Gjest Bente_26 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Kjaeresten min er ikke akkurat saerlig flink til aa gi komplimenter. Her om dagen presterte han aa si at jeg er overvektig. Han sa: "Du er ikke ekstremt overvektig, men du er overvektig." Jo, takk, det var hyggelig aa hoere, du... For ordens skyld maa det nevnes at jeg ikke hadde lagt opp til det selv ved f.eks. aa klage over hvor fet jeg synes jeg er e.l., og han sa det ikke paa en ironisk maate. Han mente (og mener) det serioest. Selv synes jeg ikke jeg er det. Jeg er 169 cm hoey, veier 63 kg og bruker str.38 og er fornoeyd saann som jeg er! Ja, selvfoelgelig kunne jeg ha vaert tynnere, men dette er min idealvekt og derfor ble jeg ganske paff da han sa rett ut at jeg er for fet! Er det noen andre her som har opplevd det samme? Jeg tror ikke han sa det for aa saare, men det saarer likevel!
Kakee Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Du høres hvertfall ikke overvektig ut, jeg hadde nok også blitt såra. Teit ting å si.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Han sa: "Du er ikke ekstremt overvektig, men du er overvektig." Jo, takk, det var hyggelig aa hoere, du... Jeg er 169 cm hoey, veier 63 kg og bruker str.38 Det høres jo ut som om dette er en vekt innenfor normalen. Str. 38 er da en fin og akseptabel størrelse? En Medium. Kanskje han mente at han ønsker å se deg mer veltrent? At du bedriver mer aktiviteter, slik at kroppen ser mer jenvfordelt ut, og kanskje litt fastere og strammere?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg opplevde det samme. Uten at jeg hadde klaget over vekten min, sa kjæresten min at jeg var lubben. Jeg husker ikke engang hvilken sammenheng han sa det, dette er nesten ti år siden, men jeg husker at det gjorde vondt. Jeg er 1,67 høy, og på den tiden veide jeg cirka 65 kilo. Hvorfor han sa det, vet jeg ikke helt. Egentlig tror jeg han var fornøyd med meg, men han mente vel sikkert at "lubben" var et gangbart uttrykk i og med at han ikke mente det nedsettende – litt som det etterhvert så kontroversielle n-ordet. (Det ironiske er at jeg i ettertid tenker at han sikkert hadde rett, i og med at jeg nå er ti kilo mindre og til tider fortsatt føler meg smålubben.)
Gjest MooCow Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Du er da slett ikke overvektig! Kanskje han bruker Hollywoodstjerner og supermodeller som sammenligningsgrunnlag, og da er du nesten doemt til aa tape. Tror jeg ville sagt ham noen sannhetens ord jeg for det er da slett ikke en hyggelig ting aa si.
Gjest Bente_26 Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 For en dust! Si det samme tilbake Ahah, "dessverre" ville ikke ha tatt seg naer av det, i og med at han selv sier hele tiden at han er overvektig (uten at jeg synes han har noe aa klage over, men...) Det høres jo ut som om dette er en vekt innenfor normalen. Str. 38 er da en fin og akseptabel størrelse? En Medium. Kanskje han mente at han ønsker å se deg mer veltrent? At du bedriver mer aktiviteter, slik at kroppen ser mer jenvfordelt ut, og kanskje litt fastere og strammere? Ja, han vil vel kanskje det... Jeg hadde kanskje skjoent det dersom han hadde vaert veldig aktiv og hadde sagt det for aa faa meg mer aktiv og.. Men naa er det slik at jeg morsjonerer mye mer enn ham og er i bedre form enn ham, saa da blir det bare teit at han kommer med slike uttalelser... :S
Gjest MooCow Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Ahah, "dessverre" ville ikke ha tatt seg naer av det, i og med at han selv sier hele tiden at han er overvektig (uten at jeg synes han har noe aa klage over, men...) Ja, han vil vel kanskje det... Jeg hadde kanskje skjoent det dersom han hadde vaert veldig aktiv og hadde sagt det for aa faa meg mer aktiv og.. Men naa er det slik at jeg morsjonerer mye mer enn ham og er i bedre form enn ham, saa da blir det bare teit at han kommer med slike uttalelser... :S Kanskje det er nettopp derfor han sier det, for aa trekke deg ned litt og foele seg litt bedre eller noe saann? Jeg vet ikke jeg ...
Gjest Bente_26 Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 Kanskje det er nettopp derfor han sier det, for aa trekke deg ned litt og foele seg litt bedre eller noe saann? Jeg vet ikke jeg ... Ja, det er godt mulig!
Gjest JulieB Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Synes ikke du er overvektig i det hele tatt! Høres helt latterlig ut spør du meg. Nå vet ikke jeg hvordan kiloene er fordelt, men likevel!
Titti72 Skrevet 8. juli 2009 #11 Skrevet 8. juli 2009 Fortell ham at du IKKE er overvektig, men hvis du var, så kan du isåfall slanke deg. Mens han er en stokk dum fyr, og det kan han desverre ikke gjøre noe med.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #12 Skrevet 8. juli 2009 Nå er ikke jeg så inne i dette med BMI osv., men med 169 cm og 63 kg blir din BMI 22. Såvidt jeg husker er 20-25 "normalnivå", så du er jo så midt på normalen som du kan få blitt. Tror jeg hadde blitt ganske sint dersom jeg hadde blitt beskyldt for å være overvektig med slike mål! Men det er vel nesten håpløst å ta dette opp nå i ettertid. Mannfolk har jo en tendens til å glemme at de i det hele tatt har sagt noe som kan virke sårende på oss.
hjema Skrevet 8. juli 2009 #13 Skrevet 8. juli 2009 Om det er litt feil?? Nei, det er ikke litt feil at han sier det, det er VELDIG feil. Tror forsåvidt ikke at han mente du var litt overvektig, men at du hadde litt å gå på med tanke på å bli FOR tynn om du skjønner? At du bare er litt overvektig så mener han kanskje at om du hadde slanket deg 5 kg for eksempel da hadde du blitt for tynn... *ikke så god til å ordlegge meg* :gjeiper:
Gjest Shelob Skrevet 8. juli 2009 #14 Skrevet 8. juli 2009 Jeg blir utrolig irritert når jeg hører dette. Desverre er det et fellestrekk hos gutter med dårlig selvtillit eller lav selvfølelse at de til jenter slenger kommentarer som går på utseende og vekt. De vet det sårer, og antakelig har de ikke noe annet å "ta" oss for enn kropp og ansikt. Kan han uten at du vet det ha blitt såret av noe du har sagt eller gjort? Antakelig er det mangler ved han selv som har fått han til å fyre av. Jeg har selv fått slike meldinger, det er utrolig sårende, og hos meg desverre ditche-grunn dersom det skulle fortsette. Inge grunn til å være sammen med noen som får deg til å føle deg dårlig. Jeg synes du skal si fra på en ordentlig måte at du opplever det sårende og at du ikke finner deg i det. Dersom han synes du er så fet, kan han finne seg ny dame.
Gjest Bente_26 Skrevet 8. juli 2009 #15 Skrevet 8. juli 2009 Om det er litt feil?? Nei, det er ikke litt feil at han sier det, det er VELDIG feil. Tror forsåvidt ikke at han mente du var litt overvektig, men at du hadde litt å gå på med tanke på å bli FOR tynn om du skjønner? At du bare er litt overvektig så mener han kanskje at om du hadde slanket deg 5 kg for eksempel da hadde du blitt for tynn... *ikke så god til å ordlegge meg* :gjeiper: Ja, jeg tror han mente aa si at jeg ikke er tynn nok til aa kle meg i hva jeg vil, f.eks. i miniskjoert. Ikke det at jeg noen gang gaar med miniskjoert (foeler meg ikke komfortabel i det). Og ikke det at jeg har nevnt at jeg har lyst til aa begynne aa gaa med det heller... Noen ganger virker det som om han bare sier ting for aa jekke ned selvtilliten min, selv om jeg ikke har saa mye av den fra foer... :S
Gjest *smak* Skrevet 8. juli 2009 #16 Skrevet 8. juli 2009 Tåler man ikke mer av de som er nære enn vilt fremmede?
Gjest Bente_26 Skrevet 8. juli 2009 #17 Skrevet 8. juli 2009 Jeg blir utrolig irritert når jeg hører dette. Desverre er det et fellestrekk hos gutter med dårlig selvtillit eller lav selvfølelse at de til jenter slenger kommentarer som går på utseende og vekt. De vet det sårer, og antakelig har de ikke noe annet å "ta" oss for enn kropp og ansikt. Kan han uten at du vet det ha blitt såret av noe du har sagt eller gjort? Antakelig er det mangler ved han selv som har fått han til å fyre av. Jeg har selv fått slike meldinger, det er utrolig sårende, og hos meg desverre ditche-grunn dersom det skulle fortsette. Inge grunn til å være sammen med noen som får deg til å føle deg dårlig. Jeg synes du skal si fra på en ordentlig måte at du opplever det sårende og at du ikke finner deg i det. Dersom han synes du er så fet, kan han finne seg ny dame. Nei, jeg kritiserer ham saa og si aldri, og i hvert fall ikke paa grunn av vekten hans... Han kritiserer derimot meg noksaa ofte... Han sier det er fordi han vil mitt beste...
Gjest Bente_26 Skrevet 8. juli 2009 #18 Skrevet 8. juli 2009 Tåler man ikke mer av de som er nære enn vilt fremmede? Naa har jeg aldri opplevd at en fremmed har sagt til meg at jeg er fet, men jeg tror likevel at jeg ville ha blitt mindre saaret i et slikt tilfelle. En kjaereste burde jo elske deg som du er...
The Kitten Skrevet 8. juli 2009 #19 Skrevet 8. juli 2009 Naa har jeg aldri opplevd at en fremmed har sagt til meg at jeg er fet, men jeg tror likevel at jeg ville ha blitt mindre saaret i et slikt tilfelle. En kjaereste burde jo elske deg som du er... Det har du rett. i. Det virker ikke som om han prøvde å såre deg. Jeg tror det bare var en tankeløs kommentar. Du er forresten ikke overvektig i det hele tatt. Det høres ut for meg som du har en normalt slank figur.
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 8. juli 2009 #20 Skrevet 8. juli 2009 Du er normalvektig. Kjæresten din er uopplyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå