Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg min første spinningstime på treningssenter, og jeg må si jeg ble veldig overraska over hvor hardt det var, blei gjennomvåt av svette og følte jeg var på tampen til hjerteinnfargt. Jeg trodde jeg var i god form, helt frem til i kveld. Men fantastisk bra trening var det! Blir medlemsskap og spinning to ganger i uka etter dette. Trenger det virkelig.

Men..i tillegg til å bli svett fikk jeg også en litt merkelig farge i ansiktet..lillablå faktisk! Så ser jeg fremdeles litt stjerner, nå hele tre timer etterpå.. Greit nok at formen er elendig, og at jeg har røyt litt for mye sigaretter de siste ukene, men er dette normalt? Blir jo nesten litt engstelig for å virkelig få innfargt neste gang :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok rett og slett tatt i litt for mye, det kan alle gjøre til tider. (Selv var jeg sengeliggende i to dager og måtte ha hjelp av kjæresten for å gå på do etter å ha fått tidenes gangsperre etter en styrketime, men det er hysj-hysj! :fnise:)

Neste gang legger du på ørlite grann mindre og ser hvordan det går. Det tar gjerne et par spinningtimer før man klarer å disponere kreftene sine riktig.

Skrevet

Hei, :)

Du har nok rett i at jeg tok litt for godt i. Jeg prøvde å holde følge med hu som satt på sykkelen ved siden av, kjepphøy som jeg er. Hu så ut som hu hadde drevet på i gamet noen år, og ble ikke blank i panna en gang.

Men dette var veldig betryggende å høre :) Nå kan jeg trygt gå på neste spinningtime.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Det geniale med spinning er jo nettopp at du kan holde følge med den ved siden av uten at du trenger å ta i like mye. Sykle alltid i den takten instruktøren legger opp til (gå evt ned til halv takt hvis du absolutt ikke klarer å holde følge), men du trenger ikke legge på så mye som instruktøren sier at du skal. Så det går faktisk an å "jukse" seg gjennom hele timen mens hun på nabosykkelen er skikkelig imponert! ;) (Noe jeg tipper hun gjorde hvis hun ikke var blank i panna engang, det er jo en grunn til at folk har med seg håndklær på spinningtime!)

Skrevet

Så flott at du har begynt med spinning! Jeg kan love deg at hvis du fortsetter så er det lett å bli avhengig. Jeg MÅ ha minst tre spinningøkter i uka, hvis ikke så får jeg abstinenser. En personlig trener jeg var borti sa at det er de fem første spinningtimene som er den seigeste kneika å komme over. Men når du kommer over det så kommer det til å gå som en lek! Jeg synes det er kjempegøy og ikke minst effektivt med spinning. Bare ikke glem å ta litt styrketrening ved siden av. Jeg er også avhening av å bruke pulsmåling når jeg spinner for å se hvordan jeg skal jobbe meg igjennom timene, og samtidig følge med på progresjon. Går man på lavpulstimer så skal man ligge under 75% av makspuls og på høypuls ligge på rundt 85% av makspuls. Lavpuls bruker jeg som fettforbrenningstimer, og høypuls som kardiotrening.

Det viktigste jeg tar med meg på spinningtimen er håndkle og vannflaska for det finnes ikke noe annet som gjør meg mer svett. I tillegg er det lurt å investere i gode sykkelsko og pulsmåler. Og hvis du føler at sykkelsetet voldtar deg hver gang du sykler så er det lurt å kjøpe seg sykkelbukse med polstret skritt. Men jeg trener uten og har blir vant med det.;) Lykke til videre med spinningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...