ciba Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 jeg å mannen var på en by tur i dag, godt å varmt ute, så hørte vi to hunder som bjeffa mye, da så vi en bli som sto i sola, med et bitte lite kløtt på vinduet, vi venta fem min å skulle til å ringe poletie, men så , så vi poletie vi fikk dem henn til oss, å når dem hadde undersøkt en stund , skulle dem til å knuse ruta. så kom eieren, hun var sint å sa hun bare hadde vært borte i ti min, å hun var dyrlege, så vi behøve ikke få pannik, satt deg inn i bilen å kjørte,, var masse folk runt bilen da, som bare rista på hue, hvordan tenker en dyrlege. er vel en 26 grader i skyggen her
Aftensol Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Helt utrolig! Synes selvfølgelig det er forferdelig når vanlige folk gjør det, men en dyrelege burde virkelig ikke gå fra hundene når det er så varmt! Uansett om det kun er 10min! Hvordan i all verden skal dere eller andre vite at hun kun hadde/skulle være vekke i 10min? Veldig bra at dere tok kontakt med politiet!
Troyamin Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Var nettopp en tur til Charlottenberg. Vi satt hundene utenfor bussen så de kom i skyggen. Vi delte på å gå ut og se om de hadde det greit og om det var nok vann. Samboeren min så da en spisshundtype (?) sittende inne i en Mercedes med vinduene så vidt oppe og sola stekende på bilen. SKK (svenske kennel klubben) hadde flere lapper oppe inne i senteren om at 22 grader utenfor i bilen fort kunne bli 85 grader inni bilen. Så min samboer skrev først lapp om at han reddet hunden fra den sikre død inne i bilen før han lukket opp døren til bilen og bandt hunden utenfor. Hunden peste og drakk masse vann før den la seg i skyggen til en annen bil. Min samboer skrev også navnet sitt, samt tlf nr på lappen slik at hundeeieren kunne ringe og høre hvorfor han gjorde dette. Vi tok også bilder for å bevise at bilen sto midt i solen. Hva er det som får hundeeiere til å gjøre sånt? Vi har hundene med oss på tur, men vi søreger for å sjekke tilstanden ofte, og vi binder hundene utenfor kjøretøyet. Dette er ikke stress for oss, det er ren rutine. Det koster heller ikke mye av tiden vår...
ciba Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2009 ja er helt enig, er ikke noe stress for å ha hund med på tur, sette dem ute i skyggen med vann å tilsyn, er helt greit synest jeg, men det som sjokerte meg veldig, var at en dyrlege går fra hundene i varm bil,, glad ikke hun er min dyrlege, og¨så andre folk som ikke tenker på det, å dere som ikke tenker på at det er varmt i bilen om sommren, paker bilen i sola, lukk igjen vinduene, å ta på dere en pels, så vet dere hva vi mener vi som bryr oss om dyra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå