Gå til innhold

Måsunge i gresset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg bodde før hadde vi HVERT år måker på taket som hadde unger som etterhvert ble kastet ned på gresset i hagen av foreldrene. I nabolaget der er det myyye katter men opplevde bare 1 gang at 1 måseunge ble tatt.

Tror nok foreldrene klarer å passe på de små, så vil anbefale deg å bare la den være. Å ta den inn er ikke noe lurt i og med at dette er et vilt dyr og er livredd mennesker. Så blir sikkert måseforeldrene lei seg=( (jeg er sentimental når det gjelder dyr:p)

• 2 uker senere...
Skrevet

Siden tråden er et par uker gammel regner jeg med at Nigo ikke har problem med måsungen mer, men jeg kan jo komme med en liten tilføyning i tilfelle andre støter på samme problem.

Som mange har sagt er det helt normalt at små unger forlater redet og blir passet på av foreldrene på mer eller mindre egnede plasser.

Dersom de kjærlige foreldrene er til stor plage, eller man er redd for at ungen skal komme til skade der den er, kan man ta med seg paraply (for ikke å bli hakket i hodet eller bæsjet på av foreldrene), og "gjete" ungen til et tryggere sted. Noen ganger klarer foreldrene dette selv, men trafikkdøden er nok desverre vanlig for små måsunger på vandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...