Reals Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Hei:) Jeg har fått min første kanin. Den skal være ute hele året. Derfor lurer jeg på om den trenger et isolert bur på vinteren;) Hva må jeg tenke på på vinteren og hva gjør jeg med vannet?! Takker for alle svar
Aftensol Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Buret må være isolert ja.. Ikke nødvendigvis hele buret, men kaninen må ha et "soverom" som er skikkelig isolert slik at han har et sted å være når det er kaldt... Med masse høy i selvfølgelig Det at drikkeflasken fryser er jeg litt usikker på... Når det var så kaldt at vannet frøs, så tok vi inn kaninen i kjelleren i et innebur.. (hadde han i kjelleren siden det ikke blir alt for stor overgang til når han skulle ut igjen..)
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 En kanin må ha et vinterisolert bur.. Når det blir ca -10 (det kan fort skje på natten når det blåser) bør du vurdere å sette kaninen og buret i en bod/kjeller just in case.. Ang. vann, så har vi løst problemet med å rulle litt avispapir + sølvfolie rundt drikkeflasken + hatt lunket vann oppi. Da fryser det ikke så raskt.. Men du må nok ut å sjekke at vannet ikke har fryst en del ganger.. (metaldelen på drikkeflaskene kan ofte fryse fast selv om ikke vannet har fryst) Om kaninen har vann i en bolle.. gjelder det samme.. hell lunket vann i bollen og sjekk noen ganger i døgnet at det ikke har dannet seg islag.. -Og vær obs på at om du bare vinterisolerer en del av buret, så kan det godt bli slik at det er den delen kaninen velger å bruke som toalett.. Så velger den selv å sitte i den "kaldere", men renere delen av buret..
Reals Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Takk for svarene jeg har fått til nå Noen som vet hvor jeg kan få tak i et isolertbur til kaninen min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå