Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter en tlf fra NAV idag fått beskjed om at jeg blir tidsbegrenset ufør.

Vet noen om jeg kan motta bostøtte i tillegg til uførepensjonen?

Hvor mye utgjør evnt dette?

Jeg har i utgangspunktet søkt om ung-ufør, men i påvente av papirer ble jeg altså satt på TU, noe som gjør at jeg kan komme til å trenge litt ekstra støtte til å bo.

Og er det noe som vet om jeg får etterbetalt tidsbegrenset ufør fra 3 mndr FØR søkedato slik det er med UNG ufør?

Vil jeg også motta etterbetaling av ung ufør for denne tiden jeg får TU?

Vet ikke om det var lett å forstå dette, men setter stor pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags stønad har du hatt til nå da?

Skrevet
Hva slags stønad har du hatt til nå da?

Har innimellom prøvd å jobbe, så det har vært litt inntekt hist og pist.

Bortsett fra det, så har jeg fått sosialstøtte.

Vet at man får etterbetalt ung ufør om man har hatt sosialstøtte, sosialen bare trekker fra det de har gitt før utbetaling.

Men vet ikke om dette gjelder TU også....

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Bostøtte får du hvis du fyller kravene NAV har. Du må søke på vanlig vis.

Gjest Heisa
Skrevet

Ung ufør er ikke en egen trygd, men et tillegg du kan få når du f.eks mottar tidsbegrenset ufør eller varig ufør.

Hvis du har søkt varig ufør, og får tidsbegrenset ufør mens søknaden behandles, så vil du ikke få etterbetalt noe for den perioden du mottar tidsbegrenset ufør. Du kan ikke motta tidsbegrenset ufør og varig ufør for samme perioden.

Hvis du ikke får ung ufør når du mottar tidsbegrenset ufør, så er det lite sannsynlig at du vil få ung ufør hvis du innvilges varig ufør.

Gjest Marlo
Skrevet

Alle kan få bostötte i dag dersom ökonomien din er såpass liten at du har krav på det.

Spiller altså ingen rolle om du har jobb, uföretrygd, attföring eller sosialpenger.

Det var iallefall det jeg fikk beskjed om på bostöttekontoret.

Skrevet
Ung ufør er ikke en egen trygd, men et tillegg du kan få når du f.eks mottar tidsbegrenset ufør eller varig ufør.

Hvis du har søkt varig ufør, og får tidsbegrenset ufør mens søknaden behandles, så vil du ikke få etterbetalt noe for den perioden du mottar tidsbegrenset ufør. Du kan ikke motta tidsbegrenset ufør og varig ufør for samme perioden.

Hvis du ikke får ung ufør når du mottar tidsbegrenset ufør, så er det lite sannsynlig at du vil få ung ufør hvis du innvilges varig ufør.

Jeg søkte om ung ufør, men får foreløpig tidsbegrenset, dette vil si at jeg mottar mindre enn jeg ville gjort om jeg fikk ung/varig ufør.

Jeg skal da få etterbetalt gapet mellom ung/varig og tidsbegrenset, den dagen ung blir innvilget. fra den dato jeg først søkte om ung ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...