Gå til innhold

Mulig å bli gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet dette kan høres litt dumt ut, type "jeg har hatt sex, kan jeg bli gravid?", men jeg ville sette pris på noen svar..

Saken er den at jeg sluttet på p-piller for en liten stund siden, så kjæresten og jeg har brukt kondom i steden. Forrige gang vi hadde sex ventet vi litt med å ta den på. Altså, han kom ikke, men han var inni meg en god stund før han tok på kondomen.

Jeg har hørt at gutter lekker litt under hele samleiet, og at det er derfor å "hoppe av i svingen" ikke er noen sikker løsning. I følge kjæresten kan han ikke ha lekket nok til at jeg kan bli gravid av det, men det er altså det jeg lurer på:

Kan jeg bli gravid når vi venter en stund med å ta på, eller må han faktisk komme inni meg for at jeg kan bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest sexolog
Skrevet

Det trengs ca. 0,5 dl for å besvangre .du er nåkk tryg. Får å være fulstendig trygg børr dere alikevel ta på kondomen før. For eksempel rett etter midagg.

Gjest Glør
Skrevet
Kan jeg bli gravid når vi venter en stund med å ta på, eller må han faktisk komme inni meg for at jeg kan bli gravid?

Det kan komme sæddceller i den blanke vesken som kommer før selve utløsningen, så ja, det kan du. Jeg ser heller ikke poenget med å vente med å putte på kondomet, når det skal på tilslutt uansett.

Skrevet

Fast forhold + kondom = feil...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har selv en snuppe på 15 år hjemme som er et resultat av den "prevansjonsmetoden". Så selvsagt er det mulig å bli gravid av den væska.

Gjest Gjest_blå_*
Skrevet
Det trengs ca. 0,5 dl for å besvangre .du er nåkk tryg. Får å være fulstendig trygg børr dere alikevel ta på kondomen før. For eksempel rett etter midagg.

:ler:

Skrevet

Hvis du har eggløsning rundt dagen dere hadde sex, så ja, da er det mulig at du har blitt gravid.. Som flere her inne skriver, så kan det komme sædceller i den blanke vesken som kommer ut før han kommer...

Og det trengs faktisk bare en pitte liten sædcelle for å gjøre deg gravid.. Ikke 0,5dl som en annen her skriver :fnise: (selvfølgelig større sannsynlighet jo flere sædceller som kommer...)

Skrevet
Åh gud. Folk kunne tatt deg seriøst! ._.
Skrevet

Man kan bli gravid, ja. Stikk på apoteket og kjøp angrepille :)

Skrevet
Jeg vet dette kan høres litt dumt ut, type "jeg har hatt sex, kan jeg bli gravid?", men jeg ville sette pris på noen svar..

Saken er den at jeg sluttet på p-piller for en liten stund siden, så kjæresten og jeg har brukt kondom i steden. Forrige gang vi hadde sex ventet vi litt med å ta den på. Altså, han kom ikke, men han var inni meg en god stund før han tok på kondomen.

Jeg har hørt at gutter lekker litt under hele samleiet, og at det er derfor å "hoppe av i svingen" ikke er noen sikker løsning. I følge kjæresten kan han ikke ha lekket nok til at jeg kan bli gravid av det, men det er altså det jeg lurer på:

I teorien kan du bli gravid ja,i praksis er imidlertid sjansene små. Men riktig som du sier at det kan komme små dråper med sæd underveis, så hopp av i svingen metoden er milevis fra sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...