Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #21 Del Skrevet 8. juli 2009 Det jeg lurer på er om dere som er så pene mister venner bare fordi dere er pene, eller fordi dere i tillegg til å være pene også har en grusom personlighet? Jeg har aldri noen ganger opplevd at pene jenter får kritikk, ikke får være med, blir holdt utenfor fordi de er pen, men jeg har flere ganger opplevd dette fordi disse jentene har en grusom personlighet i tillegg. Det er forskjell på pen og pen. Det er blitt gjort undersøkelser der forskere kom frem til at varke kvinner blir holdt utenfor vennegjenger og isolert, mens søte/pene (her brukte de ordet pretty, mens for vakre-beautiful, very attractive) fikk grønt lys og folk reagerte bedre på dem og var fortere villige til å knytte bånd enn med vanlige jenter. Kanskje du oppfatter vakker og pen/søt forskjellig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #22 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er forskjell på pen og pen. Det er blitt gjort undersøkelser der forskere kom frem til at varke kvinner blir holdt utenfor vennegjenger og isolert, mens søte/pene (her brukte de ordet pretty, mens for vakre-beautiful, very attractive) fikk grønt lys og folk reagerte bedre på dem og var fortere villige til å knytte bånd enn med vanlige jenter. Kanskje du oppfatter vakker og pen/søt forskjellig Ok, har et utseendet litt over gjennomsnittet, så da er vel det helt perfekt for å knytte vennskapsbånd. Har ikke opplevd at venninner har ekskludert meg på grunn av utseendet (som jeg vet), men nå har jeg jo stort sett søte/pene venninner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. juli 2009 #23 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg har venninner som er penere enn meg, og jeg har venninner som er mindre pene enn meg. Tenker vanligvis ikke så mye over dette, men dersom man går sammn med en som får all oppmerksomheten, og man selv ikke får noe kan det være ganske kjipt. Generellt sett er det nok lettere å få venner når man har utseendet med seg fordi man får mye gratis. Man blir letter oppfattet som kul, morsom å være sammen med osv, fordi man er vant til å få mye oppmerksomhet, og også vandt til å bli møtt med en hyggelig tone. Jeg vet ikke om så mye du kan gjøre, annet enn å kanskje komme med litt komplimenter til venninnene dine, og passe på å holde deg unna når de ser de flørter med gutter. Utseendet burde ikke være noen hindring for vennskap, det viktigske er at dere trives i hverandres selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 9. juli 2009 #24 Del Skrevet 9. juli 2009 Jo, men det er da menneskelig natur å la seg affisere av slikt. artikkel etter artikkel i psykologi om det jo Vell - jeg har vell tilpasset meg mitt liv og min situasjon .Og etter hvordan såkalt " veninner" har oppført seg mot meg . Har i hvertfall fått en utrolig selvstendighet av det kontra andre jenter jeg kjenner som ikke engang TØR gå ut alene - stakkars : ) Så FÆLT de må ha det - om de ikke får med seg noen en helg å må sitte hjemme alene : ).Jeg stortrives å gå ut alene - uten veninner nå . Er så vant til det nå . Flott å kunne møte masse nye folk og prate med - uten å være redd for å " kjede " veninnene - forde jeg er så opptatt med nye bekjentskaper , sjekking , flørting osv Blir alltid bedt på etterpåfester o.l - treffer masse folk - og har det gøy jeg ! Selv om jeg er " alene " ute på byen . Man lærer seg å tilpasse seg .Og blir formet av hvordan omverden behandler deg , også venner o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 9. juli 2009 #25 Del Skrevet 9. juli 2009 Ok, har et utseendet litt over gjennomsnittet, så da er vel det helt perfekt for å knytte vennskapsbånd. Har ikke opplevd at venninner har ekskludert meg på grunn av utseendet (som jeg vet), men nå har jeg jo stort sett søte/pene venninner. Hvis du aldri har blitt ekskludert som veninne , eller opplevd de unnlater å invitere deg med ut o.l - er du sikkert ikke så pen som du tror selv .....he he PEN - er du virkelig - når du opplever disse tingene .Til tross for en ok personlighet . Hjelper desverre enda mindre å ha et sjarmerende vesen i tillegg med god selvtillitt - da blir de bare enda mer misunnelig og sur på deg - og vil IKKE ha deg med : ) he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonafide Skrevet 9. juli 2009 #26 Del Skrevet 9. juli 2009 Det jeg lurer på er om dere som er så pene mister venner bare fordi dere er pene, eller fordi dere i tillegg til å være pene også har en grusom personlighet? Jeg har aldri noen ganger opplevd at pene jenter får kritikk, ikke får være med, blir holdt utenfor fordi de er pen, men jeg har flere ganger opplevd dette fordi disse jentene har en grusom personlighet i tillegg. Jeg er ikke grusomt pen, men jeg får ofte høre at jeg er penere enn mine venninner. Jeg kan ikke si at jeg føler det som om jeg har en dårlig personlighet eller at jeg er slem eller noe. (Jeg er kanskje heller litt for godtroende om folk.) Allikevel merker jeg gang på gang at mine to bestevenninner blir sinna og sure på meg dersom jeg får oppmerksomhet på byen eller hvis det skjer noe bra i mitt liv. (enda det også skjer noe bra i deres liv). dette er jo veldig slitsomt, for det ødelegger vennskapet og at jeg blir holdt utenfor/ikke tatt med på ting sårer veldig. Har tatt det opp flere ganger og spurt om de er sure på meg, om jeg har gjort noe galt, oppført meg teit eller noe, for jeg er jo innom tanken at det kanskje kan være jeg som gjør noe galt. De gangene jeg får svar er som oftest når de har drukket litt - svaret er da at jeg er så pen og at de ikke liker konkurransen. (noe jeg ABSOLUTT ikke kan se - jeg er da ikke megan fox heller liksom, er helt normal i utseendet! Har slitt mye med dette egentlig gjennom mye av oppveksten og spesielt mye de siste årene, og nå har jeg funnet ut at det eneste jeg kan gjøre er å gi slipp på disse vennene - enda det er min beste venninne over 13 år. Slik som jeg ser det så skal venner støtte og ikke godte seg når ting går dårlig for den andre og bli misunnelige og fryse ut når man har det bra! Eller hva mener dere? Burde jeg ta dette på min kappe? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #27 Del Skrevet 9. juli 2009 Har tatt det opp flere ganger og spurt om de er sure på meg, om jeg har gjort noe galt, oppført meg teit eller noe, for jeg er jo innom tanken at det kanskje kan være jeg som gjør noe galt. De gangene jeg får svar er som oftest når de har drukket litt - svaret er da at jeg er så pen og at de ikke liker konkurransen. (noe jeg ABSOLUTT ikke kan se - jeg er da ikke megan fox heller liksom, er helt normal i utseendet! Har slitt mye med dette egentlig gjennom mye av oppveksten og spesielt mye de siste årene, og nå har jeg funnet ut at det eneste jeg kan gjøre er å gi slipp på disse vennene - enda det er min beste venninne over 13 år. Slik som jeg ser det så skal venner støtte og ikke godte seg når ting går dårlig for den andre og bli misunnelige og fryse ut når man har det bra! Eller hva mener dere? Burde jeg ta dette på min kappe? :S Selvfølgelig har ikke du gjort noe galt. Disse venninnene dine er umodne. Jeg kan godt skjønne at det er kjipt for dem å til stadighet komme til kort utseendemessig når de er sammen med deg. Men det er da de må konsentrere seg om andre kvaliteter ved seg selv. Det er fint om du kan rose dem for deres gode indre egenskaper, og også for det utseendemessige. Kanskje de da kan klare bedre å se positive ting ved seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonafide Skrevet 9. juli 2009 #28 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er fint om du kan rose dem for deres gode indre egenskaper, og også for det utseendemessige. Kanskje de da kan klare bedre å se positive ting ved seg selv. Jeg føler at jeg er flink på det. Jeg gjør så godt jeg kan med å være flink til å engasjere meg i livene deres både når de har det bra og dårlig, og hjelpe til. Jeg er også den som gir mest komplimenter for klær, sminke osv. (rett og slett fordi jeg er veldig opptatt av det selv, og legger fort merke til slike ting som er fint.) Jeg hjelper alltid til med å farge håret deres, legge sminke og låne bort ting, men det er veldig sårende når jeg ikke får noe annet tilbake enn ting som får meg til å føle meg dårlig og at jeg begynner å lure på hva som er galt med meg siden jeg blir holdt utenfor. Selv syns jeg jo mine venninner er vakre, ikke bare pga ytre ting, men pga deres indre kvaliteter.. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være slik - selv er jeg glad på andres vegne når ting går bra, selv om jeg selv har det dårlig. Dette er jo venninner som jeg er fryktelig glad i og ønsker det beste for, og er da utrolig vondt å merke at de ikke føler det samme og at de ikke ønsker det beste for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 9. juli 2009 #29 Del Skrevet 9. juli 2009 jeg er da ikke megan fox heller liksom Megan Fox er da vitterlig ikke så pen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #30 Del Skrevet 9. juli 2009 Megan Fox er da vitterlig ikke så pen! He he... Hun er da hot. Jeg skulle gjerne likt å se ut som henne. Ingen tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 9. juli 2009 #31 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg begynner å lure på om noen her lever i en eventyrverden ala Sex og singelliv...? Hva med å slutte å henge seg opp i utseende og heller konsentrere seg om hva man har til felles med vennene sine. Jeg har mange forskjellige venninner med forskjellig utseende og personlighet, men har aldri merket noe til problemer med å godta hverandres utseende eller trang til å kritisere de peneste. Det ble man ferdig med når man forlot fjortisstadiet... (fjortis er en sinnstilstand, ikke en alder). Jeg har en venninne som alltid var på flørtern ute på byen når vi var yngre, og hun fikk stort sett bestandig de mennene hun ville ha. Hun var slett ikke klassisk pen, men litt kraftig og et helt vanlig, ordinært utseende. Hun scoret på sjarm og selvtillit, og mennene falt som fluer. Det eneste jeg hadde problemer med, var at hun skulle ha meg med ut som en slags reserve dersom hun ikke traff noen menn. Det var det eneste jeg irriterte meg over. Jeg har også en venninne som er knallpen og tiltrekker seg menn hvor hun enn går, med sin slanke kropp, store pupper, blonde hår og vakre ansikt. Selv om hun til tider har merket dette selv, har hun aldri gjort noe stort nummer ut av det. Hun har god selvtillit og liker oppmerksomheten, men tåler stort sett at andre også får oppmerksomheten, selv om de er "styggere" enn henne. Denne venninna er faktisk den som lettest kritiserer andres utseende og er opphengt i kroppsstørrelse og vekt, inkludert sin egen. Det er sistnevnte nykker som til tider irriterer andre i vennegjengen, ikke at hun har et pent utseende. Dette har jeg sett flere eksempler på; jo penere jente, jo dårligere selvtillit (innerst inne) og jo mer opptatt av slanking og utseende og syting over diverse komplekser. Og det til tross for at de får flust med komplimenter fra andre. Kanskje disse mindre pene venninnene til ts prøver å fiske etter komplimenter, fordi de vil ha bekreftelse fra sin pene venninne? Jeg vil jo tro at siden ts ser på sitt vakre utseende som en stor sak (ellers skriver man ikke om det på et forum), så er det også en stor sak fra hennes side i venneflokken. Da vil jo venninnene, dersom de har dårlig selvtillit, prøve å finne en måte å fremheve seg selv på. De merker nok også at ts er opptatt av utseende, både sitt eget og venninnenes, og det hjelper neppe på selvtilliten. Hvis man har så lite til felles med vennene at utseende blir en så stor sak, bør man faktisk vurdere både egne og venninnenes forventninger til et vennskap. I verste fall innse at man ikke er kompatible nok til å kunne trives sammen, og kanskje finne noen andre å gå på byen med. Eventuelt kan man jo gjøre forskjellige ting med forskjellige venner. Gå på byen med de peneste og mest flørtete (men her kan det jo også fort bli en konflikt...) og gjøre andre ting med de mindre pene venninnene som nevnt over her; hjemmekveld, kino osv. Helt ærlig har jeg aldri hatt problemer med at venninnene mine har forskjellig utseende. Vi kan både gå på byen sammen og shoppe sammen uten at noen blir misunnelige og sure av den grunn. Kanskje fordi vi trives sammen og ikke er opptatt av utseende og hvem som er penest og tiltrekker seg mest menn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 9. juli 2009 #32 Del Skrevet 9. juli 2009 Min umiddelbare tanke – noe jeg stadig opplever blant gutter – er at man i stedet for å sitte og sture over sin underlegenhet mot andre kompiser, burde utnytte dette til sitt eget beste. Kanskje dere alle er ute etter litt oppmerksomhet av gutta, og det er ikke noen hemmelighet at alle kvinner kan få det med riktig holdning. Kanskje du – som selvutnevnt penest i gjengen – kan være et bindeledd for at de skal få kontakt med andre? Dra på utesteder hvor dere finner hele vennegjenger rundt et bord, så kan den som har lett for å få kontakt innlede det hele for så å la hele gjengen slå seg ned med dem og utvikle prat i alle retninger. Dette opplever jeg vi gutter gjør mer eller mindre instinktivt når vi er ute i store flokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2009 #33 Del Skrevet 9. juli 2009 Ei jente som er pen og søt, kan vel fort innbille seg at det er hennes verdi i livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #34 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg skjønner ikke at dette kan være så stort problem. Prøv å sette deg inn i venninnene dine sitt sted, så skjønner du kanskje at det er verre for dem. Jeg har ikke venninner som er spesielt penere enn meg, og har heller aldri opplevd at noen er sjalu. Men når du forteller om at du har så mye draget, kan jeg godt merke at jeg blir litt misunnelig. Skulle gjerne hatt det sånn selv. Sånn tror jeg mange jenter føler det. Og hvis du ikke aner hvor heldig du er, så blir det nesten litt irriterende for folk rundt deg, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 9. juli 2009 #35 Del Skrevet 9. juli 2009 Vell - jeg har vell tilpasset meg mitt liv og min situasjon .Og etter hvordan såkalt " veninner" har oppført seg mot meg . Har i hvertfall fått en utrolig selvstendighet av det kontra andre jenter jeg kjenner som ikke engang TØR gå ut alene - stakkars : ) Så FÆLT de må ha det - om de ikke får med seg noen en helg å må sitte hjemme alene : ).Jeg stortrives å gå ut alene - uten veninner nå . Er så vant til det nå . Flott å kunne møte masse nye folk og prate med - uten å være redd for å " kjede " veninnene - forde jeg er så opptatt med nye bekjentskaper , sjekking , flørting osv Blir alltid bedt på etterpåfester o.l - treffer masse folk - og har det gøy jeg ! Selv om jeg er " alene " ute på byen . Man lærer seg å tilpasse seg .Og blir formet av hvordan omverden behandler deg , også venner o.lHvilken kvinne blir ikke bedt på etterpåfester o.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 9. juli 2009 #36 Del Skrevet 9. juli 2009 Ei jente som er pen og søt, kan vel fort innbille seg at det er hennes verdi i livet? Hvis man ser vekk ifra utdannelse & økonomi - Så ja - er et vakkert yttre absolutt en fordelaktig del av din totale " humankapital " , samt GOD HELSE ikke minst . Verdier er så mangt - ikke allt kan måles i penger eller kjøpes for penger : ) Hva ville dere vært selv ? Født direkte stygg og utiltrekkende MENN RIK og arving til en formue ? Eller født uvanlig vakker og tiltrekkende - men ikke rik ....kanskje heller ha det litt trangt i ny og ne økonomisk ? Jeg ville heller vært vakker og fattig . En stygg og rik : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2009 #37 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvis man ser vekk ifra utdannelse & økonomi - Så ja - er et vakkert yttre absolutt en fordelaktig del av din totale " humankapital " , samt GOD HELSE ikke minst . Verdier er så mangt - ikke allt kan måles i penger eller kjøpes for penger : ) Hva ville dere vært selv ? Født direkte stygg og utiltrekkende MENN RIK og arving til en formue ? Eller født uvanlig vakker og tiltrekkende - men ikke rik ....kanskje heller ha det litt trangt i ny og ne økonomisk ? Jeg ville heller vært vakker og fattig . En stygg og rik : ) Poenget mitt er vel mere at man ikke skal over-fokusere på utseendet alene - for det blir ikke bedre med årene. Andre egenskaper kan være vel så viktige .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. juli 2009 #38 Del Skrevet 9. juli 2009 Poenget mitt er vel mere at man ikke skal over-fokusere på utseendet alene - for det blir ikke bedre med årene. Andre egenskaper kan være vel så viktige .... Sant, sant.. Jeg har en venninne som er overdrevent opptatt av kropp osv. Hun er ikke noe ekstremt smashing selv, men hun nærmest oppsøker andre pene jenter og prøver å bli venn med dem. Hun er ekstrem på å gi komplinter til folk som er pene, eller om pene folk hun ser på TV osv. Det er så ille at det er til å bli kvalm av å høre på. Hun skryter også av hvor pene veninnene hennes er. Skal hun fortelle noe om en venninne som handler om noe helt annet, legger hun alltid til en kommentar om hvor pen denne jenta er. Jeg synes det er trist når noen legger såpass stor vekt på utseendet. Når man beundrer folk kun fordi de er pene synes jeg man har utrolig overfladiske verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2009 #39 Del Skrevet 9. juli 2009 Sant, sant.. Jeg har en venninne som er overdrevent opptatt av kropp osv. Hun er ikke noe ekstremt smashing selv, men hun nærmest oppsøker andre pene jenter og prøver å bli venn med dem. Hun er ekstrem på å gi komplinter til folk som er pene, eller om pene folk hun ser på TV osv. Det er så ille at det er til å bli kvalm av å høre på. Hun skryter også av hvor pene veninnene hennes er. Skal hun fortelle noe om en venninne som handler om noe helt annet, legger hun alltid til en kommentar om hvor pen denne jenta er. Jeg synes det er trist når noen legger såpass stor vekt på utseendet. Når man beundrer folk kun fordi de er pene synes jeg man har utrolig overfladiske verdier. Ja, hennes oppførsel høres jo noe merkelig ut. Ikke alt som er helt lett å forstå. Men ho må vel tro at ho oppnår noe med det kanskje da ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #40 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis man ser vekk ifra utdannelse & økonomi - Så ja - er et vakkert yttre absolutt en fordelaktig del av din totale " humankapital " , samt GOD HELSE ikke minst . Verdier er så mangt - ikke allt kan måles i penger eller kjøpes for penger : ) Hva ville dere vært selv ? Født direkte stygg og utiltrekkende MENN RIK og arving til en formue ? Eller født uvanlig vakker og tiltrekkende - men ikke rik ....kanskje heller ha det litt trangt i ny og ne økonomisk ? Jeg ville heller vært vakker og fattig . En stygg og rik : ) Ikke for å være uforskammet, men jeg ville satset på et grammatikkurs, hvis jeg var deg. Du skryter av at du er så pen i mange temaer(veldig lett å kjenne igjen), men du skriver jo så forferdelig. Det er OK å kombinere skjønnhet med intelligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå