Birdcage Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Vi skal ha buffet i bryllupet vårt, og nå er vi litt usikre på dette med taler. Vi har tenkt til å ha to dyktige toastmastere (de er vant til å "kaste ball" med hverandre, så jeg tror det blir perfekt å ha to), men vi frykter at det blir kaos siden folk vel kommer til å forsyne seg stort sett hele tiden. Det er heldigvis ikke så mange taler vi skal ha (to forlovertaler, to foreldretaler, i tillegg skal vi holde tale til hverandre, så totalt 6 stk), hvordan kan dette løses på best mulig måte?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Vi hadde det samme. Pluss mange underholdningsinnslag innimellom talene. Toastmasteren vår gjorde det slik at før middagen begynte, annonserte han at når han ringte med bjella, måtte alle finne plassene sine. Han valgte nok ut tidspunkter da de aller fleste satt ved bordet, og om det sto noen og forsynte seg i all stillhet før de satte seg, når en tale hadde begynt, var det i allefall ikke noe jeg la merke til. Så hendte det han tok to taler / innslag i slengen, siden folk likevel satt og fulgte med da. Var litt bekymret for hvordan dette skulle gå selv, jeg, men der og da tenkte jeg ikke over det i det hele tatt, så det må ha gått veldig greit. Etter en tale var det gjerne litt trengsel ved buffeten, for da hadde mange fått tomme fat, og når fatene var fylte på og de hadde spist litt, var buffeten tom for folk og toastmaster innledet neste tale. Det kommer til å gå helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Vi hadde også buffet (meget vellykket) og her også annonserte toastmaster før middagen at det ville bli lufte/røyke pause i ca 15 min før desserten og at folk ventet med røyken sin til da noe alle respelterte, de fleste satte som regel ved bordet å spiste når han fant tid til taler, og om det var ett par som sto å forsynte seg med mat så listet de seg stille tilbake til bordet.
Birdcage Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Tusen takk for tips. Er nok lurt at det på en eller annen måte blir annonsert at "nå skal det skje noe".
lilleGrethe Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Toastmasterbjelle er nok et must! Lykke til med forberedelsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå