Gå til innhold

Hvorfor må alle barbere seg nå til dags?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg barberer meg selv og gjør det av rent velvære. Både fordi jeg føler at det blir mer følsomt og fordi jeg synes det ser finere ut og føler at det er meg!

Jeg har heller ingen som presser meg til å gjøre det. Det begynte med at jeg for mange år siden begynte å barbere meg delvis, altså pungen. Etterhvert har jeg begynt å barbere vekk alt der nede og føler at det gir meg mest velvære. Trives best som glattbarbert der nede. Følsomhet og utseende!

Jeg barberer meg der på samme måte som jeg barberer meg i ansiktet fordi jeg ikke liker å ha skjegg. Det gror faktisk uasett der også selv om det er mye mer vanlig å fjerne håret der på menn. På samme måte som det er mer vanlig for kvinner å fjerne hår under armene og på leggene.

Dette har ingenting med å ønske å se yngre ut enn den jeg er.

Jeg synes kvinner som er delvis eller helt barbert ser flotte ut, men jeg tenner helst på kvinner som er i nærheten av min egen alder. Jeg er derfor helt enig med aline om at dette ikke har noe med å få noen til å se yngre ut enn de er.

De av oss som liker å barbere oss helt glatte eller delvis må få lov til det og de som ikke ønsker det må la være. Så enkelt må det være!

¤Kris¤vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Kris den 2002-04-25 06:09 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Men jeg vil gjerne få understreke at de aller aller fleste menn og kvinner mener at hår på legger, armhuler og fullstendig overgrodd nedentil ikke er pent. Personlig synes jeg hårete kvinner er motbydelige og svær ofte lukter de vondt og er slaskete kledd og uten make up.

Er du velkledd og bryr deg om sitt utseende fjerner du også hår, jeg har ennå ikke sett en hårete kvinne i lekre klær med fin make-up og frisyren i orden.

Alt henger sammen.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Hvordan kan du vite om en kvinne barberer seg eller ikke når hun har klær på? Det er mange kvinner som slurver litt med barberinga (spesielt om vinteren) som er meget elegante og velkledde.

Men dette var et typisk utsagn fra Milla når hun har tenkt å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Temaet barbering har nådd sitt desiderte lavmål når det er noen andre her som prøver å starte en diskusjon om barbering av mannlige rumpehull. HALLOOO !

Dete er sikkert mange menn som gjør det mer enn 1 gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Svar til Gurimalla;

Se for deg en kvinne på gaten i sommerkjole, ermeløs med lengde til rett over kneet. Hun er velstelt, fin frisyre, lekker make-up, matchende sko & veske til kjolen.

Slike kvinner ser du massevis av på gaten om sommeren.

Så, kan du med hånden på hjertet Gurimalla si at du har sett en slik kvinne, som i tillegg har masse hår i armhulene og på leggene, og en solid antydning til bart?

Nei, selvsagt har du ikke det.

Det er dette jeg mener med at alt henger sammen. Det er de ustelte kvinnene som har håret vokse vilt. For de som tar vare på sitt utseende og liker og være velstelte er hårfjerning like naturlig som mascara på vippene.

Milla1212[ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-04-26 11:46 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

I Norge går vi i sommerkjole i maks 50 dager i året. Hvordan folk ser ut under langbukser og skjorter/gensere om høsten/vinteren/våren vet vel ikke engang du Milla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I teorien skulle jeg altså kanskje muligens ha prøvd å barbere hele nedentil, altså alt. MEN, så jæ''' som det stikker når bikinilinja vokser ut, så KAN det vel ikke være verdt det??? Å klø så infernalsk nedentil vil vel ikke ta seg så veldig profesjonelt ut i jobbsammenheng for eksempel... icon_smile.gif Og det blir jo stivt og ekkelt? Jeg liker å være uten hår under armer og på leggene, men nedentil barberer jeg, og da bare bikinilinja, av nevnte årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Akkurat det med underlivet kan jo være det samme, bare man tar bikinilinja. Nå snakker jeg om det synlige håret.

Kvinner som lar kroppshåret gro er i mine øyne uhygieniske og maskuline. Jeg kan overhodet ikke se at det er noe positivt eller pent med masse kroppshår.

Dessuten gjør veldig mange her inne hårfjerning til ett stort problem. Barten tar du med voks, armhulene barberer du mens du dusjer, leggene kan du vokse/epilere mens du ser på tv el. og håret på armene kan du tynne kraftig ut eller fjerne helt med en epilator. Særlig er armene aktuelle hvis man liker ermeløse topper og kjoler. Og øyenbrynene fikser man med pinsett.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Lurer på hvorfor hårvekst = uhygienisk??? Eg dusjer hver dag, pusser tenner min 2 ganger for dagen, måker ut dritten i ørene når det trengs, men eg barberer meg kun på bena og under armene og andre steder når eg skal være "naken" der. Har litt vanskelig for å se sammenhengen mellem hårfjerning og renslighet/velstelthet. Så et hår-program på TV-Norge fra USA, hvor jentene fjernet ALT hår, selv dunet på armene??? Er det slik vi skal være??? Fullstendig hårløse porselens-dokker... Eg liker mine viltvoksende øyenbryn eg, gir ansiktet mitt karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sexy sadie tar nok feil. Man svetter mer når man ikke har hår. Håret sørger nemlig for at det kommer luft til. Jeg har selv prøvd å være barbert og ble mer svett enn ellers. Det er en grunn for at voksne mennekser har hår. Det er helt korrekt som det hevdes at dette er styrt fra USA der kommersielle krefter er interesset i at kvinner (og også menn) skal barbere seg på kroppen. Jeg synes det er helt idiotisk å treffe en voksen kvinne med barbert kjønn. Voksne kvinner med håret i behold er langt mer tiltrekkende. Mitt inntrykk er ellers at barbering er populært hos de yngre jentene i 20-årene som er i en alder der man like å eksperimentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ser poenget til Milla!

Det tror jeg de fleste gjør, hvis de ser sannheten i øynene icon_smile.gif

Nikita kys_2.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikita den 2002-05-09 14:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, dere som syns at hår er så ekkelt:

Den dagen dere OGSÅ barberer dere oppå hodet, så kan dere kanskje regne med å få litt troverdighet i den argumentasjoen...

Hvorfor er hår stygt og ekkelt noen steder på kroppen, men ikke andre steder??

Dustekjerringer...

Hilsen Mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Oi, ja dette inlegget slo meg helt i bakken ditt.

Puh, vil jeg noengang klare og stå oppreist igjen?

Hår på legger, armer og armhuler er stygt på kvinner og det vil det alltid være. Heldigvis er de fleste kvinner enige med meg i det. Og du kan ikke sammenligne en vakker glansfull og velduftende hårmanke med stive mørke kroppshår, klissete av svette og deodorant/bodylotion rester.

Milla

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er mann og jeg foretrekker at jentene er barbert der nede, men har de hår så er det ok, men jeg ville uansett ha satt stor pris på at de raket bort håret på selve kjønnet... spesielt om de ønsker å få munnsex av meg.

Til dere menn som sier at damene ser ut som små jenter og at dere ikke tenner på de uten at de har hår, ja dere har et problem. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro dere når dere sier at håret er der for at man skal tenne på det? Hva er det for noe pisspreik?

Man tenner på jenta som den personen hun er og på den kroppen hun har.... og liker man dette så skal man liksom ikke orke å ha sex med henne fordi hun ikke har hår på kroppen?

Tror ikke på dere et sekund, for dere har lyst til å ligge med denne jenta og komme inn i henne.... og når man først har gjort det så betyr ikke hårveksten noe ting....den kjenner man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste anonyme:

Hvis man tenner på jenta som den personen og den kroppen hun har og liker man dette så skal man liksom ikke orke å ha sex med henne fordi hun HAR hår på kroppen?

"og når man først har gjort det så betyr ikke hårveksten noe ting....den kjenner man ikke." Hvorfor skal det da betyde noe at den er der, eg mener du kjenner den jo ikke???

ok litt sleip der icon_biggrin.gif

Men må vel bare konkludere ennda en gang at smaken er som baken... Eg synes personlig at eg ser ut som en liten jente uten hår, føler meg ikke vel uten, og eg synes at menn uten hår ser ut som smågutter, tenker på bleiskift når eg blir presentert for en slik. Med andre ord...temmelig avtennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Kvinner som konfronteres med det inkonsekvente i holdning til hår på hodet vs hår andre steder på kroppen, prøver seg ofte med en slags ironisk reaksjon, men hvor de anstrengte undertonen ikke kan skjules.

Denne gangen er det Milla som serverer oss en slik klassisk reaksjon...

Hun skriver dessuten: "Og du kan ikke sammenligne en vakker glansfull og velduftende hårmanke med stive mørke kroppshår, klissete av svette og deodorant/bodylotion rester."

Jøss, er man nyvasket, så er man ikke noe renere oppå hodet enn ellers på kroppen? Dette tyder på at Milla syns det er viktig med renslighet oppå hodet, mens resten av kroppen gjerne kan samle dritt... Dette blir rett og slett for dumt, og jeg har hittil ikke sett et eneste GODT kvinnelig argument for å barbere kroppshår, men beholde hodehår.

Noen som tar den utfordringen, UTEN å ty til argumenter om at det er menn som krever og forventer at de barberer noe hår, og beholder masse et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym:

Hva er ditt problem med at enkelte personer foretrekker å barbere seg?

Plages du?

Jeg har igrunnen ingen voldsomme argumenter å komme med, av den enkle grunn at jeg ikke trenger noen.

Jeg liker å være barbert, og det er da for guds skyld min sak.

Jeg har langt hår på hodet, men barberer resten av kroppen - er det virkelig så vanskelig å forstå logikken?

Det er maskulint med kroppshår. Håret på hodet er da alle likt utstyrt med, men kroppshår har menn naturlig mer av.

Er dette virkelig noe å krangle om?

Det er jo bare for deg å finne ei jente som har hår både her og der, og for meg en mann som synes det er best uten.

Det skulle vel være mulig å gjennomføre det uten lange diskusjoner.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er 2 hoved argumenter for barbering:

1. personen som barberer seg føler seg renere

2. personen som barberer seg syns det blir mer følsomt ved berøring.

Dette annonym motstander av barbering går på en persons følelser og selvbilde, og det kan du ikke gjøre noe som helst med.

De gjør det altså av egen lyst og selvbilde og hvis du ikke forstår det så er det rett og slett ditt problem for du vil jo ikke akspeptere at noen faktisk gjør dette fordi de føler seg mer vel ved å være barbert. Det går ikke an å argumentere mot din motvilje til å la folk gjøre som de vil når du ikke hører på hva folk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hvorfor da beholde håret oppå hodet?

Det er DEN inkonsekvensen ingen klarer å forklare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...