Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en laptop med Vista Home Premium som sier at en .DLL-fil mangler når pc'n blir slått på eller av.

Søkte på nettet, men der finnes ikke filen. Hva er dette?

Filen heter DPFApi.DLL

Kan det være et virus?

I tillegg vil ikke CD'er og DVD'er autokjøre selv om jeg har vært inne i autokjør og definert at programmet skal spørre hver gang en plate blir satt inn.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er ikke DPAPI.dll du mener?

Skrevet

nei, det er ikke DPAPI.dll jeg mener

det fikk jeg opp som alternativ da jeg googlet, men det er ikke den... og det kommer ikke opp andre alternativer da jeg googlet... og det var derfor jeg lurte på om noen hadde tips til hvordan jeg kan finne ut av dette. :)

Gjest muppet
Skrevet

det er inget virus, men en fil som operativsystemet ditt ikke kan finne.

hvis du bruker soekefunksjonen og soker direkte paa filnavnet, sa kan du se om filen har blitt lagt et annet sted.

Skrevet

Jeg fant den ikke på pc'n i det hele tatt...

Er det intstallere hele os'et på nytt som er eneste alternativ?

Skrevet

Jeg ville prøvd dette først :

Start - run skriv inn msconfig . Velg fliken "startup" og gå igjennom listen av ting som starter opp når maskinen startes opp. Fjern alt du ikke vet hva er, og la kun hukene stå igjen på ting du vil skal starte når maskinen går på, typ msn osv hvis du vil det.

Restart og se om meldingen kommer opp da.

Hvis du ikke liker dette kan det være mye klabb og babb i registeret, og det vet jeg ikke engang om jeg hadde giddet å starte med.

Jeg hadde eventuelt tatt en system restore tilbake til en dato jeg vet problemet ikke eksisterte, og se om det årner seg da, siden du også har dette cd-dvd problemet. Om det heretter ikke funker, så hadde jeg formatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...