Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Nå begynner det så smått å nærme seg SU-dato... Og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis folk ikke svarer. Ikke det at jeg stresser med det nå, de har ennå tid på seg Men hva gjør man i slike situasjoner? Skal man ringe dem å spørre? Tenker litt på det med maten, og mye på det med bordsettingen. Vi kan jo ikke gå ut i fra at folk som ikke svarer heller ikke kommer, plutselig dukker de opp og vi har en plass eller to eller fire for lite...
sofie777 Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg ville tatt en telefon til dem dagen etter at fristen går ut.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Det er relativt uhøflig ikke å svare på en invitasjon, men min erfaring er at mange rett og slett bare er glemsomme. Jeg ville derfor bare sendt en hyggelig sms til de som ikke hadde svart innen et par dager etter SU-fristen og skrevet på en hyggelig måte at du gjerne vil vite om de kommer.
Neytiri Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Vi sendte ut invitasjoner så tidlig fordi det var mange som skulle reise fra utlandet....så eg regna egentlig med at noen kom til å glemme det, så på selve dagen sendte eg ut en email reminder eller sms og minna folk på. Det var fortsatt noen som ikke svarte......kjempeuhøflig, men sånn er enkelte. Da sendte eg igjen sms/email og sa at hvis eg ikke fikk svar straks, så skulle eg ikke regna de med og da var det ikke mulig å komme på siste minutt.........vi hadde det på hotel, og vi måtte ha betalt for de som svarte ja og så ikke kom........
effy Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Kan være greit å sende en sms eller ta en telefon. Har inntrykk av at mange glemmer fristen....
Jade Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Mange som ikke svarte hos oss. Noen tar det vel som en selvfølge at de kommer, mens andre rett og slett glemte SU-datoen. Vi tok en ringerunde en uke etter SU-datoen, og ga oss ikke før vi hadde fått ja eller nei fra alle. Ingen som ble fornærmet av det, man er jo avhengig av å vite hvem som kommer så det ikke blir masse "huller" på bordene og dyre kuverter rett i søpla.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 man ringer de det gjelder og sier på en koselig måte at du ikke har registrert noe svar fra de angående bryllupsfesten... Var 2-3 stk som var treige med å svare hos oss.. Selv var jeg litt forsinket med å svare på en invitasjon i fjor.. litt flaut men det gikk i glemmeboka.. vi ringte dagen etter s.u.. fikk beskjed om at vi ikke var de eneste som ikke hadde sagt ifra..
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har planer om å være knallhard på denne grensen. De jeg ikke har fått svar fra anser jeg som at ikke ønsker å komme. Er det noen veldig nære som ikke har svart tar jeg det muligens opp med dem, men ellers regne det som nei. Om de skulle dukke opp så synd for dem rett og slett. Kanskje de da lærer seg å svare. Vi har lagt inn god margin i svarfristen, vi trenger egentlig ikke å vite hvor mange som kommer før ca en måned etterpå. Om noen skulle svare i løpet av den måneden så er de selvsagt velkommen, men etter den dato er det kroken på døren.
Møffi Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har planer om å være knallhard på denne grensen. De jeg ikke har fått svar fra anser jeg som at ikke ønsker å komme. Er det noen veldig nære som ikke har svart tar jeg det muligens opp med dem, men ellers regne det som nei. Om de skulle dukke opp så synd for dem rett og slett. Kanskje de da lærer seg å svare. Vi har lagt inn god margin i svarfristen, vi trenger egentlig ikke å vite hvor mange som kommer før ca en måned etterpå. Om noen skulle svare i løpet av den måneden så er de selvsagt velkommen, men etter den dato er det kroken på døren. Så hvis noen møter opp pyntet og med gave på dagen sier du bare "nå lærer dere kanskje å svare i tide?"
Gjest nattsøster Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har ei som ikke har svart og det er ei barndomsveninne. Vi har ikke hatt så mye kontakt de siste årene, men jeg ville likevel invitere henne men dog bare til kaffen. Fristen gikk ut 1. Juni og bryllupet står om 3 uker. Må si at jeg er utrolig skuffet over at hun ikke har svart, og jeg synes det er ufattelig rart at folk som man kjenner såpass "glemmer" at de har blitt invitert i bryllup. Det er jo liksom ikke hver dag man blir det heller.
Jade Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 Folk flest som ikke svarer på invitasjoner, har ofte rett og slett glemt det. En telefonsamtale kan fort oppklare dette, så slipper du å gå rundt å irritere deg lengre. Kanskje hun har kjempelyst å komme, men glemt å si fra. Eller sendt sms som ikke har kommet frem. Mulighetene er mange.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Jeg ringte ikke til noen jeg, de som ikke svarte innen fristen regnet jeg med ikke kom, og helt riktig, de kom ikke. Min farmor og tante svarte ikke direkte til meg om de kom eller ikke men til min far og det var helt greit for meg det. Jeg tror ikke folk glemmer at de er blitt invitert til bryllup men jeg tror de glemmer fort svarfristen.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har planer om å være knallhard på denne grensen. De jeg ikke har fått svar fra anser jeg som at ikke ønsker å komme. Er det noen veldig nære som ikke har svart tar jeg det muligens opp med dem, men ellers regne det som nei. Om de skulle dukke opp så synd for dem rett og slett. Kanskje de da lærer seg å svare. Vi har lagt inn god margin i svarfristen, vi trenger egentlig ikke å vite hvor mange som kommer før ca en måned etterpå. Om noen skulle svare i løpet av den måneden så er de selvsagt velkommen, men etter den dato er det kroken på døren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå