Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere på livs og uføreforsikring i mnd tilsammen på dere som par?

Nå har de mnd innbetalingene krøpet opp til nærmere 4 000,- og jeg synes det er rimelig dyrt og gjør ett godt innhogg i økonomien... Men for all del, jeg vil absolutt være forsikret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres mye ut å betale ca 4.000,- per måned. Nå er det jo sånn at slike forsikringer blir dyrere og dyrere etter hvert som en blir eldre.

Hvor mye er dere forsikret for?

Personlig betaler jeg ikke noen ting for min livs- og uføreforsikring. Jeg har en veldig god ordning gjennom jobben. Min mann har også en ordning gjennom jobben, men der utvidet han dekningene og betaler ca 450,- i måneden for dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mye betaler dere på livs og uføreforsikring i mnd tilsammen på dere som par?

Nå har de mnd innbetalingene krøpet opp til nærmere 4 000,- og jeg synes det er rimelig dyrt og gjør ett godt innhogg i økonomien... Men for all del, jeg vil absolutt være forsikret.

Mener du at dere betaler over kr. 40.000,- i året i forsikringer??? Da må det da ligge et sparemoment innbakt?

Her betaler vi vel ca kr. 1000,- pr mnd. Da er vi ulykkesforsikret for et eller annet over 1 mill (hver av oss), livsforsikret for litt i underkant av 1 mill (hver av oss) + helårsreiseforsikring, villaforsikring (fullverdi stipulert til 8 mill) og innboforsikring (1,5 mill).

Skrevet
livsforsikret for litt i underkant av 1 mill (hver av oss)

Er dette kun ved død, eller gjelder den også ved uførhet? Det er uførhetsforsikringen som er den klart dyreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...