Haris Pilton Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg visste ikke helt om jeg skulle ta dette i hus og hage eller i økonomi, men nå ble det altså her Jeg skal vaske ut leiligheten til helgen og trenger litt hjelp siden helsa ikke er på topp. Det er en leilighet på 50kvm, den er ganske lett å vaske (ny leilighet i blokk, betongvegger og parkettgulv) og jeg tenker å spørre en venn om å hjelpe til å gjøre halvparten mot en pengesum. Da tenker jeg hovedsakling vasking av kjøkken og vinduer og jeg ser for meg at det tar ca en time å gjøre dette, kanskje litt mer. Ca hvor mye ville dere tatt for dette?
Brand Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Spør ham hva han vil ha da vel Eventuelt kan du be ham med ut på en bedre middag etter at dere har vasket. Hyggelig samvær som takk for en vennetjeneste anser ihvertfall jeg som langt mer verdt enn de hundrelappene det ville kostet
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Enig. Inviter på middag isteden! For en jobb på en time eller to er det ikke nødvendig å betale venner. Vis din takknemlighet på andre måter isteden. Men dersom du absolutt skal betale: 300?
Gjest Ansjoni Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 (endret) . Endret 27. september 2009 av Ansjoni
Gjest Blondie ikke innlogget Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Sier som de andre: den ene gangen trenger du hjelp den neste gangen trenger de hjelp. Inviter et par til, by på pizza mens arbeidet står på og gi dem en gjentjeneste ved en senere anledning eller en god middag hjemme hos deg når du er kommet i orden med den nye leiligheten. Jeg har flyttet et utall ganger og andre har flyttet et utall ganger. Det har aldri blitt vekslet et kronebeløp i mellom oss når vi har hjulpet hverandre. Jeg har vasket ned, malt, pusset, slipt, passet barn etc, som gjentjenester. Hos oss i min omgangskrets gjelder i aller høyeste grad "what goes around comes around" også på en positiv måte.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Skal du flytte langt unna, eller at det av andre grunner kan bli vanskelig å invitere på middag el.l, ville jeg ha kjøpt ei flaske vin/ et par kinobilletter el.l som takk for hjelpen istedenfor å gi penger. Synes det er mer "venneaktig". tror egentlig ikke venner forventer penger for å hjelpe til (det gjør iallefall ikke jeg), men ei falske vin kan jo være hyggelig å få for å vise at du ikke tar hjelpen for gitt (spesielt dersom du ikke har mulighet til å gjøre gjengjeld med det første...).
Aftensol Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Jeg hadde ikke forventet meg å få betalt hvis jeg hadde hjulpet en venn/venninne med å vaske ned leiligheten... Da hadde det vært mye koseligere som flere her skriver med en middag.. Om den er laget hjemme av deg, eller det er ute går for det samme
juliane Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er helt enig med blondie; inviter heller en fire-fem stykker, kjøp inn en pizza eller tre og litt øl eller vin, og så tar dere det som en liten dugnad/sosial sammenkomst. Dessuten tror jeg da de færreste venner ville kreve noe som helst for å hjelpe en venninne med en diagnose som din, jeg tenker at det skulle da faktisk bare mangle. Det er jo ikke fordi du ikke gidder å vaske selv at du ber om hjelp.
Haris Pilton Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2009 Dette høres jo ut som en glimrende mulighet for meg til å skeie ut og spise litt pizza
The Kitten Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Dette høres jo ut som en glimrende mulighet for meg til å skeie ut og spise litt pizza Det er det også. I tillegg er det mye koseligere.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #11 Skrevet 8. juli 2009 Enig med de andre. Inviter til pizza og øl etter vaskinga. Ingen forventer vel betaling for å hjelpe en venn? Så hjelper du vennen din en annen gang, når han trenger hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå