dandy Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Vi holder på å kjøpe bil, og fikk et tilbud fra en selger. Da vi prøvekjørte bilen var vi interessert i en lavere utgave av modellen (uten takluke og en del andre ting), men ombestemte oss etter prøvekjøringen og gikk for utgaven med ekstrautstyret. Vi fikk prutet litt, og gikk til slutt med på en pris. Så sier selgeren at han har ment utgaven under, en sånn vi snakket om med prøvekjøringen, selv det kommer ganske tydelig frem på e-post at vi har snakket om utgaven med ekstrautstyret. Nå vil han trekke tilbake tilbudet! Jeg mener, hallo.. Er ikke det utrolig dårlig service? Om han har tenkt feil (og det var virkelig ikke noe tvil i kommunikasjonen tidligere) så er jo det hans problem?
Gjest hinne Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Dersom begge sider har gått med på avtalen, så er den bindende. Er dette en profesjonell selger? Ville ikke gitt meg på denne hadde jeg vært dere, særlig ikke om det kan leses klart fra dokumentasjonen at det var den høyere utgaven det var snakk om, og at det var gitt bindende tilbud og aksept.
dandy Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Dersom begge sider har gått med på avtalen, så er den bindende. Er dette en profesjonell selger? Ville ikke gitt meg på denne hadde jeg vært dere, særlig ikke om det kan leses klart fra dokumentasjonen at det var den høyere utgaven det var snakk om, og at det var gitt bindende tilbud og aksept. Ja, det er en ny bil hos en forhandler. Vi snakket med forbrukerombudet også, og de sier vi har rett og at avtalen var bindende. Men de kan jo drite i forbrukerombundet, kan de ikke? Utrolig treigt, det er snakk om 10.000 kr i forskjell. Jeg vedder på de pengene er mer verdt for oss enn for dem..
Glitnir Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Ja, det er en ny bil hos en forhandler. Vi snakket med forbrukerombudet også, og de sier vi har rett og at avtalen var bindende. Men de kan jo drite i forbrukerombundet, kan de ikke? Utrolig treigt, det er snakk om 10.000 kr i forskjell. Jeg vedder på de pengene er mer verdt for oss enn for dem.. Som det er sagt over her, og som forbrukerombudet tydeligvis sier, så er en inngått avtale bindende. Selv om ikke selger er bundet av hva forbrukerombudet sier, så vil de fleste la seg "skremme" til å si ja da. Det kommer vel an på hvor sta selger har, og hvor langt han tror/frykter at dere vil ta saken. Dere får sende et saklig brev, vise til relevante paragrafer, avtalerettslige prinsipper og ombudets uttalelse, og se hva de sier. Eventuelt kan dere ta saken til forliksrådet.
dandy Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Som det er sagt over her, og som forbrukerombudet tydeligvis sier, så er en inngått avtale bindende. Selv om ikke selger er bundet av hva forbrukerombudet sier, så vil de fleste la seg "skremme" til å si ja da. Det kommer vel an på hvor sta selger har, og hvor langt han tror/frykter at dere vil ta saken. Dere får sende et saklig brev, vise til relevante paragrafer, avtalerettslige prinsipper og ombudets uttalelse, og se hva de sier. Eventuelt kan dere ta saken til forliksrådet. Ok. Takk for hjelpen!
Gjest Glør Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Ja, det er utrolig dårlig service. Og dersom de ikke vil gi seg ville jeg nok handlet bil ett annet sted.
dandy Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2009 Ja, det er utrolig dårlig service. Og dersom de ikke vil gi seg ville jeg nok handlet bil ett annet sted. De gir seg hvertfall ikke med det første. Kjipt, for vi får vel ikke like bra tilbud et annet sted, siden det var en feil. Æsj! Kjøper ikke bilen for 10.000 mer hos den forhandleren, nei.. Da hadde jeg til og med betalt litt ekstra, bare for å gå til noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå