Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet noen om solkrem og aftersun til aknehud? Jeg er fornøyd med min Exuviance Day Fluid spf 15 til ansiktet, men kunne tenkt meg en aftersun som også kunne brukes i ansiktet.

Og hvilke sol/aftersun-produkter gjør susen for akne på bryst og rygg? Bruker dere ansiktskremen der også (blir vel fort veldig dyrt isåfall...), eller fins det en solkrem som skal være bra for aknehud?

Håper på gode råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cleanance solkrem fra Avene er beregnet på uren hud (har faktor 40)

Merket Peter Thomas Roth har også uliek solkrmer beregnet på denne hudtypen. DDF har en matt solkrem med faktor 30. Jeg har Enhancing Sun protection fra DDF selv (faktor 30) og er fornøyd med den. Jeg har litt fet/blandet hud, med noe urenheter.

Hvis du skal sole deg, ville jeg absolutt brukt en høyere faktor enn den fra Exuviance i ansiktet. Det er bare en dagkrem sm inenholder faktor, og dessuten har kremen fruktsyrer, noe som gjør huden din tynnere og dermed mer ømfintlig for solen. Syrer + lav/dårlig solbeskyttelse kan fort bli til pigmentflekker..

Vet ikek om noen spesiell aftersun for ansiktet til aknehud. Jeg bruker en god fuktighetskrem etter å ha vært i solen (Dermalogica Active Moist)

:)

Skrevet

Takk for svar:) Men blir man i det hele tatt brun dersom man bruker så høy faktor som dere skriver? Visste ikke det du skriver om ansiktskremen min, men hørtes ikke særlig bra ut, så skal vurdere sterkt å finne en annen krem når jeg soler meg. Men kan jeg bruke den når jeg bare er ute i sola eller er solfaktoren på den bare tull?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...