Gå til innhold

farge på kjole i bryllup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det ok å ha en bananfarget kjole i venninnen min sitt bryllup? Jeg ser på denne: http://www.divax.no/product.asp?product=1308

alternativt ville jeg hatt den i burgunderrød. Er det en grei farge å ha i bryllup?

Jeg synes det er ok. Det er vel bare fargene hvitt, svart (og rødt?) som skal unngås.

Skrevet
Nydelig kjole :goodbye:

Ja, den var veldig fin. :)

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Enig - den kjolen var kjempefin. Og alle fargene der kan brukes i bryllup.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Nydelig kjole!

Men tradisjonelt skal disse tre fargene unngåes i bryllup:

hvitt, for å ikke konkurrere med bruden

sort, sørgefarge

rødt, betyr at en har hatt et forhold til brudgommen..

Ikke alle legger like stor vekt på de to siste fargene, her ville jeg ha spurt bruden viss du er usikker. For noen er det veldig viktig, og andre synest at en kan gå som en vil.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Nydelig kjole!

Men tradisjonelt skal disse tre fargene unngåes i bryllup:

hvitt, for å ikke konkurrere med bruden

sort, sørgefarge

rødt, betyr at en har hatt et forhold til brudgommen..

Ikke alle legger like stor vekt på de to siste fargene, her ville jeg ha spurt bruden viss du er usikker. For noen er det veldig viktig, og andre synest at en kan gå som en vil.

Men denne kjolen var jo ikke noen av de fargene. Eller mente du at burgunder og den rosa er på grensen til rødt og dermed burde unngås?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kjør på! Og hvis du heller vil ha kjolen i burgunder, så synes jeg du skal gå for det. Regelen om at man skal unngå rødt i brylluper er nesten utslettet, og det eneste stedet folk bryr seg om dette er på KG. :)

Skrevet

Hvis bruden har hvit kjole så greit, men endel gifter seg jo i forholdsvis enkle kjoler i champagne og litt mørkere "hvite" toner, og den kjolen er jo ganske lik en enkel brudekjole :) Men fin var den.

...jeg ville ikke valgt den selv, men dersom noen kommer i noe slikt i mitt bryllup så reagerer jeg ikke :)

Skrevet

Har begynt å få kalde føtter ang denne kjolen. Er redd den blir FOR fin på en måte... Men nå er den kjøpt da, og nydelig er den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...