Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg skal til Oslo i morgen. Er primært på jakt etter kjole og sko. Noen som har tips til hvor det er lurt å gå? Skal ikke ha penkjole, men ser etter steder med godt utvalg i sommerkjoler. Det samme med sko - ser etter både lette sommersko og høstsko. Pris sånn ca. midt på treet - de vanlige kjedebutikkene har vi der jeg selv bor så de er ikke så interessante.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg skal til Oslo i morgen. Er primært på jakt etter kjole og sko. Noen som har tips til hvor det er lurt å gå? Skal ikke ha penkjole, men ser etter steder med godt utvalg i sommerkjoler. Det samme med sko - ser etter både lette sommersko og høstsko. Pris sånn ca. midt på treet - de vanlige kjedebutikkene har vi der jeg selv bor så de er ikke så interessante. Bogstadveien
Tonka Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 For sko ville jeg tatt en tur på Lille Vinkel Sko på Majorstua. For sommerkjole...tja, gå til Grünerløkka og Bogstadveien, hold deg unna alt som finnes av kjøpesentre. Bogstadveien er jo et stenkast unna Lille Vinkel, men Grünerløkka er definitivt et bedre sted å shoppe. I Bogstadveien er det veldig mye av de samme butikkene som på Oslo City o.s.v., bare at de ligger i enkeltlokaler, ikke på et senter. Dessuten er det dyrere og de fleste butikkene har en langt mer snobbete stil.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 For sko ville jeg tatt en tur på Lille Vinkel Sko på Majorstua. For sommerkjole...tja, gå til Grünerløkka og Bogstadveien, hold deg unna alt som finnes av kjøpesentre. Bogstadveien er jo et stenkast unna Lille Vinkel, men Grünerløkka er definitivt et bedre sted å shoppe. I Bogstadveien er det veldig mye av de samme butikkene som på Oslo City o.s.v., bare at de ligger i enkeltlokaler, ikke på et senter. Dessuten er det dyrere og de fleste butikkene har en langt mer snobbete stil. Hmm - Grünerløkka var nytt for meg. Nå må jeg finne frem kartet så jeg vet hvor jeg skal gå :-)! Hvordan er det på Grünerløkka - er butikkene (de gode!) samlet stort sett i én gate eller er de spredd over et stort område? Hadde tenkt å starte ved slottet og ta Bogstadveien oppover. Etter det kan jeg da bevege meg til Grünerløkka for det er retning Oslo S eller deromkring hvis ikke jeg tar fullstendig feil.
Tonka Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Hmm - Grünerløkka var nytt for meg. Nå må jeg finne frem kartet så jeg vet hvor jeg skal gå :-)! Hvordan er det på Grünerløkka - er butikkene (de gode!) samlet stort sett i én gate eller er de spredd over et stort område? Hadde tenkt å starte ved slottet og ta Bogstadveien oppover. Etter det kan jeg da bevege meg til Grünerløkka for det er retning Oslo S eller deromkring hvis ikke jeg tar fullstendig feil. Ta trikken du, det er et stykke å gå Og veldig enkelt med trikken, den går rett fra A til B. Det er i hovedsak to handlegater på Grünerløkka; Markveien og Thv.Meyersgate, men det ligger masse butikker i tverrgatene og smågatene imellom også. Begynn øverst i Thv.Meyersgate, kjøp en kopp kaffe på Påfyll, og gå nedover til du er på nedsiden av av Olav Ryes plass. Det ligger en del butikker i gatene rundt parken også, og masse både oppover og nedover i Markveien, som ligger parallelt med Thv.Meyersgate, men på motsatt side av parken. Pass på å gå sakte og nyt landsbylivet midt i Oslo mens du shopper:) Kos deg!
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Tusen takk - det var svært hjelpsomt :-) Ruten er nå klar!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #10 Skrevet 8. juli 2009 I Bogstadveien og på Karl Johan. Takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #12 Skrevet 8. juli 2009 My pleasure:) Oslo folk er alltid så kule med meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå