Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en shopaholiker, og jeg trenger noen råd... Jeg har bestemt meg for å trappe ned på shoppinga flere ganger, men ryker på en smell hver gang!! Nå er jeg faktisk litt skremt over meg selv, for jeg klarer jo virkelig ikke å stoppe! Jeg handler mye på nett. Nelly.com, forever21.com, hm.com, bl.a. Det kommer så mye fint hele tiden, og jeg ender opp med å bestille en liten haug stadig vekk. I tillegg handler jeg i butikkene.

Jeg har selvfølgelig masse klær jeg ikke bruker, men som regel er jeg fornøyd med det jeg har kjøpt. Men jeg ønsker å bli flinkere med økonomien min, og vil heller bruke penger på ferier og nødvendige ting enn alle disse klærne. Men jeg er så hekta. og jeg får så mindreverdighetsproblemer når jeg ser jenter som ser dritbra ut i siste mote:/

what to do...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Noen tips:

- Ikke klikk deg inn på nettbutikker! Fjern deg helt fra pc'n om nødvendig, og finn på noe annet å gjøre

- Skriv ned hva du har brukt penger på hver måned, slik at du får sett svart på hvitt hvor mye som går til handling. Antageligvis vil du bli overasket over hvor mye penger som går til ting du egentlig ikke trenger

- Tenk ut noe du har lyst til å spare deg til. Noe som virkelig er nyttig og givende (det kan være alt fra f.eks ferieturer, til boligsparing), og sett av alle de pengene du vanligvis ville brukt på shopping, til en egen sparekonto til dette

- Jobb litt med selvbildet ditt, slik at du kan føle deg flott i de klærne du allerede har

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...