Gå til innhold

kattungen har stort suttebehov

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kattungen min er bare 3 uker og har mistet sin mor. Nå har den fått et enormt suttebehov, noe som går utover halsen min ;)

Jeg er helt rød og sår rundt halsen og det gjør vondt når han sutter på den, men han godtar absolutt ingen andre steder og skriker til han får det som han vil..

Er det noe man kan gjøre for å avvenne denne suttingen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naturlig for ham å sutte siden han er så liten. Hva med å legge en klut eller fille over halsen og la ham sutte på den?

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm... vet ikke om noe råd for å avvenne katten med å sutte, men har vært borti dette før. Hadde ei som suttet noe aldeles febrilsk - hele livet. Det ble sagt at hun ble tatt for tidlig ifra mora si, så det er vel en naturlig reaksjon at kattungen din sutter i og med at den har mistet mamman sin. Katten her suttet vel og merke ikke på halsen, men på klær... ;) fant seg alltid en flik av genseren eller t-skjorta, starta og "brumme", trødde voldsomt med potene og sutta til det var helt klissvått og sikkelet rant :gjeiper: vi ordna oss med en "koseklut" som vi lurte innn i munnen på henne istedet, når hun kom krypende og begynte å sutte på oss, i håp om å beholde klærne litt lenger ;) Nå var det jo ikke så stor forskjell på en koseklut og ei t-skjorte, som det er på en koseklut og en hals - men jeg ville prøvd å venne katten over på klut i stedet for halsen din? Det er trossalt bedre :gjeiper: Mulig det går ann å avvenne for alt jeg vet, men vi lykktes ikke med det ;)

Skrevet

Tror også det blir vanskelig å avvenne denne suttingen. Men det virker rett og slett som det kun er halsen som er bra nok ;) MEn jeg får fortsette å prøve med andre ting..

Skrevet

Hei

Katten min er 16 uker og har suttet på halsen min og øreflippene mine siden den var 8 uker. Han holder på enda. Jeg har valgt å la han gjøre det når han våkner om morgenen og når vi sover om kveldene, slik at det er litt varme og kosetid, for oss begge to. Merker han blir veldig avslappet og søvnig etterpå....

Det kan bli litt mye til tider da han vil ofte sutte flere ganger om dagen og natten, men da tar jeg han bare bort.

Ja, det er jo søtt og : )

Gjest Siton
Skrevet

Det beste hadde vært om du fikk tak i en fostermor til kattungen. Eller kattungene, for det er vel flere?

Hør med din lokale dyrebeskyttelse, sett inn annonse, heng opp en lapp hos veterinæren og butikker..

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en hund som suttet mye, men ikke på oss i familien, hun hadde en pute hun suttet og klemte og dyttet på.. Vi prøvde ikke å avvenne henne med det, siden hun holdt på med puten og ikke oss.

Så jeg vil foreslå å prøve å få kattungen til å sutte på en klut eller noe annet.

Det er jo veldig søtt, da! :)

Skrevet

Jeg fikk engang en katt som holdt på med den suttingen. Det tok aldri slutt, og var ikke søtt mer enn den første tiden. Etter det ble det nesten bare slitsomt.

Regner med at de jeg fikk katten av pynta litt på sannheten når de sa hvor gammel kattungen var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...