Junebug Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Oslopolitiet blir kontaktet 30 ganger hver natt av rasende beboere som klager over høylytt festing i nabolaget. Hvis naboen fester kl 2 om natta på en mandag, klager du til naboen eller ringer du til politiet? Eller tenker du "Man skal ikke sove bort sommernatta" og lar naboen feste videre, evt. blir med på festen selv ? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...rticleID=594523
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Hi hi, jeg ringer vaktselskapet som ordner opp i bygården vi bor i. Men jeg har enda ikke gjort det, gir folk litt slakk.
Achmed Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 Sier selvfølgelig i fra. Jeg har selv vært i festlige anledninger hvor både volumkontrollen og klokka har blitt helt glemt. Trikset er å gå og si i fra så fort du begynner å iritere deg, ikke når du etter en time er fly forbanna. Vaktselskap og politi mener jeg er det siste man tyr til.
punkyB Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 Så lenge det ikke skjer ofte så gidder jeg ikke. Men hvis de samme folkene hadde bråkt ukentlig så hadde jeg nok sagt fra . Hadde jo vært litt avhengig av hva slags musikk de spilte
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 I min bygård bor det over 100 familier, er ikke så lett å vite hvor bråket kommer fra når det ikke er i egen oppgang.
Gjest care Skrevet 31. juli 2003 #6 Skrevet 31. juli 2003 Jeg blir fly forbanna når noen holder meg våken på natta Da jeg bodde i Tromsø bodde vi ved siden av et stort hus som var bebodd av ungdommer i begynnelsen av 20 årene og de festet faktisk hver dag. Jeg studerte og skulle tidlig opp i ukedagene og i helgene jobbet jeg som regel tidig på morgningen. Jeg ringte politiet hver enda gang. Det koster meg svært lite.....ingen tar søvnen fra meg :evil:
Arwen Skrevet 31. juli 2003 #7 Skrevet 31. juli 2003 Nå bor jeg i et stille område, og takk gudene for det - jeg hater nemlig bråk. Dog ringer jeg ikke politiet hvis noen skulle feste litt lenger en min toleransegrense (som ikke er 2300!) ligger heller i senga og irriterer meg mens jeg klager til sambo
Junebug Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2003 Selv bor jeg i den aller mest bråkete bydelen i følge artikkelen jeg lenket til. Har bodd to forskjellige steder i bydelen og må si at den støyen som irriterer meg aller mest er bilalarmene som går av i hytt og pine her... Har til dags dato ikke klaget selv eller ringt politiet - men som Arwen klager jeg heller til mannen min og en gang klagde jeg så mye at han til slutt gikk og klagde. jeg kan irritere meg grønn hvis det er bråk om natten og jeg skal stå tidlig opp neste morgen. Jeg har aldri nachspiel hjemme, men var nok ikke like rolig nabo i studenttiden :oops: .
Marianne Skrevet 31. juli 2003 #9 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har ringt politiet jeg i en sånn sak. Men da gikk det over alle støvleskaft og festingen var hver eneste dag i nesten 1 uke. Og det var nesten ikke opphold på dagtid engang. Musikken durte og gikk konstant og fulle folk ravet utforbi hoiet og skrek hele ettermiddagen, og hele natten. Å snakke til de, prøvde vi oss på mange ganger, men det var det samme som å snakke til murstein. Tilslutt rant det over og vi ringte politiet.
Junebug Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2003 Glad jeg aldri har hatt sånne naboer, Marianne :o . Da hadde nok jeg også ringt til politiet.
Fru.com Skrevet 31. juli 2003 #11 Skrevet 31. juli 2003 Skulle vært veldig ille før jeg hadde ringt til politi. Liker jo å ha noen få fester selv i løpet av året, så litt må jeg jo tåle fra naboene også. :oops: Bor du i byen må du jo tåle litt bråk er min mening. Men hadde selvfølgelig ikke likt det om festen varte i en uke. Care, er du virkelig så sint som det høres ut?
Gjest Lea Skrevet 31. juli 2003 #12 Skrevet 31. juli 2003 Vi hadde naboer (i blokk) som festet hele natta flere ganger i uka. Og festet de ikke, så kranglet de hele natta (smelling med dører, skriking i trappene osv). Vi ringte miljøvakten flere ganger og klagde selv. Men det hjalp svært lite. Da vi flyttet hadde vi planer om å klage til styret i borettslaget, men glemte det helt bort. Politiet hadde jeg ikke kommet til å ringe, ettersom vi hadde miljøvakt. Hadde vi ikke hatt vakt, så hadde vi sikkert ringt på døra selv, fremfor å ringe politiet.
Gjest lekebøll Skrevet 31. juli 2003 #13 Skrevet 31. juli 2003 Prøver å være litt tolerant, siden man faktisk må tåle litt når man velger å bo slik - men en kveld "tok kaka". Hadde sovet dårlig de to nettene før, og måtte sove, siden jeg skulle opp og på jobb kl. 03. Da hører jeg følgende - HØYT - fra bakgården: - Jammen, du VET jo at jeg elsker deg!! - Ja, men det var ikke slik det var ... - Jammen, hvorfor gjorde du det DA? Hva skal jeg TRO? - Jammen. Det er liksom. Æhh. Hvorfor? - JAAAA! Jeg ELSKER deg JO! Og du ELSKER MEG! Osv. ... :o Da vurderte jeg å enten blåse hue' av dem verbalt, eller å ringe noen andre som kunne gjøre det - men sovna heldigvis etterhvert...
Sheba Skrevet 1. august 2003 #14 Skrevet 1. august 2003 Min terskel for å foreta meg noe er høy - da måtte det ha vært sammenhengende festing og bråk flere dager i strekk tror jeg. Er sikkert fordi det hender vi har nachspiel selv, så da blir det liksom litt feil å klage på andre for det man selv tillater seg innimellom. Flesteparten av mine naboer er mellom 25 og 50 år, de lever omtrent som oss, og vi prøver alle å være tolerante ovenfor hverandre. Gudskjelov. Skal ikke nekte for at det hjelper å ha et godt sovehjerte heller da..! Bor forøvrig også i en av de omtalte bydelene, og må si meg enig med en av de andre debattantene - ulende bilalarmer er mye værre!
Livets datter Skrevet 1. august 2003 #15 Skrevet 1. august 2003 I blokka mi hører du at naboen slippen en "smyger", så om det er fest der midt i uka, ville jeg definitivt sagt ifra!
MarianneE Skrevet 1. august 2003 #16 Skrevet 1. august 2003 Jeg anser meg selv for en tålmodig person, men ikke når jeg skal sove! Da eier jeg ikke tålmodighet for alt i verden! Heldigvis bor vi i et strøk med gamle mennesker og godt voksne ektepar, så festing er det lite av. (det er vel heller de som må holde ut med oss, men ikke høylytt langt på natt.....) Hadde det imidlertidig vært gjentatt festing og støy hadde jeg nok ringt politiet uten et fnugg av dårlig sammvittighet......
Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2003 #17 Skrevet 6. august 2003 Syns det er litt skummelt at folk nødvendigvis skal tolerere bråk og støy gjentatte ganger. Virker som om mange av dere som skrev innlegg har en vel høy toleranse ovenfor slikt. Det er utrolig kjipt når barn blir vekket midt på natta av fyll og fest. Vi har slike problemer i vårt borrettslag. Har vært så ille at vi har noen fra styret i borettslaget som vi kan ringe til døgnet rundt for å ordne opp. Når man selv ber dem dempe seg så blir man møtt av overstadige berusete/narkotikapåvirkete mennesker som ikke er nedpå i det hele tatt. Har nesten blitt slått ned i et slikt tilfelle. Det er ikke sånn at bare fordi man bor i lavblokk, at vi må ha ekstra høy toleranse for de som fester og bråker. Det skulle være unødvendig å fortelle at det er heller de som skulle ta hensyn til andre som ønsker å sove. Har opplevd å måtte tilkalle politiet. Det endet med at hundpatruljen kom og rensket stedet umiddelbart. Man skal ikke tåle alt, det er skikkelig folk man bør ta hensyn til . Hvorfor skal noen ødelegge for mange?
Iset Skrevet 6. august 2003 #18 Skrevet 6. august 2003 vi bor i eget hus, men det er et hus bortenfor oss som til stadighet har fester. det er folk på rundt 35-40 år som sitter og hører på eidsvåg og Hole på full guffe, med stereoanlegget UTE på terassen. der sitter de og synger med og skriker og hoier. jeg blir gal enkelte ganger. tenker at dersom de holder på slik når babyen kommer så drar jeg bort og blåser huet av de!!!!!!! at voksne folk kan oppføre seg slik?? de kan iallefall sitte INNE når klokka er 2 om natta! Iset 24+5
Gjest Vega Skrevet 6. august 2003 #19 Skrevet 6. august 2003 Skjønner ikke at folk må bråke bare fordi de har drukket litt... Det går da fint an å spille lav musikk, skru ned bassen noe, og sitte og diskutere - og man vet jo godt når på døgnet det er, selv om man har fått litt innabords... Jeg har vel høy toleransegrense - men kan irritere meg litt likevel. Ikke pga en enkelt fest - men begynner det å bli rutine - går det for langt. Da banker jeg i taket/veggen - . Har aldri gått til det skrittet å ringe politiet. Nå har jeg ikke det problemet lenger - men har bodd både i firemannsbolig og i blokk. Det verste, er nesten om samboer begynner å irritere seg - og så klager - til meg - da blir jeg veldig bevisst på bråket...
Gjest Zirine Skrevet 6. august 2003 #20 Skrevet 6. august 2003 Jeg ringer ikke politiet. Jeg sover som en stein, og oppfordrer selvfølgelig alle andre til å gjøre det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå