Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Det sies at katten ikke kan bli sittende fast i trær o.l. med disse halsbåndene som har strikk eller selvutløsende klips. Hva er deres erfaringer? Er de trygge?
Aftensol Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Har kun vært borti de med strikk, ene nabokatten her har halsbånd med strikk... Han bruker å komme innom her for å få kos og sove litt (eierne er ikke noe flink til å ta han inn i det heletatt!) og her en dag hadde han klart å få ene poten inni halsbåndet slik at han ikke kunne gå skikkelig... Men det var jo ikke noe fare for livet hans sånn sett siden poten var på undersiden og han da ikke hadde blitt kvelt..
Aurora M. Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har bare brukt halsbånd med selvutløsende klips på mine, og erfaringen er at de blir fort borte. Og det betyr jo at de virker som de skal. Nå bruker jeg kun de med refleks og kun i høstmørket.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Mine har slik med klips utløser.. Minstemann har mistet sitt og jeg finner det ikke igjen, de to andre er ikke så alt for mye ute og de har sine på enda.
Liahra Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Her i huset bruker begge våre katter bånd med selvutløsende klips. Den ene mister det hele tida så vi må kjøpe nytt (han elsker å være ute og jakte), mens den andre har det første vi tok på henne ennå
Snøspark Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Har kun vært borti de med strikk, ene nabokatten her har halsbånd med strikk... Han bruker å komme innom her for å få kos og sove litt (eierne er ikke noe flink til å ta han inn i det heletatt!) og her en dag hadde han klart å få ene poten inni halsbåndet slik at han ikke kunne gå skikkelig... Men det var jo ikke noe fare for livet hans sånn sett siden poten var på undersiden og han da ikke hadde blitt kvelt.. En jeg vet om fikk også poten sin satt fast slik. Han endte opp med å få et stort sår under armen pga strekken i armen, han gikk slik lenge. Måtte ha bandasje og gå på tre ben i 4mnd. (Men har det fint nå hos nye eiere).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Har kun vært borti de med strikk, ene nabokatten her har halsbånd med strikk... Han bruker å komme innom her for å få kos og sove litt (eierne er ikke noe flink til å ta han inn i det heletatt!) og her en dag hadde han klart å få ene poten inni halsbåndet slik at han ikke kunne gå skikkelig... Men det var jo ikke noe fare for livet hans sånn sett siden poten var på undersiden og han da ikke hadde blitt kvelt.. Håper det ikke er katten vår du sikter til for vi er veldig flinke til å ta han inn, han sover til og med i senga vår om natten! Uansett... han kom hjem en dag mjauene med det ene benet innenfor halsbåndet... etter dette bestemte jeg meg for å kutte ut halsbånd. Han er id-merket og dessuten veldig hjemmekjær. Og til dere der ute som lar andre sine katter komme inn til dere: SLUTT MED DETTE!!
tigerpus1 Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 mine katter har alltid gått uten halsbånd. men etter å ha lest litt her inne, har jeg bestemt meg for å ha på de alle 4 så nå har de brukt halsbånd i 3-4 mnd. de 2 minste har sine ennå, den elste som er den største streiferen har mistet sine 4 ganger.. bruker klips på han siden han ofte er i slåsskamp. og de forsvinner så de virker helt fint har også på sånne små tønner som det er navn adr og tlf nr i. bjellene har jeg kastet..
tigerpus1 Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 (endret) Håper det ikke er katten vår du sikter til for vi er veldig flinke til å ta han inn, han sover til og med i senga vår om natten! Uansett... han kom hjem en dag mjauene med det ene benet innenfor halsbåndet... etter dette bestemte jeg meg for å kutte ut halsbånd. Han er id-merket og dessuten veldig hjemmekjær. Og til dere der ute som lar andre sine katter komme inn til dere: SLUTT MED DETTE!! enig..... mine to minst blir tatt inn hos den ene naboen har sakt fra at det MÅ de slutte med. kattene mine har kattedør og vi er neste altid hjemme, Endret 7. august 2009 av tigerpus1
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #10 Skrevet 8. august 2009 Ja, alle disse "snille" menneskene må slutte å slippe inn kattene i sine hjem! Kattene er ikke så trofaste, de flytter gjerne inn et sted hvis de skjønner at de får mat og husrom. Selv om en katt vandrer rundt så er det ikke dermed sagt at den ikke blir tatt vare på av sine eiere. Og hvis det er spørsmål om katten har det bra så ta det opp med eierne hvis dere vet hvem det er! Si at katten deres vil inn til dere...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #11 Skrevet 8. august 2009 Vi har prøvd utallige halsbånd til våre katter.. Gutte- katten vår har enten mistet de - eller "kvelt" seg selv.. Det første var med type "beltespenn lås".. Sånn flipp som du tar inni hull!! Den har han prøvd å få av seg, og desverre fått fast i munnen.. Mye blod og en panisk katt - men heldigvis gikk alt bra! En annen type han var uheldig med var selvutløsende klips.. Fungerte tydeligvis ikke helt som den skulle - samme skjedde, bare denne gangen var det blodflekker i hele leiligheten - samt en rosa katt.. Halsbåndet var nok litt for stivt for gutten vår og forsøket med å få det av var heller ikke særlig vellykket..Litt skummelt at klipsen ikke utløste seg men.. Heldigvis var vi hjemme!!(Man kvepper godt til av å få en våt katt opp i sengen når man sover!) Nå tror jeg vi har funnet det "rette".. Selvutløsende klips - som er mye mykere i stoffet.. Disse forblir hvertfall på!
simba80 Skrevet 9. august 2009 #12 Skrevet 9. august 2009 Katten min hadde et bånd med selvutløsende klips, og en dag han kranglet med den store katten vår fikk han båndet skøvet fra halsen til munnen, det satt i spenn og bom fast. Heldigvis var jeg hjemme og fikk åpnet det, og det båndet skal aldri på igjen!
Gjest Cupcakes Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 jeg har halsbånd med både stikk og selvutløsende klips på pusejenta mi. hun er også id merket men vet at det er mange som ikke gidder å bry seg med å lete etter det hvis de finner en katt vandrende uten halsbånd, derfor synes jeg det er greit å ha det på så det er synlig for alle og en hver hvor hun bor og at hun har en eier hender av og til hun kommer hjem uten båndet og det synes jeg er fint for da vet jeg jo at det har virket, og de sitter alltid løst og ikke klistret til halsen hennes.. har også bånd og navntønner i reserve så jeg kan sette på nytt når hun mister, dessuten bruker hun bånd bare når hun er ute, hun slipper å ha det på inne.. av og til finner vi båndene igjen ute og da ser vi på de at klipsen har fungert sånn som den skal
honningmelon Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Vi hadde ett halsbånd til vår katt, som var ett slikt med selvutløsende klips-hun brukte det ett par ganger, men etterhvert sluttet hun med det, og vi har aldri hatt noe problemer med at hun har rotet seg bort e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå