Gjest Lotta123 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Sambo og jeg har forsøkt å få barn i 2 år uten hell. Jeg har tatt hormonprøver, disse er normale. Sambo mangler en sædleder og har blitt satt på pergo av purvis. Kvaliteteten har blitt bedre enn den var ved første test på riksen, men det skal en del til/jeg må være ekstremt fruktbar for at det skal klaffe sier purvis.. For 1 mnd siden var jeg inne til konisering pga celleforandringer. Skal inn på kontroll igjen om 2 mnd og legen min har sagt at vi må avvente prøvingen til etter denne kontrollen og at celleforandringene har blitt borte. Jeg lurer derfor på følgende: burde vi søke om prøverør parallelt? For den prosessen kan vel ta ganske lang tid? Er det jeg som søker eller gjør legen det for meg? (bor i Oslo) Lurer også på om noen har hatt erfaring med celleforandringer og prøverør? Hilsen frustrert 32-åring..
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Legen søker for deg. Vet ikke om dere kan søke parallellt med koniseringen, men det får du fort svar på hvis du ringer IVF avdelingen dit dere skal søke. Klinikkene har forskjellige ventetider, fra 2-6 mnd ca. Ang IVF og konisering er det ikke noe problem, men man får som regel beskjed om å vente med å bli gravid 6 mnd-1 år etter koniseringen.
Gjest Lotta123 Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Tusen takk for svar :-) Bor i Oslo... Hva er best av Riksen og Ullevål tro... Noen som har erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Tja... Riksen er stort og Ullevål er en liten avdeling. Begge bærer preg av dårlig tid og samlebådfølelse. Jeg har brukt Ullevål ved ett forsøk og var ikke fornøyd. Har også snakket med flere som ikke er fornøyde med Riksen eller Ullevål, men mange er jo fornøyde også. Vi byttet til Porsgrunn, det ble lengere kjørevei, men det var verdt hver eneste km! De er kjempehyggelige, lette å få kontakt med på telefon og ikke minst utrolig dyktige. Også var det ikke samlebåndpreget. Sjekk også ventetider, de hadde ihvertfall ganske så forskjellige ventetider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå