Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 har fått jobb men ikke første lønning,,, husleie 2000,, gjeld 200 000, inntekt 350 000 normalt/lavt forbruk i det daglige vil jeg få et lån på 380 000 hvis jeg spør banken i dag? første lønn kommer i september/oktober
Alison Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Da lurer jeg først og fremst på hva slags type lån? Boliglån eller forbrukslån? Hva skal det brukes til?
Alison Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 (endret) eiendom/utleieobjekt, utland. Hva skal det tas pant i? Skal du ta pant i boligen i utlandet så kan det bli vanskelig (er vel stort sett bare boliger i enkelte deler av Sverige som det kan tas pant i ved å ta opp lån her i landet). Det kan være mulig å få innvilget et lån før du har fått den første lønningen din. Banken trenger da en kopi av arbeidskontrakten din for å vite lønnen din. Er dette din første jobb? Ikke alle banker gir lån til helt nytilsatte. Har du ikke hatt inntekt tidligere vil du heller ikke ha opparbeidet deg rett til arbeidsledighetstrygd. Ut fra de få opplysningene du har oppgitt er det ikke mulig å gi et klart svar på om du får lånet eller ei. Har du økonomi til å betjene lånet og det er nok sikkerhet vil du ha en sjangs. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med banken din for å se på hva mulighetene dine er. Endret 7. juli 2009 av Alison
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå