Gå til innhold

Plukke jordbær selv?

Lillerose

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har så lyst til å bruke noen av fridagene til å plukke jordbær. Vet at noen gjør dette. Mulig det er billigere enn å kjøpe fra butikkene.

Vet dere om bondegårder hvor en kan plukke jordbærene selv og betale eieren?

Jeg bor i oslo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en gård i Maridalen (Skjerven?) som hadde selvplukk tidligere i hvert fall, vet ikke hvordan det er nå, men det går vel an å kontakte dem. :)

Jeg har hørt at det er mange som har sluttet med selvplukk, nå har det visst blitt vanligere å leie inn "proffe" plukkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Dytter....

Noen flere som vet noe om dette. Hvor kan jeg plukke jordbær? Har hørt at det var i maridalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Google er en utrolig fin ting. Gratis å bruke og lett å finne svar

Anonymous poster hash: 7316e...587
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Google er en utrolig fin ting. Gratis å bruke og lett å finne svar

Anonymous poster hash: 7316e...587

Men dog så usosialt...

Anonymous poster hash: 836a9...454

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaby har gode bær! Plukket der for et par år siden, og tror nok jeg tar en tur på onsdag som er neste selvplukkdag :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaby har gode bær! Plukket der for et par år siden, og tror nok jeg tar en tur på onsdag som er neste selvplukkdag :)

Takk for at du svarte. Er det i morgen du mener? Kan man kun plukke for å kjøpe? Er det lov å spise også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte. Er det i morgen du mener? Kan man kun plukke for å kjøpe? Er det lov å spise også?

I morgen ja. De fleste spiser sikkert et bær eller to mens de plukker, men i utgangspunktet skal du betale for alle bær du plukker. Spiser du veldig mye får du heller si at de må legge på et par hundre gram når de veier kurvene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen ja. De fleste spiser sikkert et bær eller to mens de plukker, men i utgangspunktet skal du betale for alle bær du plukker. Spiser du veldig mye får du heller si at de må legge på et par hundre gram når de veier kurvene :)

Ok.

Men når jeg var liten i 1996-1997 pleide vi å dra til maridalen for å plukke jordbær. Men da kunne man spise så mye man ville helt gratis og skulle betale for det man ville kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.

Men når jeg var liten i 1996-1997 pleide vi å dra til maridalen for å plukke jordbær. Men da kunne man spise så mye man ville helt gratis og skulle betale for det man ville kjøpe

Du får spørre på facebook-siden deres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vestre Frogner Gård har ikke jordbær. Men, vil man plukke bringebær er det et flott sted. De har ikke åpnet ennå, men regner med ca 20. juli (for bringebær). http://www.vestrefrognergaard.com/

Jeg tok feil av navnet, forstår jeg. Kunne det kanskje vært Wøyen gård eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil av navnet, forstår jeg. Kunne det kanskje vært Wøyen gård eller lignende?

Wøyen har ikke jordbær. Har ikke funnet noen i Bærum som har selvplukk av jordbær, var hvertfall bare Aaby som hadde i Asker/Bærum da jeg sjekket sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...