er endret,

Miss Shorty, mod

Endret av Miss Shorty
Skrevet

Bare ikke forvill deg inn på religion og livssyns-forumet - det er for det meste et arnested for temmelig fundamentalistiske ateister. ;)

Skrevet
Bare ikke forvill deg inn på religion og livssyns-forumet - det er for det meste et arnested for temmelig fundamentalistiske ateister. ;)
Det er å foretrekke milevis fremfor kreasjonisme- og annen galskapsforumet dere har. :)
Skrevet

En ekte filosofi vil vel forville seg inn der det finnes flest mulig som forfekter et annet livssyn enn sitt eget. I god Sokrates/Platon stil. :)

Skrevet
En ekte filosofi vil vel forville seg inn der det finnes flest mulig som forfekter et annet livssyn enn sitt eget. I god Sokrates/Platon stil. :)

Vel, for det første har jeg aldri påstått at jeg er hverken en ekte eller en uekte filosof. For det andre så er jeg enig i at man kan få mange interessante debatter med folk som har et annet syn i seg selv - men dog kun i de tilfeller hvor rasjonell og saklig debatt er mulig. :)

Skrevet

Den første biten er grei, det var jo ikke din person det handlet om hvis du fikk inntrykk av det.

Hva rasjonell og saklig debatt angår vil jeg nå kunne si at det er mulig å ha på Diskusjon.no. Og enda bedre blir den om de som mener de er saklige debattanter blir med og kan gå foran som en inspirasjon og et godt eksempel. Det er en enorm stor arena med flere hundre tusen unike besøkende i måneden, så det er jo en gyllen mulighet i så måte :)

Skrevet (endret)
Om du vil ha svar på vitenskapelige og tekniske spørsmål så er diskusjon.no plassen. Vil du ha samlivsråd kommer du her.

Forøvrig er "perfekt kropp" tråden på diskusjon.no uslåelig :cool:

Som jeg skulle sagt det selv. Som kjæresten min sa "det er jo fullt av bare tenåringsgutter der", og det vil jeg si preger noe av samlivsforumet, dvs "Jeg går i 7. klasse og forelska, skal jeg ta kontakt med hun?".

Ikke noe vondt ment, men for meg så virker KG sånn sett mer modent på enkelte områder, det gjelder både kvinnelige og mannlige debattanter. Personlig har jeg merket veldig godt å være "eneste jente" (selv om det er flere jenter der) i enkelte forum der inne, uten at det trenger å være noe negativt. Føles litt spesielt noen ganger må jeg innrømme, men jeg antar det er slik menn føler det her inne til tider, hehe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...